• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

CO2 te hoog (APK afkeur)

Laatst ook een autootje met een te hoog CO2 gehalte. Beurtje, en nieuwe filters.....klaar!

@Maikeltjeee wrote:@Fearless wrote:afkeur betekend nogwel dat je mag rijden tot je uiterste keuringsdatum.

Je zegt hoog co......

Bedoelen ze niet gewoon lambda waarde te hoog?

Wanneer is die te hoog, stationair of op toeren?

Uitlaat moet goed gasdicht zijn, zelfs een afwateringsgaatje wil al voor een hoge lambda waarde zorgen

Motor goed warm, en alle elecktrische verbruikters mogen ingeschakeld zijn.

Check zoiezo je lambda sensor en temp. sensor, als je dan toch al bezig bent gelijk even foutcodes uitlezen.

Zorg dus dat je weet wat er niet klopt....een hoog co zeggen ze bij alle garages, maar meestal bedoelen ze wat anders. Zoals een te hoge lambda waarde.

Ik weet dat mijn CO2 te hoog is bij stationeer toerental staat op de afkeur met code erbij etc weet niet als je hier wat aan hebt?

Dat staat op papier ja, meer codes zijn er niet om dit te omschrijven.

Je zou de monteur moeten vragen die hem gekeurd heeft.

Want nu ga je zoeken naar een speld in een hooiberg, iedereen roept wat anders.

Terwijl niemand weet wat precies de waardes zijn van de viergastest.

Waar kom je vandaan? wil hem wel eens aan mijn4gas tester hangen.

Oke mensen. Conclusie me uitlaat was niet gasdicht had 2 redelijke scheuren erin waar de gassen totaal uitkwamen. Dit is dichtgemaakt en ik heb injectie reiniger gehaald. Injectie heeft ook met de co2 te maken toch?

luchtfilter eruit werkte bij mijn:P toch maar een nieuwe in gedaan:D

injectie reiniger werkt wel degelijk ik doe er bij auto met co te hoog gewoon 2 in en de auto wordt merkbaar sneller

Oke, dan laten we het hopen. Ik heb waarschijnlijk van te voren nog een kleine beurt. Maar ook nu met een dichte uitlaat en injectie reiniger. Kan deze injectie reiniger eigenlijk kwaad?

Hier ook problemen met de uitstoot van een corsa 1.0

Bij stationair is de co tussen de 3,56 en de 4.22

de meng verhouding is 215

de auto rijd goed, lambdasonde werkt goed de luchtmassa meter doet ook wat hij moet doen ,

hij zuigt ook geen valse lucht aan

ik hoop dat jullie iets weten

groeten jacob

wel grappig om te lezen dat er veel medeforummers naar een turkse garage gaan

ik als 100% kaaskop doe dat ook :D

co was bij mijn astra ook veel te hoog, goedgekeurt zonder op of aanmerkingen king:

mn (rip) vectra zelfs een keer goedgekeurt met lekke uitlaat en loszittende voorveer (ingekort)

zolang het veilig is keurt hij hem goed

als iets niet in de haak is laat hij me het zien en of ik het zelf repareer of dat hij het moet doen :thumb

Terug
Naar boven