• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Condens in koplamp Astra G

@dion87, bij mij zit dat er ook niet, dus het is in ieder geval niet standaard op iedere Astra (Coupé).

Ben wel benieuwd hoe het eruit ziet, is wel een leuke modificatie.

komt goed, zal snel ff een fototje maken.

ben wel benieuwd of ik de enige ben met dat op me wage :hmmz

Rechter Koplamp:
Dec13.2011_Astra.G_condens1.jpg

Linker Koplamp:
Dec13.2011_Astra.G_condens2.jpg

Dus uit de volgende reacties begrijp ik samenvattend:

Oorzaken kunnen zijn:

> Condens afvoer slangetje mogelijk verstopt of los. De slang is verbonden met de carter ontluchting.

> Er moet ergens een beschadiging zijn waardoor het water er in komt..

> De lampen rubbers mogelijk niet correct bevestigd.

> Astra kwaal, komt wel eens voor, Opel erkent dit maar geeft geen garantie hierop.

Blijft maar één ding over.... demonteren en de punten nalopen. :cry

Vervangen doe ik alleen als het echt noodzakelijk is, 130 euro is voor mij met een WAO uitkering niet iets wat ik zo even uit de knip trek. :???:

Voor de compleetheid van dit onderwerp, hieronder de link (elders op het forum) om de koplampen te demonteren:

viewtopic.php?f=126&t=155626

vlak voordat die gekeurd moet worden laat je eerst je lampen een tijdje branden waarschijnlijk verdampt dan al het vocht en, word die daar niet meer op afgekeurd .

je kan ook een lamp eruit halen en, dan de volgende dag kijken of het vocht verdwenen is,als het vocht verdwenen is kan je overwegen om een gaatje te boren voor extra ventilatie .

Had er eerst geen last van , maar na het vervangen van het lampje had ie er ineens wel last van .

Ronde rubber achter de koplamp zit goed op zijn plek , vreemd :???:

@b07 wrote:vlak voordat die gekeurd moet worden laat je eerst je lampen een tijdje branden waarschijnlijk verdampt dan al het vocht en, word die daar niet meer op afgekeurd .

je kan ook een lamp eruit halen en, dan de volgende dag kijken of het vocht verdwenen is,als het vocht verdwenen is kan je overwegen om een gaatje te boren voor extra ventilatie .klopt, als ik een tijdje met droog weer met de lampen aan rij is de condens verdwenen :D

@EL-Jay wrote:Rechter Koplamp:
Dec13.2011_Astra.G_condens1.jpg

Linker Koplamp:
Dec13.2011_Astra.G_condens2.jpg

Dus uit de volgende reacties begrijp ik samenvattend:

Oorzaken kunnen zijn:

> Condens afvoer slangetje mogelijk verstopt of los. De slang is verbonden met de carter ontluchting.

> Er moet ergens een beschadiging zijn waardoor het water er in komt..

> De lampen rubbers mogelijk niet correct bevestigd.

> Astra kwaal, komt wel eens voor, Opel erkent dit maar geeft geen garantie hierop.

Blijft maar één ding over.... demonteren en de punten nalopen. :cry

Vervangen doe ik alleen als het echt noodzakelijk is, 130 euro is voor mij met een WAO uitkering niet iets wat ik zo even uit de knip trek. :???:

Voor de compleetheid van dit onderwerp, hieronder de link (elders op het forum) om de koplampen te demonteren:

viewtopic.php?f=126&t=155626

hallo

dit is natuurlijk niet de bedoeling.

je moet er natuurlijk geen goudvis in kunnen houden.

dit is geen normale condensvorming en dit hoort natuurlijk niet.

Wacht even, ik dacht dat ging om de condens in de rechterkoplamp (bovenste), maar staat er nou inderdaad gewoon een laag water in de linker????

Dat viel me eerder niet op, dat is echt niet goed! Als ze iets voller lopen, heb je ook kans op kortsluiting. Het is dat het stadslicht dat voorkomt...

@GM-Tuningparts wrote:condens vorming is nooit helemaal te voorkomen.

dit wil niet altijd zeggen dat de koplamp lek is.

zelfs nieuwe opels die van de lopende band af komen hebben hier af en toe last van.

opel meld dit voortaan ook in de handleiding dat er kans is op condensvorming in koplampen en achterlichten en dat hier weinig tegen te doen is en er geen garantie op zit.

de ene heeft er wel last van de ander niet.

de ene links , de ander rechts of beide.

komt door het koude of regenachtige weer buiten en de warmte in de koplamp.

dan kun je condensvorming krijgen in de koplamp / achterlicht.

is hetzelfde als je met een paar man met natte kleren van de regen in een auto gaat zitten en de verwarming aan zet

dan slaan de ramen van binnen ook aan.

mvg.

misschien wat offtopic. maar als ik een nieuwe opel koop, en later blijkt dat ik 1 van de gelukkigen ben die af en toe condensvorming in de koplampen heeft. dan is dit toch apk afkeur?

heb hetzelfde probleem,heb een astra g 1.6 16v van 1998.

vorige week na vele regen merkte ik onderweg dat mn lampje niet meer brandde..

toen ik hem verving zag ik de condens in de lamp..

rubber achter zat er niet goed op..

mijne zijn ook erg dof,met welk middel kan ik die weer mooi krijgen?

mvg

Dat hangt ervanaf waar de vervuiling zit.

Als er flink water in de lampen heeft gezeten krijg je vlekken aan de binnenzijde, hier is echt bar weinig aan te doen.

Zijn ze verweerd dan zijn er tig methodes om ze weer glanzend te krijgen zoals natschuren en polijsten.

ventileert het dan goed of heb je dan juist weer een extra mogelijkheid gecreeerd om vocht binnen te laten ?

@Kadett1.8GSI1985 wrote:

mijne zijn ook erg dof,met welk middel kan ik die weer mooi krijgen?

mvg

Headlight restorer kit van turtle wax.

Heb het zelf enkele weken geleden gedaan, kost €10 en het resultaat kan je hier bekijken:

viewtopic.php?f=124&t=158055

Ja, of gewoon waterproof schuurpapier korrel 1000 en een boormachine met lamswollen polijstpad en wat commandant. Die heb je nodig als je echt flink doffe lampen hebt, zoals bij mij was. Staat in dit topic beschreven: viewtopic.php?f=5&t=157139&p=2032911#p2032911

@Juffer1 wrote:ventileert het dan goed of heb je dan juist weer een extra mogelijkheid gecreeerd om vocht binnen te laten ?

ik denk het 2de, er zit namelijk al een ventilaar gaatje in bij de punt van de lamp..

heb dit ook gehad in mijn vorige astra,

kijk even of de fitting van je dimlicht goed zit, zijn hier toevallig de bevestigings nokjes van afgebroken?

zoja dan kan daar vocht door naar binnen, bij mij is het vocht vanzelf opgetrokken, duurde een weekje of 2 maar toen was het wel droog :D

Wat me opvalt is dat jullie het nu over 2 verschillende zaken hebben ?

TS klaagt over vocht/condens IN zijn units terwijl jullie het hebben om de vervuiling / aanslag aan de BUITENzijde weg te werken :wtf

Als er aanslag aan de binnenzijde van de units zit dan ga je die zelfs met het duurste kitje echt niet wegkrijgen.

ik reageerde eigenlijk op de bijvraag die "Kadett1.8GSI1985" stelde.

En ik neem natuurlijk aan dat de mensen zelf wel weten dat het niet helpt om de buitenzijde te schuren als je de binnenzijde moet hebben :D

Terug
Naar boven