• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

contactslot hapert, astra g!

sylvester1

Post weleens wat
Hallo mensen,

Bij onze astra g uit 2000 hapert het contactslot, de sleutel gaat er goed in alleen omdraaien gaat steeds moeilijker!

Hebben meer mensen dit en is dit te verhelpen?

Hij doet het ook bij de reserve sleutel.

Grt sylvester

Ja het is de ring, gewoon sileconenspray gebruiken, zo moeilijk is dat niet, heb ik ook gedaan en dan blijft het weer een half jaar goed gaan.

Ja het is de ring, gewoon sileconenspray gebruiken, zo moeilijk is dat niet, heb ik ook gedaan en dan blijft het weer een half jaar goed gaan.

is een kwaal van de astra g, hoe warmer het wordt des te beroerder je de sleutel om kunt draaien.

oorzaak is het uitslijten van het mechanisch gedeelte van het contactslot en vuilopbouw/uitharden van het vet wat in het contact slot zit.

beste oplossing is dit gedeelte te vervangen, echter wat je ook kunt proberen is het slot inspuiten met wd40 en vervolgens het slot opnieuw invetten met grafiet.

mestal krijg je het slot dn weer mooi gangbaar.

is een kwaal van de astra g, hoe warmer het wordt des te beroerder je de sleutel om kunt draaien.

oorzaak is het uitslijten van het mechanisch gedeelte van het contactslot en vuilopbouw/uitharden van het vet wat in het contact slot zit.

beste oplossing is dit gedeelte te vervangen, echter wat je ook kunt proberen is het slot inspuiten met wd40 en vervolgens het slot opnieuw invetten met grafiet.

mestal krijg je het slot dn weer mooi gangbaar.

klopt, kheb er ook last van.

En inderdaad, hoe warmer => hoe moeilijker. Best wel stom, maar kheb er al met leren leven :hmmz

klopt, kheb er ook last van.

En inderdaad, hoe warmer => hoe moeilijker. Best wel stom, maar kheb er al met leren leven :hmmz

Ik vind het verschrikkelijk iritant, dus wil er vanaf.

Ik heb hem al ingespoten met met wd40 en ook met grafietvet, mar dit help niet.

Is het slot eventueel ook los te maken, misschien dat iemand dat al een keer heeft gedaan?

Ik vind het verschrikkelijk iritant, dus wil er vanaf.

Ik heb hem al ingespoten met met wd40 en ook met grafietvet, mar dit help niet.

Is het slot eventueel ook los te maken, misschien dat iemand dat al een keer heeft gedaan?

deed mijn oude astra ook, geen WD40 gebruiken omdta die een vettige substansie achterlaat en het vaak enkel ergen maakt, grafietvet, nee vet moet je ook niet gebruiken, de enige oplossing is sileconenspray, vaak moet je er zelf een tuitje voor maken om diep genoeg in het contactslot te kunnen spuiten, dan kan hij nog jaaaaaaren mee zonder ook maar iets te vervangen.

Mark

deed mijn oude astra ook, geen WD40 gebruiken omdta die een vettige substansie achterlaat en het vaak enkel ergen maakt, grafietvet, nee vet moet je ook niet gebruiken, de enige oplossing is sileconenspray, vaak moet je er zelf een tuitje voor maken om diep genoeg in het contactslot te kunnen spuiten, dan kan hij nog jaaaaaaren mee zonder ook maar iets te vervangen.

Mark

Ik heb het idee dat er gewoon iets geblokkeert wordt, soms is hij goed soms doet hij het slecht.

Vind het niet echt makkelijk, vandaar dat ik er af wil.

Ik heb het idee dat er gewoon iets geblokkeert wordt, soms is hij goed soms doet hij het slecht.

Vind het niet echt makkelijk, vandaar dat ik er af wil.

Ik ken het probleem, de schijf die normaal gesproken terugspringt bij verwijderen van sleutel blijft dan af en toe hangen,

na wat poeren met de sleutel in het slot springt hij terug en is weer bruikbaar.

het is inderdaad erg iritant, dus elke goede oplossing is welkom ;)

Terug
Naar boven