• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Code P0380-08 glow device general error

Dit euvel heb ik ook met mijn astra 2.0 16v DI (X20DTL). Alleen bij een koude start blijft bij mij ook het Motormanagement lampje branden en gaat na 15 seconden weer uit.

Mijn monteur vertelde dat het inderdaad de gloei spiralen kunnen zijn. Maar rij er nu al ruim 2 jaar mee rond.

Als de auto gestart is geweest komt het alleen opnieuw voor als hij 1 dag heeft stil gestaan.

Ik heb hetzelfde probleem, ik heb de gloeistiften laten testen, maar deze waren het probleem niet.

Aankomende donderdag gaat de auto weer terug naar de garage om het hele voorgloeicircuit te testen, dus relais bekabeling etc.

Dit probleem heb ik al sinds de zomervakantie van vorig jaar, is een tijdje weggeweest en sinds een paar weken weer terug :fy1

Ik heb hetzelfde probleem, ik heb de gloeistiften laten testen, maar deze waren het probleem niet.

Aankomende donderdag gaat de auto weer terug naar de garage om het hele voorgloeicircuit te testen, dus relais bekabeling etc.

Dit probleem heb ik al sinds de zomervakantie van vorig jaar, is een tijdje weggeweest en sinds een paar weken weer terug :fy1

[rquote=1869193&tid=142508&author=afterburner27][rquote=1868793&tid=142508&author=Erwin]Helaas storing is weer terug.

Kan ik deze voor gloeiers zelf vervangen?[/rquote]

Waarom niet??[/rquote]

Waar zitten die dingen dan en welke gereedschap kun je deze vervangen? De vorige keer heeft de Bosch garage er een uur voor geteld (wel onder garantie)

[rquote=1869193&tid=142508&author=afterburner27][rquote=1868793&tid=142508&author=Erwin]Helaas storing is weer terug.

Kan ik deze voor gloeiers zelf vervangen?[/rquote]

Waarom niet??[/rquote]

Waar zitten die dingen dan en welke gereedschap kun je deze vervangen? De vorige keer heeft de Bosch garage er een uur voor geteld (wel onder garantie)

Vandaag de auto teruggekregen en de storing is nu weg.

Ze hebben de spiralen wederom doorgemeten, de waarden waren goed, maar er blijkt ook een weerstand (of meerdere, pin me er niet op vast) over de spiralen te lopen en als die een te hoge waarde aangeven (b.v. 10,5 ohm i.p.v. 10 ohm)krijg je ook dezelfde foutmelding.

Maar weer afwachten dus...

Waar zitten die dingen dan en welke gereedschap kun je deze vervangen? De vorige keer heeft de Bosch garage er een uur voor geteld (wel onder garantie), ben niet van plan hier voor te gaan betalen als ik het zelf ook kan. Iemand een how to?

Vandaag de auto teruggekregen en de storing is nu weg.

Ze hebben de spiralen wederom doorgemeten, de waarden waren goed, maar er blijkt ook een weerstand (of meerdere, pin me er niet op vast) over de spiralen te lopen en als die een te hoge waarde aangeven (b.v. 10,5 ohm i.p.v. 10 ohm)krijg je ook dezelfde foutmelding.

Maar weer afwachten dus...

[rquote=1871338&tid=142508&author=stefanDTI]kijk uit met gloeiers zelf vervangen , willen nog wel eens afbreken . [/rquote]

Yep, dat heb ik dus :thumbdown

Ik had/heb hetzelfde probleem. Bij de Y22DTH was het de Luchtmassameter die 'opstart problemen' had. Meestal brandde het lampje tijdens en na koude start. Na 500 meter en dus een paar keer turbo-druk was het weg.

Op een zondagmiddag voor vertrek naar Opa en Oma (:fy1) was ie echt stuk en kwam de Omega helemaal niet meer vooruit. Heb nog geprobeerd om hem schoon te maken, had al eerder gezien dan de slang waar de meter in gemonteerd zit altijd ietwat motorolie bevat wat de meter natuurlijk vervuilt.

Kostte me inclusief uitlezen en montage +/- €180,-.

Tegenwoordig brand het lampje smorgens weer vrolijk, eventjes, dus ik kan niet wachten op mijn bestelde OPCOM.

Waar zitten die dingen dan en welke gereedschap kun je deze vervangen? De vorige keer heeft de Bosch garage er een uur voor geteld (wel onder garantie), ben niet van plan hier voor te gaan betalen als ik het zelf ook kan. Iemand een how to?

[rquote=1871338&tid=142508&author=stefanDTI]kijk uit met gloeiers zelf vervangen , willen nog wel eens afbreken . [/rquote]

Yep, dat heb ik dus :thumbdown

Ik had/heb hetzelfde probleem. Bij de Y22DTH was het de Luchtmassameter die 'opstart problemen' had. Meestal brandde het lampje tijdens en na koude start. Na 500 meter en dus een paar keer turbo-druk was het weg.

Op een zondagmiddag voor vertrek naar Opa en Oma (:fy1) was ie echt stuk en kwam de Omega helemaal niet meer vooruit. Heb nog geprobeerd om hem schoon te maken, had al eerder gezien dan de slang waar de meter in gemonteerd zit altijd ietwat motorolie bevat wat de meter natuurlijk vervuilt.

Kostte me inclusief uitlezen en montage +/- €180,-.

Tegenwoordig brand het lampje smorgens weer vrolijk, eventjes, dus ik kan niet wachten op mijn bestelde OPCOM.

Terug
Naar boven