• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Cockpit/interieurverlichting Astra F

touro_louco

Post weinig
Hallo mensen,

In mei heb ik een tweedehands Astraatje gekocht. Maar nu kwam ik laatst erachter dat ik eigenlijk veel te laat was met olie bijvullen (de motor is in ene veel olie gaan verbruiken, maar da's een ander onderwerp), maar daarbij kwam ik ook gelijk erachter dat ik geen oliedrukindicator schijn te hebben (heeft iets met massa te maken van het stekkerblok achter op de oliedruksensor??). Als ik de auto start, gaan er eigenlijk bar weinig lampjes aan. Zou iemand misschien eens de een foto kunnen posten van welke indicatorlampjes je normaal gesproken allemaal zou moeten hebben, bij het omdraaien van het contact? Ik heb dus geen boekje van de auto en de verkeerde Hayes manual bemachtigd, moet ik nog steeds eens zien te fixen.. (Iemand toevallig een vraagbaak of Hayes manual over voor dit model?). En ik was eigenlijk ook benieuwd hoe de interieurverlichting eruit moet zien. Inmiddels het lampje vervangen voor binnen-ventilatie en achterruitverwarming, maar zit er nog meer in (alles deed het namelijk niet)?

Het gaat dus om een Opel Astra F hatchback season x16szr zonder Airco of electrische ramen.

Thanks.

@soepkiepe wrote:dus mijn accu hoort ook te branden?

nog meer lampjes die horen te branden? moet dat gebeuren er toch nog een keer uit hebben, dus als ik weet wat kapot is kan ik het gelijk allemaal ff vervangen, ben ik er in 1 kkeer af;)

ja, maar dat is een ander lampje dan de anderen, deze is groter namelijk.

Rik ;)

oke, zoals ik het nu dus lees (en had rik dus wel gelijk:P) heb ik geen benzine meter lampje, heb namelijk geen toerenteller.

enkel dat oranje lampje met een motortje er in, en die rooie, weet zo niet als dat mijn handrem is of mijn olie lampje :P

maar nu heb ik de rest blauw, waneer ik daar ook blauwen in druk veranderd er niets toch?

heb de originelennog waar de blauwen in zaten, dus kan k die wel ff achter het accu lampje drukken ;)

bedankt weer wim ;)

@soepkiepe wrote:dus mijn accu hoort ook te branden?

nog meer lampjes die horen te branden? moet dat gebeuren er toch nog een keer uit hebben, dus als ik weet wat kapot is kan ik het gelijk allemaal ff vervangen, ben ik er in 1 kkeer af;)

ja, maar dat is een ander lampje dan de anderen, deze is groter namelijk.

Rik ;)

@KadAstra-EF wrote:@soepkiepe wrote:heb je toevallig een foto van het lampje los?

zo steeklampje bedoel je toch? die heb ik volgens mij nog wel in de garage liggen namelijk.

maar ga hem dalijk ff stofzuigen en wassen, ik kan me er raar genoeg niet zo druk om maken omdat ik vanaf april al zo rijd zonder ook maar een probleem te hebben gehad :P

maar dat andere over het volgas en hoge toeren en zo, enig idee wat dat kan zijn..

we zijn wel heeeeeel erg offtopic trouwens haha

Ik maak wel een foto van het lampje, moet toch even bij mn voorraad kijken !

En dat het offtopic gaat.....Tja, het is jouw topic.........

Rik ;)

ga eens terug naar pagina 1, want dit is niet mijn topic hoor maat ;)

mijne heete iets van "problemen met dashbord verlichting" ofzoiets wat er op lijkt.

maja, maakt niet zoveel uit, als de topic starter er problemen mee heeft mmoet hij dat maar ff melden.

wellicht is het slim om de topic titel aan te passen naar "welke lampjes horen te branden op het dashbord astra f"

denk dat veel mensen er wat aan hebben of van leren:P

oke, zoals ik het nu dus lees (en had rik dus wel gelijk:P) heb ik geen benzine meter lampje, heb namelijk geen toerenteller.

enkel dat oranje lampje met een motortje er in, en die rooie, weet zo niet als dat mijn handrem is of mijn olie lampje :P

maar nu heb ik de rest blauw, waneer ik daar ook blauwen in druk veranderd er niets toch?

heb de originelennog waar de blauwen in zaten, dus kan k die wel ff achter het accu lampje drukken ;)

bedankt weer wim ;)

@wim-v6 wrote:Accu is inderdaad een T10 ipv een T5 lampje

@ soepkiepe: dit betekend wel dat je lekker doorscheurt!!!

als het dynamo lampje kapot is gaat de dynamo pas laden als je de 4000 toeren overschrijd ...

het lampje van de laadstroom is namelijk ook de voorschakelweerstand voor de Dynamo.

Willem

Mischien wat offtopic maar kan ik dit lampje zien als een zekering ?

Als er piekstroom is dat hij knapt zeg maar om de spullen te beschermen ?

Rik ;)

@KadAstra-EF wrote:@soepkiepe wrote:heb je toevallig een foto van het lampje los?

zo steeklampje bedoel je toch? die heb ik volgens mij nog wel in de garage liggen namelijk.

maar ga hem dalijk ff stofzuigen en wassen, ik kan me er raar genoeg niet zo druk om maken omdat ik vanaf april al zo rijd zonder ook maar een probleem te hebben gehad :P

maar dat andere over het volgas en hoge toeren en zo, enig idee wat dat kan zijn..

Rik ;)

ga eens terug naar pagina 1, want dit is niet mijn topic hoor maat ;)

mijne heete iets van "problemen met dashbord verlichting" ofzoiets wat er op lijkt.

maja, maakt niet zoveel uit, als de topic starter er problemen mee heeft mmoet hij dat maar ff melden.

wellicht is het slim om de topic titel aan te passen naar "welke lampjes horen te branden op het dashbord astra f"

denk dat veel mensen er wat aan hebben of van leren:P

Bruine fitting in dit geval:

StekkerSnelheidspulseAstraVectraCal.jpg

@wim-v6 wrote:Accu is inderdaad een T10 ipv een T5 lampje

@ soepkiepe: dit betekend wel dat je lekker doorscheurt!!!

als het dynamo lampje kapot is gaat de dynamo pas laden als je de 4000 toeren overschrijd ...

het lampje van de laadstroom is namelijk ook de voorschakelweerstand voor de Dynamo.

Willem

Mischien wat offtopic maar kan ik dit lampje zien als een zekering ?

Als er piekstroom is dat hij knapt zeg maar om de spullen te beschermen ?

Rik ;)

@Mr.F wrote:En dat heb ik dan weer niet in mn MY94 ;-)

Ik heb alleen de (!), werkt op de handrem.

ja, en die is ook voor de RVS peil. Dubbele functie dus.

Eerlijk gezegd vind ik het RVS belangrijker. Het verschil tussen veilig tot stilstand komen, of verongelukken.

Als me handrem er nog (goed) op zou staan, merk je dat wel met rijden.. En je gaat 't op den duur wel ruiken ook denk.

Hoewel dat ook niet goed is natuurlijk. Menig trailer en aanhanger is er door afgefikt omdat de handrem er nog opzat of blijft hangen of vastzit.

Maar dan nog, je handrem vast zou zitten of blijven hangen, maar de hevel binnen gaat naar beneden en de schakelaar bij een F zit volgens

mij binnen onder de hevel toch. Dan gaat het lampje uit, maar zit je handrem vast.. :???:

heb ik jaren terug is gehad met vorst. Gewoon vast gevrorern. Nou waren de handremkabel ook behoorlijk gaar op die auto.

Nee idd. een rood uitroeptekenen betekent niet veel goeds doorgaans. Wel raar, dat een 'instituut' als de ANWB halve informatie verkondigd,

maar erger nog, dan ook nog in een stuk dat verkondigd dat veel mensen niet weten wat de lampjes betekenen.

Maar ja, niet elke auto is ook weer dezelfde natuurlijk, dus misschien dat ze bij de ANWB een 'standaard' hebben genomen.

Want bij peugeots heb je zelfs een lampje met de tekst ' STOP ! ' in het rood.. En die knippert ook nog is volgens mij.

@Mr.F wrote:En dat heb ik dan weer niet in mn MY94 ;-)

Ik heb alleen de (!), werkt op de handrem.

ja, en die is ook voor de RVS peil. Dubbele functie dus.

Eerlijk gezegd vind ik het RVS belangrijker. Het verschil tussen veilig tot stilstand komen, of verongelukken.

Als me handrem er nog (goed) op zou staan, merk je dat wel met rijden.. En je gaat 't op den duur wel ruiken ook denk.

Hoewel dat ook niet goed is natuurlijk. Menig trailer en aanhanger is er door afgefikt omdat de handrem er nog opzat of blijft hangen of vastzit.

Maar dan nog, je handrem vast zou zitten of blijven hangen, maar de hevel binnen gaat naar beneden en de schakelaar bij een F zit volgens

mij binnen onder de hevel toch. Dan gaat het lampje uit, maar zit je handrem vast.. :???:

heb ik jaren terug is gehad met vorst. Gewoon vast gevrorern. Nou waren de handremkabel ook behoorlijk gaar op die auto.

Nee idd. een rood uitroeptekenen betekent niet veel goeds doorgaans. Wel raar, dat een 'instituut' als de ANWB halve informatie verkondigd,

maar erger nog, dan ook nog in een stuk dat verkondigd dat veel mensen niet weten wat de lampjes betekenen.

Maar ja, niet elke auto is ook weer dezelfde natuurlijk, dus misschien dat ze bij de ANWB een 'standaard' hebben genomen.

Want bij peugeots heb je zelfs een lampje met de tekst ' STOP ! ' in het rood.. En die knippert ook nog is volgens mij.

@soepkiepe wrote:heb je toevallig een foto van het lampje los?

Rik ;)

@soepkiepe wrote:heb je toevallig een foto van het lampje los?

Rik ;)

Terug
Naar boven