• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Condens in koplamp Astra G

ja ik heb dan pilot xenon pitjes in m'n koplampen zitten, maar dat koplampen glas begnt nu ook een beetje doffig te worden.

Wat zouden jullie doen? koplampen schuren en polijsten, wat hier al vaker verteld is en ook bij de how to's staan. of zouden jullie een nieuwe set depo lenskoplamen kopen (180 euro) aangezien ik xenon lampen heb.

@Juffer1 wrote:Ik zou absoluut voor de Depo's gaan ! Lichtbeeld is zoveel strakker dan met de halogeen units

En dan gewoon op ebay bestellen ofzo, ik moet namelijk die uitvoering hebben met alles stekker los en niet de multistekker aansluiting.

Deze bijvoorbeeld:

http://www.ebay.nl/itm/DEPO-SCHEINW...52561?pt=DE_Autoteile&hash=item1e6972d671" onclick="window.open(this.href);return false;

Weet iemand hoe die peertjes vast gezet worden daarin? Bij de originele opel fittingen worden de hologeen peertjes in de fitting gedrukt waarna de fitting weer in de koplampenunit gedraaid wordt, zoals de bruine fitting hieronder:

images

Hierdoor zijn de pilot xenon lampjes niet plug en play omdat de stekkers direct aan de peertjes vast zitten.

415727_8000.jpg

Iemand ervaring hiermee, of moet ik even een nieuw topic starten...

Met een speciale ring die je in de unit over je lamp heenzet en vastdraait als een soort moer.

Krengen zijn trouwens flink aan de prijs, dacht een euro of 20 per stuk.

Meer info vindt je bij de how to's

@Juffer1 wrote:Met een speciale ring die je in de unit over je lamp heenzet en vastdraait als een soort moer.

Krengen zijn trouwens flink aan de prijs, dacht een euro of 20 per stuk.

Meer info vindt je bij de how to's

ja zo heb ik het nu opgelost met m'n huidige koplampen, maarbij moest ook wat gevijld worden aan die ring + het xenon peertje moet vast gelijmd worden aan de ring, want anders zat het peertje ietsjes los tussen de koplampenunit en de ring. bagger dus

@Juffer1, ik ging in op onderstaande vraag. Neem aan dat dit inderdaad over de buitenzijde gaat (het dof zijn).

@Kadett1.8GSI1985 wrote:heb hetzelfde probleem,heb een astra g 1.6 16v van 1998.

vorige week na vele regen merkte ik onderweg dat mn lampje niet meer brandde..

toen ik hem verving zag ik de condens in de lamp..

rubber achter zat er niet goed op..

mijne zijn ook erg dof,met welk middel kan ik die weer mooi krijgen?

mvg

@RISL wrote:@Juffer1, ik ging in op onderstaande vraag. Neem aan dat dit inderdaad over de buitenzijde gaat (het dof zijn).

@Kadett1.8GSI1985 wrote: zag ik de condens in de lamp..

mijne zijn ook erg dof,met welk middel kan ik die weer mooi krijgen?

Hij heeft het dus over condens IN de lamp en dat de units dus dof zijn.

Daarom dus ook mijn opmerking dat je aanslag aan de binnenzijde dus niet kan weghalen.

Denk dat het inmiddels wel duidelijk is ;)

@derartz wrote:@Juffer1 wrote:Ik zou absoluut voor de Depo's gaan ! Lichtbeeld is zoveel strakker dan met de halogeen units

En dan gewoon op ebay bestellen ofzo, ik moet namelijk die uitvoering hebben met alles stekker los en niet de multistekker aansluiting.

Deze bijvoorbeeld:

http://www.ebay.nl/itm/DEPO-SCHEINW...52561?pt=DE_Autoteile&hash=item1e6972d671" onclick="window.open(this.href);return false;

Weet iemand hoe die peertjes vast gezet worden daarin? Bij de originele opel fittingen worden de hologeen peertjes in de fitting gedrukt waarna de fitting weer in de koplampenunit gedraaid wordt, zoals de bruine fitting hieronder:

images

Hierdoor zijn de pilot xenon lampjes niet plug en play omdat de stekkers direct aan de peertjes vast zitten.

415727_8000.jpg

Iemand ervaring hiermee, of moet ik even een nieuw topic starten...

Deze zitten er bij mij ook in. Niks lijmen of moeilijk doen. Gewoon H7 xenon erin en vastzetten met de bijgeleverde ring. 5 mins werk.

nou dan heb jij duidelijk een andere ring gehad, want die van mij paste niet goed. maargoed ik ga er toch maar depos in zetten denk ik. iedereen zegt dat het veel beter licht geeft dan de originele lampen

ik ben er klaar mee, zaterdag de auto door de wasbeer heen gehaald en jawel hoor... dikke condens in die rechter koplamp. op jullie advies toch maar die depo's besteld. De non multistekker versie. Kan ik m'n H7 xenon daar gewoon inzetten of heb ik nog iets anders nodig, naast de huidige xenon set en die depo lenzen units

Nu volg ik dit topic al een tijdje want ik heb ook last hiervan gehad in mijn Vectra C.

Ik had een set tweede hands GTS lampen besteld met drie maanden garantie.

Daar had ik dus ook condensvorming. Maar er bleken ook 100 watt H7 halogeen dimlichten in te zitten ipv 55 watt wat normaal is. Ik heb dus de H7 55 watt lampen uit mijn oude units in deze GTS lampen gezet. En het was al stukken minder.

Maar ik heb er alleen last van als de lampen aan zijn of aan geweest zijn. Als de auto een tijd stil heeft gestaan in de regen, heb ik er geen last van. Puur als de lampen aan gaan.

Het blijft een discussie punt.

http://www.hella.com/produktion/Hel...holesalers/Lighting/Waterdicht/Waterdicht.jsp" onclick="window.open(this.href);return false;

groet,

Evert.

Ja ik heb dus al eens de kapjes er achter vandaan gehaald en dan heb ik dus nergens last van. Logisch want de door de lampen onwikkelde warmte kan zo weg. Maar ik wil dus geen vuil of modder in mijn lampen hebben. En bij het terugplaatsen van de kapjes kwam de condens vanzelf weer terug.

@evertfisherman wrote:Ja ik heb dus al eens de kapjes er achter vandaan gehaald en dan heb ik dus nergens last van. Logisch want de door de lampen onwikkelde warmte kan zo weg. Maar ik wil dus geen vuil of modder in mijn lampen hebben. En bij het terugplaatsen van de kapjes kwam de condens vanzelf weer terug.

Deze oplossing geeft je wel weer 1 jaar te tijd om het op te lossen na de APK.

Ik heb destijds in de kapjes van mijn Manta een gaatje van 4mm geboord.

Dat was afdoende om het vocht te laten ontsnappen..

Ja ok. Maar ik probeer te achterhalen waardoor het voornamelijk komt.

Maar ik heb het dus alleen als de lampen aan gaan. En als de autorit klaar is verdwijnt het ook vrij snel vanzelf.

Als de auto een dag stil staat en het regent, is er dus totaal geen condensvorming ook niet als het regent de hele dag.

Volgens mij heeft het gewoon puur te maken met het feit dat door de lampen aan te doen de lampenunit warm wordt. De lucht buiten (tegen het glas) is koud. En dit veroorzaakt de condens. Het koplampglas is in de eerste instantie nog koud. Zodra het koplampglas een beetje opgewarmd is na verloop van tijd zal de condensvorming dus ook af moeten nemen. Dus tijdens het rijden met lichten aan.

Anders zou het zijn als lampen condensvorming hebben als het gewoon regent of bij het autowassen. En dit als de auto gewoon niet gebruikt is en al enige tijd stilstaat.

Door de 100 watt lampen te vervangen door 55 watt lampen (zoals het hoort) is het al minder geworden.

Ik denk dat het komt doordat de unit verouderd.

De passing wordt dan minder en er ontstaan kiertjes of scheurtjes.

Bij nieuwe auto's komt het nauwelijks voor , tenzij je er met 100 bar op spuit of elke week door de carwash rijdt.

Ik heb destijds mijn Vito nieuw gekocht en pas na een jaar of 7 kwam er geleidelijk wat condens in de unit.

Als je de unit ventileerde was er niks loos.

Als je hem weer sloot dan trok het vocht er zo weer in.

Terug
Naar boven