• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Commo-B Coupé V8, 4.4-32V. Ranger-B coupé TDCI achteras BMW

• Topic starter Topic starter Jo1
  • Startdatum Startdatum
@dqp-sammy wrote:gefeliceteerd Jo :thumb :thumb :thumb

had het ook niet anders verwacht, en dat zelfs met de orginele GSE remmen, en je had ook nog trom achter of niet ?

Gr. Peter

P.s. Je hebt en pm

Idd trom achter, maar wel goed afgesteld.

Ben van mening dat dit niet slechter ( zelfs beter) remt dan menig in elkaar geknutsteld materiaal, waarbij van tevoren niet over wordt na gedacht, zodat de verhouding voor/achter/hcr niet meer deugt

Vrachtauto's belast met 50Ton reden lang met trommels.

Ze remt dus goed, en zeker voor wat ik ermee doe. Zelfs beter dan mijn voyage waar wel de 24V remmen op zitten.

Assen zien er mooi uit.

Wat heb je voor veren gepakt ?

Zo te zien goed gelukt met de plaat van de stuurbekrachting.

en stuurkolom van senator B ?

Heb je de aansluiting van de kachel veranderd en bouw je dan binnen ook de kachelradiator van BMW in ?

Je bent weer heel goed bezig , respekt , maar ik ben het ook niet anders gewend.

Veren heb ik genomen van Lada Niva, zoals jij zei. Past perfect, juiste dikte en diameter die ik wilde, en je hoeft niet te zagen.

Alleen weet ik nog niet hoe het gaat uitzien met de motor er in. Maar dat zien we dan wel weer.

Kachel aansluitpunten zijn origineel, alleen ga ik dat en dashboard gebruiken van commodore.

Is dat interieur van calibra ?

Heb ik nameliijk ook nog in leer en als dat zo is heb je veel moeten aanpassen.

Gr. Peter

Zo te zien passen de veren goed bij het gewicht van de blok.

Je hebt de vooras van de 73er Ranger in gelaten of niet , vind je die sterk genoeg, hebben niet voor niets in 75 de vooras sterker gemaakt.

Het verschil is toch heel goed merkbar bijzonder bij het afremmen.

Heb nu de as van en 77er met versterkte wielarmen en teflon bussen voor de voorste trekstang.

I.v.m de BMW voorrem en verbetering van 200 %

Gr. Peter

Peter, ik heb het niet zo met teflon. Dan liever de kogelgewrichten. Echter verkies nu comfort.

Overigens werd mij in het verleden in Lelystad een auto afgekeurd omdat ik aan de draagarmen had gelast (eveneens versterkt) Mocht destijds absoluut niet. (momenteel weet ik het niet)

Die kogelgewrichten heb ik in de instelbare panhardstang , maar die zijn echt hel.

Bedankt voor de tip met het lassen.

In duitsland mag je normal ook niet aan chassisdelen lassen ,heb dit van yellowstorm laten doen, die racen ook met en commodore , denk toch dat het goed is.

Voor de rest weer ens petje af voor jou werk , altijd iets mooies voor te bekijken.

Moet ens met je merijden als die klaar is , hoe de Lada veren rijden , had dit ook maar van en vriend gehoord en ziet er heel goed uit. :thumb :thumb

prachtige commodore , ook het kleur vind ik helemaal :thumbup

ook omdat ik denk dat mijn kadett c coupe ook in de kleur is

originele opel kleur????

grtz

Je mag niet lassen om roestschade te herstellen aan draagarmen, dat is het enige...

Laatst nog een Golf omgekeurd zien worden bij de rdw met compleet zelfbouw draagarmen met uniballs eronder, geen probleem.

Bah bah Jo, Wat ben je weer bezig geweest. Ik zie het al, ben veel te lang niet meer bij je geweest.

Chapeau voor het verzette werk !!! Loopt die smurf al ?

Groeten,

Mischa

Ja Mischa, Ze tokkelt lekker, maar hebbie nog nie gereden.

Ik zoek nog een gelaagde voorraam.

Die wil ik eerst er in vóór monteren dashboard

Pics

Trekhaak (afneembaar)

@16v kadett c wrote:ja ik ook waar heb je hem laten spuiten ? :wub :wub :wub :wub

Marcel Pignar Heerlen-Palemig.

Dit is al de 4e auto die ik daar heb laten strak maken / spuiten. En ik ben nog steeds tevreden. Zekers in dit geval. Dit gebakje was goed krom!

06-11-13 op RDW-keuring geweest. Ze kenden me nog van vorige keer.

Gisteren 18-11 APK. Ik mag de eerste meters gaan maken.

Nog enkele foto's.

Wel nog enige zeik met de verzekeringsagente (tussenpersoon) gehad.

Het merk Ranger was bij hun niet bekend, en dus onmogelijk om te verzekeren.

Terug
Naar boven