• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Compressiemeter stijgt naar 10bar, zakt daarna na 0bar

Vandaag nieuwe olie bijgevuld.

Bruine massa kabel maar op het blok gemaakt.:jerry

De zwart rode apart

en

De zwarte apart

En de startmotor heeft een paar keer rond gedraaid.

Het aantal volt zakt wel tot onder de 5volt MET het doorstarten.

We gaan zometeen MET bougiekabels starten

Hopen dat hij zometeen start:jerry

Startmotor draait goed maar start niet.

Ik heb compressie meter getest. Wijzertje gaat naar de 10 bar ongeveer en zakt daarna naar 0 bar.

Einde verhaal denk ik dus :argue

Dat word de wagen in onderdelen verkopen

Dat hoeft in principe niet einde motor te beteken, wat voor compressie test heb je? eentje die je erin draaid of eentje die je er op moet houden?

weet je zeker dat jou hydraulische klep stoters al vol olie zitten ? zo heb ik al eens bij een corsa ruim een uur staat starten, voordat er is een beetje compressie wou komen !

Hmmm, dan kan er idd weinig fout gaan met de test, maar hoelang duurt het ong voordat hij wegzakt? En als je de inlaatslang er af haalt en er beetje remmenreiniger inspuit (in je gasklep) en dan start. probeer dat eens..

Dat hoort een compressiemeter sowieso niet te doen. Er zit normaal een ventiel in die de druk er in houdt, zodat je fatsoenlijk de boel kan aflezen.

Als hij afzakt, is dat ventiel waarschijnlijk lek.

Zuigers sluiten nooit 100% af, dus die verliezen sowieso compressie na een paar seconden. Verbrandingscycli gaan ook zo snel dat dat verder weinig uit maakt (als er maar voldoende compressie is vlak voor de ontsteking).

Voor de beeldvorming: zuigers zijn wel aardig vloeistofdicht, maar gas/lucht is "dunner" en komt altijd wel langs de zuigers naar de carter toe. Compressie lekt altijd.

Enige is dat de compressietester dat afzakken niet hoort te registreren vanwege het ventiel. Wat je wil weten is of er genoeg compressie wordt opgebouwd vlak voor de ontsteking. Dus echt de piekwaarde die je krijgt.

@Vannos wrote:weet je zeker dat jou hydraulische klep stoters al vol olie zitten ? zo heb ik al eens bij een corsa ruim een uur staat starten, voordat er is een beetje compressie wou komen !

Hydrostoters zijn er om de klap van de flappen aan de nokken-as op te vangen, zodat je geen irritant geratel krijgt.

Ze zijn er niet om de klep dicht te houden. Daar heb je nog gewoon veren voor.

Als ze leeg zijn, krijg je geratel, maar mag geen negatieve effecten hebben op de druk in de cylinders.

De meter kwam op 1 zuiger tot 12 en zakte daarna na 0

De rest zat allemaal tussen de 10-11,5

Het zou kunnen dat de compressiemeter niet goed werkt. Die zzat in een doos die al helemaal verkleurd.

Maar dan weet ik nog niet waarom hij niet start.

Accu is zowiezo zwak na al dat starten. Maar we hebben hem wel nog proberen aan te duwen.

Je voelt dat hij wel een beetje wilt maar hij gaat gewoon niet aan.

Heb hem daarna met startkabels aan een lopende auto gehangen. En blijven starten. Soms met wat gas geven maar dat maakte geen verschil.

Startmotor draait goed rond maar hij wil niet aan.

:swear

Dus wat moet ik doen? Andere compressiemeter regelen?

Een compressiemeter hoort de waardes vast te houden, dus dat is al niet ok. En dat de compressie in de cilinders weg valt is ook normaal. De gemeten waardes vind ik niet raar.

Dat ie het niet doet vind ik ook niet raar als je de plus en min omgedraaid had.

Back to basic: heeft ie een vonk, zo ja, krijgt ie benzine?

T is maar dat je zoverweg woont anders had ik je ff komen helpen...

Ik heb in november mijn corsa motor gewisseld en dat was t sleuteltje omdraaien en lopen

Maar ok, ik ben eerste monteur enzz en heb al genoeg wissels gedaan

Lege stoters maakt bij n 16v niet uit, zal dan alleen tikken tot de motor n x goed op temperatuur geweest is

Laad iig de accu ff door en probeer t dan nog n x

En weet je zeker dat je distributie goed staat?

Distributie staat goed, we hebben geprobeerd met startkabels eraan.

Toen kreeg hij echt voldoende stroom, en kon ook echt lang doorstarten.

Maar hij wil gewoon niet

Ik betaal je de benzine wel :jerry

Het is maar een klein stukje vanaf Leiden hahahaha :jerry

Ja is idd maar n klein stukje :p

Ben daar wel n paar x in de buurt geweest om spullen te halen ( en mn eigen corsa komt toevallig ook uit geleen )

Verder zijn alle stekkers aangesloten?

Hoor je wel n poging tot aanslaan of ook dat niet?

Heb je vonk en brandstof?

Alle stekkers etc zijn aangesloten.

Had ook al de zekeringen gechecked, die waren allemaal goed.

Ik ben niet meer daar op het moment , ik zag het niet meer zitten.

Zal straks even kijken of hij vonkt en benzine krijgt

Inderdaad, back to basics. Krijgt die benzine en lucht, heeft die een vonk en hoe zijn de sensoren?

Heb je evt uitleesapparatuur om hem eens uit te lezen? Juiste ECU erin, met massa? Alle sensoren goed aangesloten, alle stekkers goed. Bougies nog in orde?

Heb je genoeg massa op het blok en op je chassis? Vind het toch vreemd dat er zoveel benzine uit de inlaat is gekomen.. Sensoren daarin nog wel goed? Injectoren staan niet op een constante massa oid? Is natuurlijk massa gestuurd, met kortsluiting kunnen die units rare dingen doen.. Want 2 liter benzine krijg je niet van een paar minuten starten. Heb je wel een originele benzinedrukregelaar erop zitten?

Carterventilatie niet potdicht en voldoende oliedruk? Zonder olie slaat die ook moeilijk aan..

Als het blok nu verder weer vrij is van benzine, er nieuwe olie in zit e.d. dan idd back to basics.

Vonk, benzine, lucht.

Uitlezen is ook een idee. Als je zo snel geen Opcom bij de hand hebt, probeer dan even de paperclip truc.

Mijn mantzell en spaghetti zijn vanaf nu ook te koop

Aangezien mn koppakking net geploft is en ik er toch al een c20let in wilde hangen ga ik dat nu maar doen ;)

Heb de corsa naar een monteur gebracht. Had er even geen zin meer in.

Hij gaat even kijken hoe en wat, waarom hij niet start etc en of er schade is...

Als t weer veel geld gaat kosten, gaat hij in onderdelen weg.

Dan moet ik wel een 2liter corsa halen :jerry

Terug
Naar boven