• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Conrad Parkeersensoren aansluiten (Astra H 2004+)

Ziet er allemaal goed uit!

lees vaker dat de BC of Canbus geen roet in het eten gooit.

ik heb een astra H twintop, en wil hier zo'n "onzichtbaar" setje sensoren in bouwen. Dat is een strip die werkt met electromagnetisch veld (en die plak je aan de binnenkant van de bumper)

hoop dat er bij mij ook niets gaat "flippen" als ik de stroom direct van mijn achterlicht pak, en anders doe ik het wel via een relais :D

Ik heb er geen ervaring mee, maar lees er goede dingen over.

Enige nadeel is, dat hij alleen veranderi gen detecteerd, dus je moet bewegen. Maar dat is voor mij geen probleem.

Als ik t setje ingebouwd heb, laat ik wel wat weten. Kostte gelukkig maar 17e (via ebay)

@pixels66 wrote:Detecteert wel verandering door sneller te piepen.. heb het ook, werkt echt geniaal!

Klopt, heeft een aantal zones met bijbehorende frequentie. Mooi dat het bevalt

Pakketje is hier vandaag binnen gekomen iig. Zsm even testen of t direct op t achterlicht werkt of niet (zou canbus geschikt moeten zijn) en dan inbouwen :)

Terug
Naar boven