• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

constante 12v op trekhaak aaleggen

hallo, wie weet waar ik bij een vectra c gts een constante 12v kan halen om op pin 2 vd trekhaak aan te sluiten. Nu heb ik geen spanning op pin 2 voor mistlicht of 12v. Heb originele GM trekhaak met trailermodule maar daar zit geen kabel op naar pin 2. heb maar 6 kabels en 7 polige koppeling.

grt ramon

Maar van welk systeem dan? en kan je zomaar aftappen van een zekering. Als je bv op de verlichting gaat aftappen heb je meteen een melding op je dashboard dat je verlichting niet goed is

Maar van welk systeem dan? en kan je zomaar aftappen van een zekering. Als je bv op de verlichting gaat aftappen heb je meteen een melding op je dashboard dat je verlichting niet goed is

links in de koffer bak zit een zekeringskast daar zit de trekhaak ook aan gesloten en zit de trailer module

bij mij zit de constante stroom van de trekhaak daar in de stekker van de trekhaak maar ik heb een 13 polige aansluiting

links in de koffer bak zit een zekeringskast daar zit de trekhaak ook aan gesloten en zit de trailer module

bij mij zit de constante stroom van de trekhaak daar in de stekker van de trekhaak maar ik heb een 13 polige aansluiting

Als het een originele fabriek af Opel trekhaak is, zou het in de 13p stekker moeten zitten.

Otherwise kan het een ander merk zijn, waar ze dit niet standaard aan sluiten (willen/kunnen).

Als het een originele fabriek af Opel trekhaak is, zou het in de 13p stekker moeten zitten.

Otherwise kan het een ander merk zijn, waar ze dit niet standaard aan sluiten (willen/kunnen).

Zo te lezen heb je een 7-polige stekker. Links in de kofferbak zit een zekeringenkast, aan de rechterkant van de zekeringenkast zie je dikke rode draden, deze zijn constant plus en daar kan je zo een draad bij solderen.Zet er wel een zwevende zekering tussen. Succes.

Zo te lezen heb je een 7-polige stekker. Links in de kofferbak zit een zekeringenkast, aan de rechterkant van de zekeringenkast zie je dikke rode draden, deze zijn constant plus en daar kan je zo een draad bij solderen.Zet er wel een zwevende zekering tussen. Succes.

[rquote=1841343&tid=140462&author=Spacejam]waarom?[/rquote]

Misschien omdat een pyromaan dan geen aansteker meer nodig heeft, maar alleen een ijzerdraadje om de auto te doen afbranden :o

Oh nee, zit een zekering tussen :P

Terug
Naar boven