• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Combo!

Inderdaad leuk om te zien dat ie goed terecht is gekomen.

En mooie schuur heb je zo te zien!! :kewlpics

Heb je ook foto's van je D Kadett toevallig?

@rabbitopc wrote:heb er ook ff een gehad 2.0 16v, niet op de weg te houden.

heb hier nog een nieuwe reparatie wielrand achter voor liggen.

13032007345.jpg

27042007427.jpg

13032007350.jpg

van deze heb ik ook nog 2 weken van mogen genieten :wors

tijdens de ombouw van mijn tigra naar een 2.0 8v.

maar niet op de weg te houden idd :jerry :wors

wat de dorpels betreft heb ik bewust gekozen voor de 4-drs dorpels.

dit omdat er in de rechterkant van de combo al eens een paaltje oid in de

weg gestaan heeft. onder de rechter deur zit het zaakje wat ingedrukt zeg maar..

dat stond natuurlijk ook niet in de advertentie ! haha..

maar goed, met het voorste deel van de rechter 4-drs dorpel kan ik ook die

frommel onder de deur wegwerken.

overigens ga ik toch ook proberen om deze 'overzet' stukken er in te lassen, ipv

ze er gewoon overheen zetten.

vandaag de vloerbedekking er uit gehaald, en de neus ontmanteld...

valt nog niet tegen gelukkig !

hallo astrawez,

zo gauw het weer het me toelaat, zal ik je een wat betere foto sturen voor

het D-kadett register !

wel leuk dat ie er nu ook bij staat :thumb

ik heb nog 2 kentekens voor je, van D-kadett'en die ik gehad heb.

ik weet niet of ze nog bestaan, maar ik denk van wel.

helaas heb ik er geen foto's van..

kj-47-yz

kn-44-lf

groeten,

jordy

op verzoek hierbij 2 foto'tjes van m'n trouwe D-kadett !

kleur; grijs boven, zwart onder

motor; 12s

( heb het D-kadett register nog doorgelezen, maar daar stond ie nog niet bij )

zal nu niet lang meer duren denk ik ;)

dettjeenschuur005_zps67bcef9f.jpg

dettjeenschuur006_zpse17089f4.jpg

ook nog een kiekje van mijn eerste combo;

jordycombo_zps56ae6f37.jpg

( deze bestaat enkel nog in mijn herinnering... )

en nog één van een combo die ik ongeveer anderhalf jaar terug nog gehad heb;

div007_zpsb564f776.jpg

deze combo verkocht ik aan een maat van me, die hem toen opgeknapt heeft.

inmiddels heeft hij er ook afstand van moeten doen.

voor m'n huidige combo heb ik vandaag 2 dorpels besteld bij winparts.

de bedoeling is om de 2 4-drs dorpels pas te maken.

nu nog 2 wielranden... wat ik me afvroeg, zijn de wielranden van een ascona-B niet

een stuk kleiner dan bij combo?

wielranden voor de kadett combo zijn er niet meer / of nooit geweest toch?

jordy

wielranden van een Kadett combo zijn er idd nooit geweest,ben ik destijds ook nog naar opzoek geweest.Ik weet dat de boog van Ascona C randen goed klopt,maar de vorm is totaal anders.

Je zal denk ik toch iets moeten samenstellen,reparatiestukken van een E Kadett 3 deurs voor de onderzijde en inderdaad wellicht B Ascona randen. Anders iets met voorschermen proberen.

Wielranden zijn er wel geweest van NOR. M&M dronten heeft er nog een liggen. Ze waren wel duur. Maar een een Ascona B spatbordrand gaat ook goed. Ik spreek uit ervaring!

@Arjen wrote:Nee, de kwaliteit is hetzelfde, even dik. Maar sommige bedrijven vragen gewoon de hoofdprijs! Dorpels maakt ook niet uit. Je kunt dorpels gebruiken van een 4 drs Kadett E maar ook van een 2 drs, dan het je bij de spatbordrand wat meer blik over.

Nou in detail zijn de vormen van de dorpels wel iets anders, en de afwerking is bij Klokkerholm altijd zwarte transport primer en bij Wezel een soort verzinkte laag. Verder beide idd prima bruikbaar....

Heb met vloeren van Klokkerholm wel wat mindere ervaringen gehad helaas. Was wel op te lossen, maar kostte wel veel extra tijd. Die dingen zijn vooraan gewoon niet compleet bijvoorbeeld, en dat zal niet voor iedereen een probleem zijn, maar bij mij was de vloer tot op de velsrand van het schutbord verroest, dus moest toch met de hand ingewikkelde vormen maken om dat missende stukje te krijgen. En het laste minder lekker dan het originele plaatwerk. Het was beter dan niks zal ik maar zeggen.... :angel

@ arjen,

ik heb zonet ook 2 ascona-B wielranden besteld ;)

en voor de binnen wielkast snij/knip/of zaag ik wel een stel

goed passende randen om binnen en buiten te verbinden.

die wielrand bij m&m dronten heb ik ook gevonden, maar die hebben

er idd maar 1'tje meer.

de 'klokkerholm' kwaliteit ( die m&m leverd ) is wel beter ( dikker ) volgens mij dan de

'van wezel' randen die ik nu besteld heb.. maar goed, daar is de prijs

dan ook naar.

de 1.3N in de combo loopt inmiddels ook al een stuk beter !

men had de bougie's en bougie kabels al vervangen en de ontsteking verdraaid,

maar al snel kwam ik er achter dat de slang aansluiting voor de rembekrachtiger

los zat.. en valse lucht, daar houd een motor niet van.

helemaal zuiver is de motor nog niet hoor, want er lijkt meer olie in het koelwater reservoir

te zitten dan in de motor momenteel, en in dat koelwater kannetje borrelt het ook behoorlijk bij

stationairloop..

hopelijk fiets ik met dit motortje nog 1 keer door de apk heen, zodat ik daarna het 1.6 dieseltje

er in kan maken :thumb

jordy

Wezel dorpels passen wel weer beter dan Klokkerholm, en zijn volgens mij ook nog verzinkt. Volgens mij is dat Wezel zo gek nog niet hoor! :vertag

Nee, de kwaliteit is hetzelfde, even dik. Maar sommige bedrijven vragen gewoon de hoofdprijs! Dorpels maakt ook niet uit. Je kunt dorpels gebruiken van een 4 drs Kadett E maar ook van een 2 drs, dan het je bij de spatbordrand wat meer blik over.

@diplocom wrote:op verzoek hierbij 2 foto'tjes van m'n trouwe D-kadett !

( heb het D-kadett register nog doorgelezen, maar daar stond ie nog niet bij )

zal nu niet lang meer duren denk ik ;)

jordy

Klopt! ;)

Leuke Kadett en ex-Combo's! :thumb

Hoi Jordy, leuk dat je hier ook zit. :thumb

groeten uit goes,

lennaert (vriend van michael)

de manta zal je wel niet meer herkennen, is nu oranje geworden.

@diplocom wrote:hallo astrawez,

zo gauw het weer het me toelaat, zal ik je een wat betere foto sturen voor

het D-kadett register !

wel leuk dat ie er nu ook bij staat :thumb

ik heb nog 2 kentekens voor je, van D-kadett'en die ik gehad heb.

ik weet niet of ze nog bestaan, maar ik denk van wel.

helaas heb ik er geen foto's van..

kj-47-yz

kn-44-lf

groeten,

jordy

Tnx! Ze staan erin. De eerste is helaas gedemonteerd, de tweede is 3 weken geleden nog van eigenaar gewisseld.

Mocht je nog foto's vinden dan kan je ze me altijd sturen uiteraard. ;) De geldige kentekens heb ik in principe allemaal al hier in een excelbestand (heb dus nog heel wat in te voeren)..

Groetjes, Wesley

Ja, de prijzen stijgen. Vergeet inflatie niet. Als je ziet wat in 1953 een Olympia kostte nieuw dan zou je hem er vandaag de dag gelijk voor kopen, zelfs met een bak roest er op. Het is een combinatie van wat een gek er voor geeft en de marktwerking die daar uit volgt.

Ga maar eens een rolstoelauto kopen. Vind maar eens een combo in nieuwstaat. Zo'n Kadett was eigenlijk best wel een volwassen auto, maar werd al gauw voor een scheet en drie knikkers van de hand gedaan, zoals eigenaren van auto's vandaag de dag nog hun 'lieveling' binnen twee tellen afdanken. Dat maakt vlak auto's de eerste jaren steeds goedkoper, dat maakt ook dat een nieuwe als je de showroom uit rijdt gelijk ongeveer in waarde halveert. En als het achteraf toch best een fijn karretje was en er een relatief grote groep achter blijft die er nog interesse in heeft gaat die prijs gestaag weer omhoog. En dat is bij de Kadett bij uitstek het geval. Een iconische auto was/is het en veel mensen hebben er eentje gehad en veel mensen hebben er veel plezier aan beleeft, veel mensen willen er wel weer eentje en smelt hun hart als ze er een voorbij zien rijden.

Midas Dekkers legde ooit uit wat een mens nou eigenlijk waard is...

"Wat is een dier waard? Niemand heeft het ooit uitgerekend. Wel weten we wat een mens waard is. Er is uitgerekend dat een mens is opgebouwd uit twee jerrycans water ,koolstof voor 9000 potloden, een spijkervol ijzer, een potje suiker, fosfor van 2200 luciferkoppen, voldoende vet voor 7 stukken zeep -sommige mensen meer- net genoed kalium voor een rol klappertjes, een hoeveelheid kalk om een kippenhok te witten en voldoende zwavel om een middelgrote hond van zijn vlooien te bevrijden. Ten tijde van deze berekening was je voor het geheel bij de drogist fl 4,57 kwijt."

En toch zie je mensen niet te koop voor wat inmiddels misschien €10 is door inflatie....

Terug
Naar boven