• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

co te hoog van de vectra, dus niet door de keuring(gevonden)

@miral astra wrote:@arjontje wrote:Kijk ook even je temperatuur sensor na, met de opcom.

temperatuur sensor stuk geeft zwarte rook en erg beroerd stationair lopen van de motor :hmmz

Nee niet altijd.

Heb het zelf ook mee gemaakt bij een vectra.

tempsensor gaf een min waarde aan. Niet door de 4 gas test te krijgen. Lambda deed netjes afregelen. Merkte niks onder het rijden. Nieuwe temp sensor. En waardes goed.

opcom meet waarde

tja001.jpg

tja002.jpg

tja003.jpg

tja004.jpg

tja005.jpg

tja006.jpg

tja009.jpg

tja010.jpg

Goed warm trappen, zeker als je een oud type X16XEL hebt, als ie direct met meten niet goed komt, effe op 5000 toeren houden (om de kat op temperatuur te krijgen) en dan weer zakken naar de meet toerentallen..

Willem

@Fearless wrote:90 euro voor een enkeldraads lambda? zijn die van goud dan?

http://www.mister-auto.nl/fl/lambdasonde/opel-vectra-b-36-1-6-i-16v-100ch_v5166_g3922.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Kijk daar eens. Daar bestel ik ook veel. Heb daar ook veel van het "bolk" merk besteld, dan krijg je gewoon onderdelen van een goedkoop merkje. Werkt perfect.

bedankt Fearless, kan ik de volgende keer mooi gebruiken, zag heel mooi een db kit voor nog geen 150 euro :D voor de vectra.

maar helaas de lambda sensor had ik al besteld en zit er nu in, dus nu ff checken of die weer in fout melding krijg in opcom.

Dan kun je gelijk de waardes bekijken al.

Als dit niet werkt zal het toch ergens valse lucht zijn, met name de inlaatpakkingen zijn soms drama. Scheuren namelijk naar buiten op de lastigste plekjes waar je met remmenreiniger niet bij kan

ik heb gister bijna 200 km gereden en heb geen fout melding in op-com over de o2 sensor. die ik gister heb vervangen voor een nieuwe.

de waardes zijn alles tussen 124 en 910 mw

@Fearless wrote:Dan kun je gelijk de waardes bekijken al.

Als dit niet werkt zal het toch ergens valse lucht zijn, met name de inlaatpakkingen zijn soms drama. Scheuren namelijk naar buiten op de lastigste plekjes waar je met remmenreiniger niet bij kan

klinkt dit dan ook alsof je uitlaat lek is?

ik heb namelijk het gevoel dat de uitlaat lek is, maar dat is niet zo, vanaf spruitstuk tot achter demper is helemaal dicht, nergens een lek, zelfs als je de uitlaat afdicht door hand erop te houden lekt die nergens. maar toch als je rijd hoor het wel :hmmz

ik zal morge weer een afspraak maken voor een her keuring, en dat ze de rem leiding vervangen die niet door de keuring kwam, en dan zal ik het wel weer horen.

co goed of niet goed :thumbup

@miral astra wrote:ik heb gister bijna 200 km gereden en heb geen fout melding in op-com over de o2 sensor. die ik gister heb vervangen voor een nieuwe.

de waardes zijn alles tussen 124 en 910 mw

Perfect! dat is die 0.1 en 0.9 volt waar die tussen schommelen moet.

hi Fearless,

eigenlijk gaat alle credit's naar jouw, door jouw heb ik het spruitstuk er af gehaald :D en ik denk dat ik het gevonden heb.

aam de foto's zie je dat de pakking er tussen uit is geblazen, zeker aan de kant van het kleine gat en een stukje van de 4 e cilinder.

foto van de pakking er tussen uit.

13aug055.jpg

het spruitstuk eraf (eindelijk)

13aug062.jpg

de kop zelf.

13aug066.jpg

Terug
Naar boven