• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Commo B geventileerde schijven plaatsen icm welke klauw

beau

Lid
Beste forummers,

Ik ben bezig met onze b commodore, hiervoor heb ik geventileerde schijven voor van een commo

heb er nu 1 op zitten, maar nu past mijn commo remklauw er net niet overheen :swear

De slijtrand inmiddels glad gemaakt en pas het net niet

Toevallig had ik nog dikke remmen van een manta liggen, maar die bevestiging scheelt weer dik een centimeter :thumbdown

Diameter is 271 en de dikte is 21,5mm met rand er nog aan gemeten

Welke remklauwen zouden wel passen? Van een commo GS of gse?

Iemand die hier een oplossing voor weet?

Bvd

Beau

Een monza senator A1 1978-1982 heeft een dubbele zuiger klauw (links en rechts 1 zuiger) maar Ate heeft de remklauwen voor een kleinere diameter dikte schijf gemaakt en gewoon een blokje met gaten gebruikt om de klauw over een dikkere dikte schijft te krijgen,dit is allemaal standaard op een Monza Senator.

Misschien begrijp ik je verkeerd.

De voorschijven zijn bij Senator/Monza geventileerd.

De achterschijven zijn massief.

Bij Commdore GSE en Admrial 2.8E en Dip V8 zijn de achter schijven ook gevintileerd.

Voor deze achterschijven kan je een remklauw van een Senator/Monza gebruiken met zoon opvul blok, Dit omdat deze geventileerde schijven dikker zijn.

Gaat nu eerst om de voorzijde

Achter hebben we nog trommels, ga ik nog een andere achteras voor zoeken met schijven

Maar senator/Monza klauwen gaan dus passen? Moet ik de remleiding ook nog aan passen of is die toevallig hetzelfde?

Allen bedankt

Hallo mensen , de klauwen van de monza, senator hebben en ander gaatafstand dan die van de commodore.

commodore en admiral hebben 3,5 inch en monza en alle anderen hebben 3 inch.

Je kan of de vebredingsblokjes pakken maar die krijg je bijna niet meer, of gse klauwen of de klauwen van en bmw 735 uit 1981.

of de blokjes tussen de senator klauwen wegtrekken.. en op je eigen klauwen monteren.

krausse heeft volgens mij de blokjes nog in de aanbieding..

Terug
Naar boven