• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

CO Vraag Corsa A c14nz. Opgelost: Lambda sensor vervangen.

kaneelschep

Woont hier bijna
Hoi daar.

Ik heb een probleempje met CO. Die is veel te hoog. 3,6 ofzo. ipv 1,5 wat ie max mag zijn.

Wat kan daar de oorzaak van zijn? De uitlaat was lek op een paar plekken. Die zijn nu gelast.

Ook zag ik dat er een aansluiting is op een slang die van de remcilinder komt waar nu geen slangetje op zit.

Ik zal er even een foto van maken.

Ik heb wel eens gehoord van een vriend van me die veel te hoog CO had op zijn kadett dat die vacuumslangen heel veel uitmaakten.

Weet iemand hier iets van???

Bedankt!

IMAG0188.jpg

Dit was de lambda sonde in de uitlaat :P

Ik kon het hele ding zo zonder enige moeite uit elkaar trekken.

Ik gok dat ie ook niet veel deed met afgescheurde kop.

Er zit nu een andere in.

Moet ik daar rijdend nog iets van merken? of merk je dat alleen aan de pomp en de co meter?

Ik heb net even een stuk gereden met wat goed gasgeven enzo.

En of ik nou de draad van de lambda sonde aansluit of loshaal. Hij loopt er echt precies hetzelfde mee.

Gewoon goed trouwens. Ik lees overal dat ie er slecht van zou gaan moeten lopen. Bij deze iig niet.

Ik ga wel even op de sloop bij een astra kijken.

Die min druk je gewoon vast tussen je accupool of ergens bij tussen.

Ik heb er soms een krokodillenbekje op zitten. Net wat makkelijker soms.

IMAG0188.jpg

Dit was de lambda sonde in de uitlaat :P

Ik kon het hele ding zo zonder enige moeite uit elkaar trekken.

Ik gok dat ie ook niet veel deed met afgescheurde kop.

Er zit nu een andere in.

Moet ik daar rijdend nog iets van merken? of merk je dat alleen aan de pomp en de co meter?

Oh ja! ik wilde nog zeggen dat er geen enkele zuiging of blazen van het vacuumtuutje afkomt.

Ook gebeurt er niks als ik het dichthou.

Ik heb net even een stuk gereden met wat goed gasgeven enzo.

En of ik nou de draad van de lambda sonde aansluit of loshaal. Hij loopt er echt precies hetzelfde mee.

Gewoon goed trouwens. Ik lees overal dat ie er slecht van zou gaan moeten lopen. Bij deze iig niet.

Ik ga wel even op de sloop bij een astra kijken.

Da gaat niet passen. Die gsi lambda heeft 3 aansluitingen en deze maar 1. en de schroefdraad is volgens mij anders.

Hij geeft overigens wel waardes aan maar of ie aangesloten zit of niet, het loopt er niet echt anders om.

Jep heb ik gedaan. Aan het contact vd sonde de plus en de min op het blok. Toen waren alleen mn handen op..

Maar toen ik even met mn derde arm wat gas gaf onder het luchtfilter :P ging het voltage ook omhoog. Niet geleidelijk maar in 1 keer.

1x naar de 0,5v. erna met nog iets meer gas naar 0,61v. En bij stationair bleef ie heel laag 0,1-0,24v.

Moet het eigenlijk nog even met iemand er bij doen om wat beter in stappen te kunnen meten.

Maar deze schijnt iig iets te doen!!! :D

Die min druk je gewoon vast tussen je accupool of ergens bij tussen.

Ik heb er soms een krokodillenbekje op zitten. Net wat makkelijker soms.

Oh ja! ik wilde nog zeggen dat er geen enkele zuiging of blazen van het vacuumtuutje afkomt.

Ook gebeurt er niks als ik het dichthou.

IMAG0169.jpg

Hier zie je op de slang van de remcilinder 2 aansluitingen zitten. 1 zit een vacuumslang op. de ander niet.

Wat hoort daarop en is het nodig???

:)

Da gaat niet passen. Die gsi lambda heeft 3 aansluitingen en deze maar 1. en de schroefdraad is volgens mij anders.

Hij geeft overigens wel waardes aan maar of ie aangesloten zit of niet, het loopt er niet echt anders om.

Jep heb ik gedaan. Aan het contact vd sonde de plus en de min op het blok. Toen waren alleen mn handen op..

Maar toen ik even met mn derde arm wat gas gaf onder het luchtfilter :P ging het voltage ook omhoog. Niet geleidelijk maar in 1 keer.

1x naar de 0,5v. erna met nog iets meer gas naar 0,61v. En bij stationair bleef ie heel laag 0,1-0,24v.

Moet het eigenlijk nog even met iemand er bij doen om wat beter in stappen te kunnen meten.

Maar deze schijnt iig iets te doen!!! :D

Terug
Naar boven