• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

contactslot hapert, astra g!

Ik ken het probleem, de schijf die normaal gesproken terugspringt bij verwijderen van sleutel blijft dan af en toe hangen,

na wat poeren met de sleutel in het slot springt hij terug en is weer bruikbaar.

het is inderdaad erg iritant, dus elke goede oplossing is welkom ;)

Ik vind het dus waardeloos, van het weekend ga ik het slot demonteren omdat niemand weet het zit.

Kan nooit moeilijk zijn, heb dit bij astra f ook wel is gedaan, dus dit zou wel het zelfde zijn!

Maar uitleg mag altijd!

Ik vind het dus waardeloos, van het weekend ga ik het slot demonteren omdat niemand weet het zit.

Kan nooit moeilijk zijn, heb dit bij astra f ook wel is gedaan, dus dit zou wel het zelfde zijn!

Maar uitleg mag altijd!

Ik heb hem al vaker in gespoten, maar is geen oplossing, dat is tijdelijk jezelf voor de gek houden;)

Dus ga een goede oplossing zoeken en anders een ander contact slot.

Ik heb hem al vaker in gespoten, maar is geen oplossing, dat is tijdelijk jezelf voor de gek houden;)

Dus ga een goede oplossing zoeken en anders een ander contact slot.

Ach een keer in het half jaar inspuiten vind ik niet je eigen voor de gek houden, je kunt natuurlijk proberen alles uit elkaar te slopen schoon te maken en met lithium vet lichtjes in te smeren maar eerlijk gezegd was even een langer slangetje maken voor de sileconenspay veeel makkelijker gedaan.

Mark

Ach een keer in het half jaar inspuiten vind ik niet je eigen voor de gek houden, je kunt natuurlijk proberen alles uit elkaar te slopen schoon te maken en met lithium vet lichtjes in te smeren maar eerlijk gezegd was even een langer slangetje maken voor de sileconenspay veeel makkelijker gedaan.

Mark

ik heb het inderdaad van de week ook ondervonden eerst kreeg ik um helemaal niet meer omgedraaid na een tijdje klooien kwam ik erachter dat al ik de sleutel erin steek omdraai en tegelijkertijd indruk dan draait ie wel weer goed. had er al rekening mee gehouden met het warme weer dat het wel eens kon gebeuren...

ik heb het inderdaad van de week ook ondervonden eerst kreeg ik um helemaal niet meer omgedraaid na een tijdje klooien kwam ik erachter dat al ik de sleutel erin steek omdraai en tegelijkertijd indruk dan draait ie wel weer goed. had er al rekening mee gehouden met het warme weer dat het wel eens kon gebeuren...

ik heb ook wel dat die niet goed terug komt dan druk ik er een keer met me vingers tegen aan en dan springt die wel terug, maar af en toe een keer wat siliconenspray naar binnen werken vinden ze wel lekker wd-40 is not done!

ik heb ook wel dat die niet goed terug komt dan druk ik er een keer met me vingers tegen aan en dan springt die wel terug, maar af en toe een keer wat siliconenspray naar binnen werken vinden ze wel lekker wd-40 is not done!

Slot geheel demonteren...

Uit elkaar halen - schoonmaken met ontvetter of remmen reiniger - weer in elkaar zetten - plaatjes aan uiteinde afveilen en afbramen aan de zijkanten - alles weer schoonmaken met ontvetter of remmen reiniger - daarna alles dun invetten met lager vet - alles weer in elkaar zetten

Let op dat er geen veertjes wegspringen en de plaatjes weer goed terug komen

Slot uit elkaar halen met de sleutel erin en met de sleutel eruit halen de plaatjes tegen houden! zodat ze niet weg springen...

Als je geen idee hebt hoe een slot in elkaar steekt moet je hier niet aan beginnen!!! het is een pruts klusje maar het werkt wel en is een veel permanentere oplossing dan inspuiten met kruipolie o.i.d.

Slot geheel demonteren...

Uit elkaar halen - schoonmaken met ontvetter of remmen reiniger - weer in elkaar zetten - plaatjes aan uiteinde afveilen en afbramen aan de zijkanten - alles weer schoonmaken met ontvetter of remmen reiniger - daarna alles dun invetten met lager vet - alles weer in elkaar zetten

Let op dat er geen veertjes wegspringen en de plaatjes weer goed terug komen

Slot uit elkaar halen met de sleutel erin en met de sleutel eruit halen de plaatjes tegen houden! zodat ze niet weg springen...

Als je geen idee hebt hoe een slot in elkaar steekt moet je hier niet aan beginnen!!! het is een pruts klusje maar het werkt wel en is een veel permanentere oplossing dan inspuiten met kruipolie o.i.d.

Kijk dat is het beste bericht to nu toe.

Ik heb wel is bij een astra f zo het contact slot gemaakt.

Werkt het slot van een astra g het zelfde??

Kijk dat is het beste bericht to nu toe.

Ik heb wel is bij een astra f zo het contact slot gemaakt.

Werkt het slot van een astra g het zelfde??

Tip om niet de plaatjes weg te laten schieten is gewoon de sleutel in het contactslot laten zitten tijdens demonteren :thumbup

Tip om niet de plaatjes weg te laten schieten is gewoon de sleutel in het contactslot laten zitten tijdens demonteren :thumbup

Terug
Naar boven