• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

CO Vraag Corsa A c14nz. Opgelost: Lambda sensor vervangen.

IMAG0169.jpg

Hier zie je op de slang van de remcilinder 2 aansluitingen zitten. 1 zit een vacuumslang op. de ander niet.

Wat hoort daarop en is het nodig???

:)

Vacuum slangetjes checken. Je hoort wel een aanzuiggeluid als ie stationair draaid.

Dat dingetje tussen je rembekrachtigings slang zal mischien een dopje op kunnen. ff checken of die daar lucht aanzuigt of niet.

Check ook je lambdasensor maar eens. ff met de multimeter er op. Ook die dingen gaan een keer kapot waardoor je een dramatisch slecht co krijgt.

Ok! ik zal ff kijken of ie aanzuigt en eens kijken wat ie met een dopje erop doet.

En de lambda meten. Hoeveel van wat moet ik meten op de lambda sensor? Of doet ie dan gewoon niks meer :)

Ik ben niet zo goed met stroom dingen ;) Maar heb wel een multimeter.

Ik heb er trouwens nog 3 liggen in downpipes van een kadett GSI 8v. Zijn die heel heel misschien gewoon hetzelfde? Vast niet hè :P

Dat van die box is een goeie. Ik zal eens kijken of ie daar heen gaat.

Vacuum slangetjes checken. Je hoort wel een aanzuiggeluid als ie stationair draaid.

Dat dingetje tussen je rembekrachtigings slang zal mischien een dopje op kunnen. ff checken of die daar lucht aanzuigt of niet.

Check ook je lambdasensor maar eens. ff met de multimeter er op. Ook die dingen gaan een keer kapot waardoor je een dramatisch slecht co krijgt.

Ik vond ergens tussen de 0,2 en 0,8 volt. Maar ergens anders weer heel iets anders. en mensen vergeten erg vaak de A of B bij hun corsa verhaal te schrijven :P Dus ik ga wel gewoon kijken wat het doet met de meter.

Op het moment ligt de hele uitlaat er nog naast omdat ik die net gelast heb.

Zaten paar gaatjes in de buizen. De kat ziet er ook niet echt lekker uit maar heb nog geen betaalbare vervanger gevonden die het waard was.

Misschien kan ik daar ook nog wat aan knutselen.

Ok! ik zal ff kijken of ie aanzuigt en eens kijken wat ie met een dopje erop doet.

En de lambda meten. Hoeveel van wat moet ik meten op de lambda sensor? Of doet ie dan gewoon niks meer :)

Ik ben niet zo goed met stroom dingen ;) Maar heb wel een multimeter.

Ik heb er trouwens nog 3 liggen in downpipes van een kadett GSI 8v. Zijn die heel heel misschien gewoon hetzelfde? Vast niet hè :P

Dat van die box is een goeie. Ik zal eens kijken of ie daar heen gaat.

Lambda sonde is trouwens niet echt jofel. hij lijkt alsof ie elk moment uit elkaar kan vallen.

Maar heb geen tijd om te meten. Morgen misschien even.

Ik vond ergens tussen de 0,2 en 0,8 volt. Maar ergens anders weer heel iets anders. en mensen vergeten erg vaak de A of B bij hun corsa verhaal te schrijven :P Dus ik ga wel gewoon kijken wat het doet met de meter.

Op het moment ligt de hele uitlaat er nog naast omdat ik die net gelast heb.

Zaten paar gaatjes in de buizen. De kat ziet er ook niet echt lekker uit maar heb nog geen betaalbare vervanger gevonden die het waard was.

Misschien kan ik daar ook nog wat aan knutselen.

Jep! Dat hulsje zit inderdaad los. :D

Probleem is dat er hier op de sloop niks meer aan corsa A ligt.

Daarom vroeg ik ook of die van een Kadett c20ne ook gewoon gaan werken. Daarvan heb ik er nog 3.

Anders ligt er ook vast wel een astra met een c14/6nz. Kan ik die anders nemen?

Lambda sonde is trouwens niet echt jofel. hij lijkt alsof ie elk moment uit elkaar kan vallen.

Maar heb geen tijd om te meten. Morgen misschien even.

Als ie maar 't zelfde draad heeft, en 1 aansluiting. Volgens mij passen die van een swift ook zelfs :)

Terug
Naar boven