• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

condens in de auto

Als ik de aanjager van de kachel aanzet om de ramen te ontwasemen dan beslaan ze alleen maar meer. Is er dan iets mis met de radiateur van de kachel?

Groeten

@dutsel wrote:Het probleem is nu verholpen heb geen vocht en geen beslagen ramen meer in mijn auto.

Toen ik straks het interieur filter ging vervangen zag ik dat de recirculatieklep open stond en kwam erachter dat deze vast zat heb het plastic stangetje los gemaakt wat tussen de klep en het motortje zit.

Daarna de klep losgemaakt met de hand en weer vastgemaakt aan het motortje van de klep.

Toen ging hij weer open en dicht als ik op de recirculatie knop druk.

De bak van de interieur filter zat vol bladeren die heb ik ook effe schoongemaakt en heb er een nieuwe filter ingezet.

Heb nu geen nergens geen last meer van bedankt voor de tips allemaal.

Achter het dashbord kastje zit het intrieur filter tog? Bij een g.

@dutsel wrote:Het probleem is nu verholpen heb geen vocht en geen beslagen ramen meer in mijn auto.

Toen ik straks het interieur filter ging vervangen zag ik dat de recirculatieklep open stond en kwam erachter dat deze vast zat heb het plastic stangetje los gemaakt wat tussen de klep en het motortje zit.

Daarna de klep losgemaakt met de hand en weer vastgemaakt aan het motortje van de klep.

Toen ging hij weer open en dicht als ik op de recirculatie knop druk.

De bak van de interieur filter zat vol bladeren die heb ik ook effe schoongemaakt en heb er een nieuwe filter ingezet.

Heb nu geen nergens geen last meer van bedankt voor de tips allemaal.

Achter het dashbord kastje zit het intrieur filter tog? Bij een g.

Oud topic, maar haak ff aan. Nu het kouder wordt 's nachts is mijn astra h gtc 2008 met ECC van binnen volledig beslagen.

Zeer irritant, kom 's ochtends dus niet snel weg maar moet eerst dik 5 minuten wachten tot het weg is.

Bij de astra f/g lees ik e.e.a. over recirculatieklep, heeft de H ook een mogelijke specifieke oorzaak?

Oud topic, maar haak ff aan. Nu het kouder wordt 's nachts is mijn astra h gtc 2008 met ECC van binnen volledig beslagen.

Zeer irritant, kom 's ochtends dus niet snel weg maar moet eerst dik 5 minuten wachten tot het weg is.

Bij de astra f/g lees ik e.e.a. over recirculatieklep, heeft de H ook een mogelijke specifieke oorzaak?

Of de reciculatieklep staat open. Die kan je even checken, zijn genoeg topics over. ik denk dat dat hem is

Of de reciculatieklep staat open. Die kan je even checken, zijn genoeg topics over. ik denk dat dat hem is

Ik had hetzelfde probleem. Kwam er bij het vervangen van m'n interieurfilter achter dat recirculatieklep (achter het dashkastje) niet goed sloot als je op de knop drukte. Soms sloot deze niet, soms half, soms stondtie op een kiertje en een heel enkele keer sloot deze klep helemaal. Heb net zo lang op de knop gedrukt tot deze helemaal dicht was (gebruik 'm toch nooit) en heb dat probleem nu niet meer.

Dashboardkastje heb je er zo uit, dus je kunt snel zien of dit het probleem is.

Ik had hetzelfde probleem. Kwam er bij het vervangen van m'n interieurfilter achter dat recirculatieklep (achter het dashkastje) niet goed sloot als je op de knop drukte. Soms sloot deze niet, soms half, soms stondtie op een kiertje en een heel enkele keer sloot deze klep helemaal. Heb net zo lang op de knop gedrukt tot deze helemaal dicht was (gebruik 'm toch nooit) en heb dat probleem nu niet meer.

Dashboardkastje heb je er zo uit, dus je kunt snel zien of dit het probleem is.

Uiteraard al het bovenstaande is het belangrijkste om te controleren!

Daarnaast zou je je ramen eens GOED schoon moeten maken! En wat veel mensen vergeten is om bij mooi weer de auto af en toe eens goed te luchten. (ramen/deuren open)

Uiteraard al het bovenstaande is het belangrijkste om te controleren!

Daarnaast zou je je ramen eens GOED schoon moeten maken! En wat veel mensen vergeten is om bij mooi weer de auto af en toe eens goed te luchten. (ramen/deuren open)

Klopt, een vette ruit slaat gemakkelijker aan.

Ik gebruik zelf één keer per maand spul (ben de naam even kwijt) voor de binnenkant van m'n ruiten en iedere maand is die witte poetsdoek gedeeltelijk zwart na het afdoen van de ramen. Ik rook niet ofzo, dus het gewoon stof, die kringen van de tomtom e.d.

Klopt, een vette ruit slaat gemakkelijker aan.

Ik gebruik zelf één keer per maand spul (ben de naam even kwijt) voor de binnenkant van m'n ruiten en iedere maand is die witte poetsdoek gedeeltelijk zwart na het afdoen van de ramen. Ik rook niet ofzo, dus het gewoon stof, die kringen van de tomtom e.d.

Mijn prive auto (Peugeot 206+) Heeft het extreem dat bij de airco aan de ramen 'blauw' worden. afgelopen vakantie vlak bij Draguignan (zuid frankrijk) alleen met de ramen open gereden zonder airco. de ramen waren zo goed als schoon :D

Dat zal vast ook wel voor andere auto's gelden ;)

Mijn prive auto (Peugeot 206+) Heeft het extreem dat bij de airco aan de ramen 'blauw' worden. afgelopen vakantie vlak bij Draguignan (zuid frankrijk) alleen met de ramen open gereden zonder airco. de ramen waren zo goed als schoon :D

Dat zal vast ook wel voor andere auto's gelden ;)

Welk type Astra is het ?

Als het een F is kan het ook je paravan zijn,die niet goed meer aansluit op je voorruit.

Welk type Astra is het ?

Als het een F is kan het ook je paravan zijn,die niet goed meer aansluit op je voorruit.

Of je hebt een plas water ergens binnen liggen,dat je lekkage hebt,het heeft zoveel geregend de laatste tijd.

Terug
Naar boven