• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Code P0380-08 glow device general error

Erwin

Post weleens wat
Hallo,

Als ik mijn auto start brand het motor storing lampje (auto met sleutel er in). Het lampje blijft meestal nog een minuut of 2 na branden na het starten. Dit doet hij alleen als ik hem koud start. Als ik de auto warm start brand het storing lampje alleen als ik hem op contact zet.

Volgens het boekje betekend het branden van het storing lampje een storing in de automaat, of in het motormanagement en loopt hij in noodloop. Beide opties zijn uitgesloten want ik heb een handbak en de motor loopt prima. Volgens het boekje zou er ook nog vocht in het benzine filter kunnen zitten. Ik zou dit graag willen controleren maar weet niet waar deze filter zit en ho ik daar eventueel het vocht kan aflaten.

Kan iemand me verder helpen?

als je m uit laat lezen, dan kan je er achter komen wat het is.

Meestal als dit lampje blijft branden na de start komt dit op kapotte of versleten gloeiers.

Willem

als je m uit laat lezen, dan kan je er achter komen wat het is.

Meestal als dit lampje blijft branden na de start komt dit op kapotte of versleten gloeiers.

Willem

Ik denk, maar dat is maar een gok..heb namelijk hetzelfde gehad...dat wanneer je hem uit leest de melding krijgt gloeitiming probleem...

Dan is hoogstwaarschijnlijk 1 van je gloeistiften slecht... dat deed ie van mij ook...echter na het vervangen van alle gloeistiften, probleem opgelost...

Maar uitlezen blijft het beste...

Maar omdat je schrijft dat hij dat alleen doet bij een koude start(dat had ik dus ook) want met een warme motor werkt je gloeicircuit niet!!

Als je een dag later met een koude motor start, start hij wel normaal!!

Je kunt dit kontroleren aan het gloeispiraal indicatortje op je dashboard.

Kijk naar het lampje bij een koude start, als hij minder dan 1 seconden brand en gelijk de storing in je toerenteller

laat zien , heb je een gloeitiming probleem....gloeistiften dus...

Ik denk, maar dat is maar een gok..heb namelijk hetzelfde gehad...dat wanneer je hem uit leest de melding krijgt gloeitiming probleem...

Dan is hoogstwaarschijnlijk 1 van je gloeistiften slecht... dat deed ie van mij ook...echter na het vervangen van alle gloeistiften, probleem opgelost...

Maar uitlezen blijft het beste...

Maar omdat je schrijft dat hij dat alleen doet bij een koude start(dat had ik dus ook) want met een warme motor werkt je gloeicircuit niet!!

Als je een dag later met een koude motor start, start hij wel normaal!!

Je kunt dit kontroleren aan het gloeispiraal indicatortje op je dashboard.

Kijk naar het lampje bij een koude start, als hij minder dan 1 seconden brand en gelijk de storing in je toerenteller

laat zien , heb je een gloeitiming probleem....gloeistiften dus...

Heb ik ook gehad, bleek een vol dpf te zijn. Ondanks de eds regeneratie interval modificatie.

Dus idd ff uitlezen.

Safe driving Jurgen

Heb ik ook gehad, bleek een vol dpf te zijn. Ondanks de eds regeneratie interval modificatie.

Dus idd ff uitlezen.

Safe driving Jurgen

Net even aan de Opcom gehangen. Code P0380-08 glow device general error. Heb hem even gereset in de hoop dat het weg blijft.

Vreemd dat 1 van deze weer stuk is, 2 jaar geleden zijn deze ook al onder garantie vervangen.

Net even aan de Opcom gehangen. Code P0380-08 glow device general error. Heb hem even gereset in de hoop dat het weg blijft.

Vreemd dat 1 van deze weer stuk is, 2 jaar geleden zijn deze ook al onder garantie vervangen.

heb dat ook eens gehad bij het starten na een lange tijd stil te staan,

hij bleek vol met fouten te zitten(rond de 20).

heb hem laten uitlezen en dit bleek te wijken zijn aan een lage spanning.

er stond dus overal bij,lage spanning.

nadien niet meer gehad,misschien was men accu aan de lege kant aan het gaan.

mvg kevin

heb dat ook eens gehad bij het starten na een lange tijd stil te staan,

hij bleek vol met fouten te zitten(rond de 20).

heb hem laten uitlezen en dit bleek te wijken zijn aan een lage spanning.

er stond dus overal bij,lage spanning.

nadien niet meer gehad,misschien was men accu aan de lege kant aan het gaan.

mvg kevin

[rquote=1867694&tid=142508&author=Erwin]Net even aan de Opcom gehangen. Code P0380-08 glow device general error. Heb hem even gereset in de hoop dat het weg blijft.

Vreemd dat 1 van deze weer stuk is, 2 jaar geleden zijn deze ook al onder garantie vervangen. [/rquote]

Heb je een digitale of analoge multimeter??

Meet de weerstand van de stiften maar eens, en kijk maar naar een afwijkende waarde...daar zit jou probleem...

Of je moet een verschrikkelijk overgangsweerstand in 1 van de stekkers hebben die op je gloeistiften zitten.

[rquote=1867694&tid=142508&author=Erwin]Net even aan de Opcom gehangen. Code P0380-08 glow device general error. Heb hem even gereset in de hoop dat het weg blijft.

Vreemd dat 1 van deze weer stuk is, 2 jaar geleden zijn deze ook al onder garantie vervangen. [/rquote]

Meet de weerstand van de stiften maar eens, en kijk maar naar een afwijkende waarde...daar zit jou probleem...

Of je moet een verschrikkelijk overgangsweerstand in 1 van de stekkers hebben die op je gloeistiften zitten.

[rquote=1867734&tid=142508&author=afterburner27][rquote=1867694&tid=142508&author=Erwin]Net even aan de Opcom gehangen. Code P0380-08 glow device general error. Heb hem even gereset in de hoop dat het weg blijft.

[/rquote]

Ik wil ze wel een keer doormeten. Waar zitten die dingen ergens?

[rquote=1867734&tid=142508&author=afterburner27][rquote=1867694&tid=142508&author=Erwin]Net even aan de Opcom gehangen. Code P0380-08 glow device general error. Heb hem even gereset in de hoop dat het weg blijft.

[/rquote]

Ik wil ze wel een keer doormeten. Waar zitten die dingen ergens?

[rquote=1868793&tid=142508&author=Erwin]Helaas storing is weer terug.

Kan ik deze voor gloeiers zelf vervangen?[/rquote]

Waarom niet??

[rquote=1868793&tid=142508&author=Erwin]Helaas storing is weer terug.

Kan ik deze voor gloeiers zelf vervangen?[/rquote]

Waarom niet??

Dit euvel heb ik ook met mijn astra 2.0 16v DI (X20DTL). Alleen bij een koude start blijft bij mij ook het Motormanagement lampje branden en gaat na 15 seconden weer uit.

Mijn monteur vertelde dat het inderdaad de gloei spiralen kunnen zijn. Maar rij er nu al ruim 2 jaar mee rond.

Als de auto gestart is geweest komt het alleen opnieuw voor als hij 1 dag heeft stil gestaan.

Terug
Naar boven