• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Commodore GS Coupe 1969

Inderdaad! Komt qua tint het dichtste bij het chroom en de velgen. Daardoor creeër jemeer eenheid. Goud zou juist afsteken en komt in andere details ook niet naar voren, denk ik.

viewtopic.php?f=14&t=77459&start=1000

De laatst toegevoegde (op het moment van schrijven)

Weliswaar een b Commodore maar hij lijkt me dezelfde kleur als die van mij en idd een zilver bies.

Denk dat zilver de kleur word king: ouders wisten het ook niet meer :wtf

Afgelopen week de eerste paar honderd kilometers gedraaid op de groene platen. Auto liep beroerd en begon na een uurtje lekkerder te draaien. Geen wonder ook als je bedenkt dat hij sinds 1978 stil stond. Vanmorgen op RDW.nl gekeken voor een afspraak en tot mijn verbazing kon ik vanmiddag al terecht. Gelijk maar gedaan en hij is gekeurd. king: king: king: vanavond weer afgetankt en ik verwacht dat hij rond de 1 op 7,5 heeft gedraaid. Het rijden en genieten kan gaan beginnen :D

Inmiddels het kenteken binnen gekregen. Hoop gezeur met de RDW en belastingdienst. Woensdag een uur zitten bellen met die gasten. Kon ze niet uitleggen dat het een Hollander was. Waarschijnlijk iets verkeerd gegaan bij de invoer. Dit kenteken nr kunnen we niets mee omdat het een buitenlands kenteken is. De bpm moet betaald worden. Auto is nooit eerder geregistreerd geweest in Nederland en ga zo maar door. Ik moest aangifte van invoer doen. Ik was het zo zat, maar het is nu geregeld.

Gisteren een mooie rit naar tijnje gehad naar het museum. Voor de koplampen nieuwe reflectoren gehaald. Goede reacties gekregen op de Commodore. Daarna nog even doorgereden naar Groningen om vervolgens weer huiswaarts te keren. De eerste duizend kilometer ben ik vrijwel onder de 100km/uur gebleven. Gisteren harder gegaan op sommige stukken 140 - 150. Het gaat als de brandweer. Fijne auto om mee te sturen. Binnenkort beginnen we aan de kever uit 1958. Ook leuk.

Inmiddels bijna een jaar verder na restauratie. De Commodore doet het prima. Fijne auto om mee te sturen, zeker nu er stuurbekrachtiging op zit.

Erg veel leuke reacties op gehad van mensen. En ook heeft hij afgelopen Juni in de autoweek classics gestaan. Inmiddels zal ik er ruim 4.000 km mee hebben gereden. Het enige wat nog een keer moet gebeuren is de klephoedjes vervangen. Mooi klusje van de winter voor Romijn.

Onlangs onze oldtimers maar eens fatsoenlijk op de foto gezet?

Dan hebben jullie nu ook beeld bij het onderschrift in mijn berichten.

Volgorde is op bouwjaar van 1978, 1969, 1968 tot 1960.

De 58er Kever is volop in restauratie en wordt waarschijnlijk binnen 2 weken gespoten.

Hopelijk is deze in het voorjaar klaar. Kunnen we daar ook van genieten

081 by petervanburik, on Flickr

080 by petervanburik, on Flickr

075 by petervanburik, on Flickr

071 by petervanburik, on Flickr

068 by petervanburik, on Flickr

065 by petervanburik, on FlickrU

063 by petervanburik, on Flickr

060 by petervanburik, on Flickr

059 by petervanburik, on Flickr

058 by petervanburik, on Flickr

057 by petervanburik, on Flickr

056 by petervanburik, on Flickr

054 by petervanburik, on Flickr

052 by petervanburik, on Flickr

053 by petervanburik, on Flickr

063 by petervanburik, on Flickr

Ja dank je. Nadien nog wel contactpunten en condensator vervangen.

Gelijk maar twee setjes extra van alles in huis gehaald. Zou toen een klassiekerrally rijden.

Ben maar met de besteleend gegaan. Van een eerder oldtimer evenement in Vianen vond ik ook nog foto,s met de Commodore op het net.

" onclick="window.open(this.href);return false;

Een soortgelijke kever zijn we momenteel aan het restaureren.

Alleen dan een 58er met grote achterruit. Deze is 50 jaar in de familie van onze accountant geweest.

Vandeweek een selectie gemaakt uit de vele honderden foto,s die we gemaakt hadden van de restauratie in 2012 en 2013 om er een film van te maken. Gaat best mooi zo.

[youtube:29hkw2l2]

Terug
Naar boven