• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Commo-B Coupé V8, 4.4-32V. Ranger-B coupé TDCI achteras BMW

• Topic starter Topic starter Jo1
  • Startdatum Startdatum
Klopt M-400 je blijft dan met een impuls zitten....en daar werkt geen kabel teller mee..

Als Jo wil kan ie hier die cable x komen halen en proberen,ik heb dat ding voorlopig niet nodig,en als ik Jo der mee kan helpen weet ik zelf dat het ding goed werkt en Jo heeft zijn km meter teminste werkend en orgineel lijkend...

Ding heeft mij iets van 400€ gekost en als ik JO hiermee kan helpen dan graag,weet ik zelf of het wat is en Jo hoeft der geen te kopen en later uit te vinden dat het een mislukking is...

Alvast bedankt voor alle tips allemaal.

Het mooiste zou zijn, wanneer zo'n kastje het signaal kreeg van GPS, en zo overbrengen naar kabel.

Overigens heeft de commoB een bajonet-aansluiting op de teller, iets anders dus.

Ik zie wel, zijn zorgen voor later.

Ben momenteel bezig met ruimte voor de radiateur.

Foto's volgen.

V8 in Manta A gaat ook , look here.

MantaAV8.jpg

MantaAV8-07.jpg

En als het jou nooit hard genoeg gaat neem je dit hier.

2210SpipncTrIDShVpC.jpg

Gr. Peter

@Jo1 wrote:Alvast bedankt voor alle tips allemaal.

Het mooiste zou zijn, wanneer zo'n kastje het signaal kreeg van GPS, en zo overbrengen naar kabel.

...

Ben met zoiets bezig voor mijn 5cilinder project, pulsen van achteras, versnellingsbak, abs of cardan, maakt niet uit,

hiermee een motortje laten draaien die de originele teller aandrijft.

Volledig vrij instelbaar en daarmee eventueel eenmalig fijn te tunen met de GPS ernaast.

Losse gps aansluiting moet ook wel mogelijk zijn maar je zit met je opstarttijd van de GPS.

tja :hmmz voor die motor heb ik inderdaad ook geen woorden meer voor, maarja liever terug naar de realiteit, he jo

mooi dat hij loopt, tijd voor een filmpje :vertag :jerry

met wat voor een auto sta je op het Mecc?

ik ga ff kijken dit weekend

Helemaal waar Pascal, terug naar de realiteit

En aangezien mijn budget maar beperkt is, heb ik zo mijn eigen manier van te werk gaan.

Nog even een tipje voor Ben;

Het kan ook zo;

IMG00020-20111221-2249.jpg

Maar ook dat is niet mijn stijl.

Foto's van de buitenkant (in binnenscherm) durf ik al helemaal niet te laten zien.

Oké, uitlaat was ik even mee gestopt, wacht nog leveren van de 2e demper.

De eerste demper, origineel BMW komt ongeveer zo te hangen;

16122011152.jpg

Motor is er momenteel nog steeds uit,

Inmiddels een plekje voor het extern oliefilter gemaakt.

21122011154.jpg

Tevens ruimte gemaakt voor de bekrachtiger.

21122011153.jpg

Bekrachtiger wordt een tamelijk plat model met een hoofdremcilinder van 22mm

Voorheen senator 24V-model met 23mm. Maar volgens mij kan ik de hrc's omzetten.

Deze dwarsbalk;

21122011155.jpg

is inmiddels ook verwijderd, en wordt vervangen door een koud-gewalst U-profiel waar straks de radiateur in moet plaats vinden.

Verder moeten nog even de benzineleidingen, remleidingen en lpg-leiding worden omgelegd, voordat het blok er weer in kan. Ik stuit telkens weer op een nieuw probleem.

Geweldig Jo petje af...Creatief ben je zeker dingen als in het chassie gaan slijpen/lassen schuw ik en ik weet zeker als jij het klaar hebt dat het beter uitziet en is als af fabriek.

(ik denk zelf dat de uitlaten bij mij veel gemakkelijker worden als ik had gedacht ik heb nu met pcv buizen wat gemaakt en de ruimte die ik valt me niet tegen ik kan als het moet links en rechts 60mm buizen gebruiken dat moet meer als zat zijn voor standaard 5L weinig vermogen blok..

Jo ik kan je verzekeren dat word um dus niet kwa uitlaten bij mij.....Gaat toch niet door de binnenschermen je pijpen weg werken....

Zoals ik al eerder zei, dit balkje moest eruit;

21122011155.jpg

En deze is daar voor in de plaats gekomen;

24122011156-1.jpg

Die klus heeft me vandaag dus heel de dag bezig gehouden.

De betreffende radiateur die erin komt, is van BMW E34 type M5-3.8

ziet er al dik uit! :thumb

persoonlijk vind ik een automaat jammer, maar het is maar net waarvoor je hem gebruikt of wat je voorkeur is ;)

voor de rest toppie!

wat zijn de specs. van zo'n motor eigenlijk?

Vermogen 210Kw (286pk)

Koppel iets van 420Nm, dacht ik.

Ik weet niet of dat in verhouding veel of weinig is, maar vond dat het in de 1850kg wegende 740 wel redelijk vooruit ging.

Tja, mocht het me niet bevallen, kunnen we d'r nog altijd een M5 (400Pk) van maken.... :hmmz

Nee, laat maar.

had dat dan meteen gedaan :jerry

tsja, in verhouding met een V8 van deze tijd is het natuurlijk wat minder qua vermogen (turbo's e.d)

maar voor die specs. hoef je je echt niet voor te schamen hoor!!

ben heel benieuwd hoe dat gaat lopen ;)

ha,ha wie is niet benieuwd hoe hij gaat lopen :D, denk zelf dat dit wel goed zit al ik zie wat er in de auto zat en wat er in de andere autos zitten haha

Denk dat je het koppel en geluid enorm gaat waarderen,jij lijkt me toch niet de man die iedere bocht haaks door gaat.

Ik vind het koppel van de V8 een geweldig iets,de Opel L6 blokken 30E C30NE C30SE moet je boven de 3000 toeren houden willen ze wat doen en een V8 begint al vanaf stationair met koppel af te geven en veeeeeel.....

Terug
Naar boven