• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

composets in calibra

ik zelf speel nu met 16.5 cm compo van cdt in de voordeuren ook hiervoor moesten de uitsparingen vergroot worden.

achter heb ik een coax setje van cdt ook 16.5 cm passen op de orginele speakerringen van de orginele speakers.

en dit alles zit weer aangesloten op een kanaals versterker mosconi.

je akn ook prima speakers en of dergelijke op essen kopen alleen informeer dan wel goed over de garantie afhandelingen want dit kan nog wel eens een obstakel zijn aangezien ej zelf in nederland zit en het bedrijf waarschijnlijk in duitsland. informeer hier dus goed naar.

grtz bjorn

Heb een setje van Pioneer:

audio4.jpg

(woofer zit op de kop ivm de aansluitingen, past niet andersom)

Pioneer levert ook wel adapter ringen die je zo op je deur kan bevestigen en daar dan weer de woofer op. Geen gezaag, lekker netjes.

Maar elke beetje auto materialen zaak kan adapter ringen ook wel leveren. En als meteen adapter stekkers voor Opel koopt blijven ze ook goed aangesloten zitten.

Heb een setje van Pioneer:

audio4.jpg

(woofer zit op de kop ivm de aansluitingen, past niet andersom)

Pioneer levert ook wel adapter ringen die je zo op je deur kan bevestigen en daar dan weer de woofer op. Geen gezaag, lekker netjes.

Maar elke beetje auto materialen zaak kan adapter ringen ook wel leveren. En als meteen adapter stekkers voor Opel koopt blijven ze ook goed aangesloten zitten.

die pasringen heb je ook gewoon universeel, zijn misschien wel goedkoper (weet ik niet zeker)

maar het aanpassen van de opening van de deur staat daar los van, heeft alles te maken met de magneet van de woofer.

de setjes met de grote magneten en aanpassingen in de deur hebben ook geen zin als je de set aansluit op de radio. dan kan je prima af met een set waar de magneten kleiner van zijn

Heb 2 weken terug compo-set voor mijn astra coupe gekocht van Polk-audio, maar omdat die op de radio speelt, hoefde het niet zo'n zware set te zijn. (ik meen iets van 40-50w rms)

De DLS set van mij is versterkt (75 w RMS door magnat Solid versterker) en het verschil is duidelijk.

Ground zero ken ik vooral van de extreme woofers.. durf niet te zeggen hoe de composets zijn.

ligt ook aan de muziek die je luistert...:thumbup

die pasringen heb je ook gewoon universeel, zijn misschien wel goedkoper (weet ik niet zeker)

maar het aanpassen van de opening van de deur staat daar los van, heeft alles te maken met de magneet van de woofer.

de setjes met de grote magneten en aanpassingen in de deur hebben ook geen zin als je de set aansluit op de radio. dan kan je prima af met een set waar de magneten kleiner van zijn

Heb 2 weken terug compo-set voor mijn astra coupe gekocht van Polk-audio, maar omdat die op de radio speelt, hoefde het niet zo'n zware set te zijn. (ik meen iets van 40-50w rms)

De DLS set van mij is versterkt (75 w RMS door magnat Solid versterker) en het verschil is duidelijk.

Ground zero ken ik vooral van de extreme woofers.. durf niet te zeggen hoe de composets zijn.

ligt ook aan de muziek die je luistert...:thumbup

vriend van me heeft er 2 setjes van in golf 1 liggen samen met 2 12" JBL woofers:P

dat klinkt echt lekker!

vriend van me heeft er 2 setjes van in golf 1 liggen samen met 2 12" JBL woofers:P

dat klinkt echt lekker!

Dus als ik het goed begrijp gaan bij de Calibra 16.5 cm voorin.

En welke afmetingen zijn de boxen achterin de panelen???

Want ik ga ook aanstaande zaterdag naar Essen en wil voor en achter een set kopen van rockford of jbl.

Moet ik rekening houden met de diepte van de boxen en zo ja hoeveel MAX?????

Gr Nedo

Dus als ik het goed begrijp gaan bij de Calibra 16.5 cm voorin.

En welke afmetingen zijn de boxen achterin de panelen???

Want ik ga ook aanstaande zaterdag naar Essen en wil voor en achter een set kopen van rockford of jbl.

Moet ik rekening houden met de diepte van de boxen en zo ja hoeveel MAX?????

Gr Nedo

heb 2setjes van soundstream gekocht!

waren daar 79 euro. soundstream LS-60C

heb ze voor 71 euro kunnen nemen:P

MaxAudio@1131.jpg

heb 2setjes van soundstream gekocht!

waren daar 79 euro. soundstream LS-60C

heb ze voor 71 euro kunnen nemen:P

MaxAudio@1131.jpg

Terug
Naar boven