• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

compo setje in de calibra

HardcoreHell

Post veel
wie heeft er een, of meerdere, compo set in zijn/haar calibra?

ik ben namelijk aan het zoeken naar een setje wat ik in de originele speakergaten kan monteren.

in de deurpanelen wil ik ze hebben, maar wil de panelen niet verzagen of erin boren.

dus als iemand tips of suggesties heeft?

foto's van een ingebouwd compo setje zijn ook welkom.

Al jaren er in zitten en nog steeds verkrijgbaar:

audio5.jpg

audio4.jpg

(ja weet het de woofer zit op de kop, moet ivm pasvorm)

Wat je extra nodig hebt zijn adapter ringen, elke goede autosjop kan die leveren. De ringen die meegelverd zijn voor de tweeters passen in de houder zoals deze in je deurpaneel zitten.

Ik heb mijn boxen kunne plaatse door wat met een dremel ligge slijpe en gewoon anti roest rommel er over werkt goed genoeg:P

Heb nu voorin een compo set van Rainbow, en achterin een dual setje van Rainbow...

Beide setjes zijn uitgevoerd met een aluminiumconus...

zowel voor als achterin pioneer 3weg speakers. ts 1401 (of iets in die buurt) geeft echt bruut diep en zuiver geluid. helaas niet meer te krijgen sinds begin dit jaar. (heb dus een reserve setje gehaald)

de hoedenplank zorgt voornamelijk voor de bas met weer 2 ovale pioneer 3weg speaker uit de ts serie op een 700w infinity (harman) versterker

oh ja, zijn wel rock/sympho speakers, met hardcore enzo klinkt het minder.

maar alles wat ik tot nu toe heb gehoord van de ts serie klinkt erg zuiver.

voorin wel een verloopbus van caliber nodig trouwens

Sinds vorige week een compo helon 165 in de deuren gemonteerd.. heeft wat aanpassingen nodig maar het klinkt geweldig

Ik ben super te spreken over DLS.

perfect geluid. mijn set heeft wel een versterker nodig voor goed resultaat. maar er zijn ook gewoon lichtere sets verkrijgbaar.

img_0199_small_156.jpg

img_0204_small_317.jpg

img_0206_small_633.jpg

dsc03426_small_757.jpg

dsc03423_small_759.jpg

Terug
Naar boven