• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

contact slot overzetten

frenkie

Post weleens wat
weet er iemand of het mogelijk is het contact slot cylinder over te zetten.

ik heb n.m eindelijk een compleet in hoogte verstelbaar stuur gevonden, en wil het contact slot overzetten zodat ik gewoon mijn eigen sleutel kan blijven gebruiken.

alvast bedankt...

mvg frenkie

Zie je dat gaatje in het midden van je foto?

3mm pin erin steken (of imbus ofzo).

Slot draaien naar de startpositie en als 't goed is plopt ie dan eruit :)

Contactblokje achterop moet volgens mij wel los daarvoor. (2 schroefjes weerszijdes)

Zie je dat gaatje in het midden van je foto?

3mm pin erin steken (of imbus ofzo).

Slot draaien naar de startpositie en als 't goed is plopt ie dan eruit :)

Contactblokje achterop moet volgens mij wel los daarvoor. (2 schroefjes weerszijdes)

sleutel in stand 1 en pennetje in t gaatje dan komt ie er uit

en met monteren even opletten of t stuurhuis niet op stuurslot staat want dan krijg je het contactslot er niet in

sleutel in stand 1 en pennetje in t gaatje dan komt ie er uit

en met monteren even opletten of t stuurhuis niet op stuurslot staat want dan krijg je het contactslot er niet in

ok. hartelijk bedankt voor de info.

ik heb het geprobeerd en het is inderdaad gelukt:thumbup

volgende (probleem) bij het in hoogte verstelbaarstuur zit de sleutel er niet meer bij, en hij staat op stuurslot...

hoe krijg ik het contact slot daar dan uit?

bvd.

ok. hartelijk bedankt voor de info.

ik heb het geprobeerd en het is inderdaad gelukt:thumbup

volgende (probleem) bij het in hoogte verstelbaarstuur zit de sleutel er niet meer bij, en hij staat op stuurslot...

hoe krijg ik het contact slot daar dan uit?

bvd.

Dan gaat het niet werken, zonder sleutel.

Je kan proberen het hele huis over te zetten, even klein gaatje boren in het afbreek boutje en een torx er in slaan en los proberen te draaien.

Dit ook bij je eigen proberen en dan alles compleet over zetten.

Dan gaat het niet werken, zonder sleutel.

Je kan proberen het hele huis over te zetten, even klein gaatje boren in het afbreek boutje en een torx er in slaan en los proberen te draaien.

Dit ook bij je eigen proberen en dan alles compleet over zetten.

Breekboutje rechts bovenop mondje bij beetje losbijtelen (of met de dremel effe een platte schroefkop ervan maken).

Hele huis overzetten is de optie, of iemand zoeken met _heel_ veel sleutels. Past meestal wel 1tje :P

Edit:

he je bent me voor, ik besefde dat pas nadat ik op verzenden drukte :D

Breekboutje rechts bovenop mondje bij beetje losbijtelen (of met de dremel effe een platte schroefkop ervan maken).

Hele huis overzetten is de optie, of iemand zoeken met _heel_ veel sleutels. Past meestal wel 1tje :P

Edit:

he je bent me voor, ik besefde dat pas nadat ik op verzenden drukte :D

bedankt voor het meedenken maar helaas is het huis van het in hoogte verstelbaar stuur anders dan het gewone huis..

bedankt voor het meedenken maar helaas is het huis van het in hoogte verstelbaar stuur anders dan het gewone huis..

Heb net ontdekt dat mijn contactslot ook los kan, want m'n gehele stuurslot is van binnenuit gebroken... Kortom, moet effe bij m'n oom snuffelen naar een ander slot _o- :D

M'n slotcilinder is nog goed, rest niet :D

Heb net ontdekt dat mijn contactslot ook los kan, want m'n gehele stuurslot is van binnenuit gebroken... Kortom, moet effe bij m'n oom snuffelen naar een ander slot _o- :D

M'n slotcilinder is nog goed, rest niet :D

word vrij lastig om de cilinder er dan normaal uit te krijgen frenk

ik heb dat ook eens geprobeerd alleen zonder succes

ow

ik weet wel dat er voor de e kadett maar 75 verschillende sleutels zijn gemaakt dus kans 1 op 75

word vrij lastig om de cilinder er dan normaal uit te krijgen frenk

ik heb dat ook eens geprobeerd alleen zonder succes

ow

ik weet wel dat er voor de e kadett maar 75 verschillende sleutels zijn gemaakt dus kans 1 op 75

ok, dennis bedankt.

dat dacht ik ook al, dat dit nu wat lastiger gaat worden.

denk dat er wel 75 E kadett rijders hier op het forum zitten.

bij deze dus, mochten jullie in de buurt zijn mag ik dan effe jullie sleutel leenen:P

ok, dennis bedankt.

dat dacht ik ook al, dat dit nu wat lastiger gaat worden.

denk dat er wel 75 E kadett rijders hier op het forum zitten.

bij deze dus, mochten jullie in de buurt zijn mag ik dan effe jullie sleutel leenen:P

Zit er rondom het slot niet ergens een vierkant openingetje als je recht op de slotopening kijkt??

Als je een metalen strip in het slot steekt en een klein ijzertje in dat vierkante openingetje dan kun je door te wurmen in die slotopening het ijzertje eronder steeds verder naar binnen krijgen. Als hij vergenoeg zit dan kun je hem gewoon ronddraaien en eruit pakken.

Terug
Naar boven