• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Contactslot Vectra B 1.8 xe

Hoi, ik heb een vectra B station 1.8. , en mijn contactslot is kapot, nou is het begonnen dat het palletje wat vooraan in het slot zit blokeerde, en ik hem dus ook niet op stuurslot kon zetten, met wat gepruts heb ik hem los gekregen , nou hapert hij als ik de sleutel erin doe en dan draaien wil.

vandaag heb ik de cillinder eruit gehaald en na gekeken, en weer terug geplaats , nou is het helemaal pet, het palletje vooraan blijft helemaal plakken en hij schiet niet vrij in het stuurslot, ik heb de sleutel nu in stand 1 staan, moet ik alleen een ander cillinder halen , en moet ik dan het kastje rond het slot ook meenemen, of mischien iets anders wat ik vergeet wat bij de start onderbreker hoord.

Ik hoor het wel

De immobiliser zou ik dus moeten mee vervangen zowat ik op internet gevonden heb, nou is het alleen niet duidelijk of ik de ecu computer ook vervangen moet, wie heeft dit al vaker gedaan of weet hoe het werkt

De immobiliser zou ik dus moeten mee vervangen zowat ik op internet gevonden heb, nou is het alleen niet duidelijk of ik de ecu computer ook vervangen moet, wie heeft dit al vaker gedaan of weet hoe het werkt

Dat probleem heb ik ook gehad.

Bij mij was het dat ik de sleutel wel/niet kon om draaien en op een dag dat het helemaal niet meer kon draaien.

Heb toen voor 107 euro een nieuw cilinder besteld bij de VOD en er in gezet.

Voor dat je hem er in zet goed schoonmaken van binnen.

In het begin ging het niet helemaal soepel maar nu loopt het perfect.

Dus alleen cilinder bestellen.

Dirkjan

Dat probleem heb ik ook gehad.

Bij mij was het dat ik de sleutel wel/niet kon om draaien en op een dag dat het helemaal niet meer kon draaien.

Dirkjan

oke, dat zou mooi zijn, maar mijn kofferbak slot is ook kapot, mischien is het beter om een complete slotenset op de sloop te halen, maar moet ik dan de ecu ook meenemen of is dat zwarte kastje wat de sleutel leest voldoende om de auto te starten

oke, dat zou mooi zijn, maar mijn kofferbak slot is ook kapot, mischien is het beter om een complete slotenset op de sloop te halen, maar moet ik dan de ecu ook meenemen of is dat zwarte kastje wat de sleutel leest voldoende om de auto te starten

Als je ooit problemen krijgt met slot of sleutel van de sloop kunnen ze bij de VOD nooit achter de code van je sleutel komen.

Dat gaat op kenteken.

Ik zou gewoon vragen wat een achterklep slot kost en of die in delen besteld kan worden.

Contact slot kost z'n 107 euro met het opvragen van de code dacht ik. :hmmz

Dirkjan

Als je ooit problemen krijgt met slot of sleutel van de sloop kunnen ze bij de VOD nooit achter de code van je sleutel komen.

Dat gaat op kenteken.

Ik zou gewoon vragen wat een achterklep slot kost en of die in delen besteld kan worden.

Dirkjan

Kastje is niet nodig. Kan de chip uit de sleutel wippen met een scherp mesje. Die dan in je 'nieuwe' sleutel doen.

Heb je dus genoeg aan de sloten en cilinder voor je contact.

Greet Emiel

Kastje is niet nodig. Kan de chip uit de sleutel wippen met een scherp mesje. Die dan in je 'nieuwe' sleutel doen.

Heb je dus genoeg aan de sloten en cilinder voor je contact.

Greet Emiel

Gaat om Kastje CV volgens mij, maar je kan inderdaad ook je eigen AB blijven gebruiken.

en inderdaad wat TWA zegt, je kan de Transponder van de start onderbreker gewoon uit de sleutel wippen..

willem

Gaat om Kastje CV volgens mij, maar je kan inderdaad ook je eigen AB blijven gebruiken.

en inderdaad wat TWA zegt, je kan de Transponder van de start onderbreker gewoon uit de sleutel wippen..

willem

@D.J.R. wrote:Als je ooit problemen krijgt met slot of sleutel van de sloop kunnen ze bij de VOD nooit achter de code van je sleutel komen.

Dat gaat op kenteken.

Dirkjan

dat klopt wel wat je zegt, maar ik denk dat ik dan toch al 200 euro lichter ben, terwijl ik op de sloop mischien voor 50 euro klaar kan zijn, hoelang het mee gaat is de vraag, ik ga deze auto toch geen jaren rijden, en ik zit ook nog met andere mankementen waar ik eerst eens vanaf moet, blijkbaar heb ik ook nog een motor storing en de kabelboom in de kofferbak is helemaal over, die moet gezoldeerd worden, gister kwam er zelfs rook onder het dashboard vandaan terwijl ik alleen maar het klokken paneel eruit had gehad voor de lampjes te vervangen, wel branden mijn achteruit verwarmingslampje zwakjes terwijl deze niet aanstond, mischien heeft dit met de kabelboom achter temaken

@D.J.R. wrote:Als je ooit problemen krijgt met slot of sleutel van de sloop kunnen ze bij de VOD nooit achter de code van je sleutel komen.

Dat gaat op kenteken.

Dirkjan

dat klopt wel wat je zegt, maar ik denk dat ik dan toch al 200 euro lichter ben, terwijl ik op de sloop mischien voor 50 euro klaar kan zijn, hoelang het mee gaat is de vraag, ik ga deze auto toch geen jaren rijden, en ik zit ook nog met andere mankementen waar ik eerst eens vanaf moet, blijkbaar heb ik ook nog een motor storing en de kabelboom in de kofferbak is helemaal over, die moet gezoldeerd worden, gister kwam er zelfs rook onder het dashboard vandaan terwijl ik alleen maar het klokken paneel eruit had gehad voor de lampjes te vervangen, wel branden mijn achteruit verwarmingslampje zwakjes terwijl deze niet aanstond, mischien heeft dit met de kabelboom achter temaken

@D.J.R. wrote:Dat probleem heb ik ook gehad.

Dirkjan

Hoi Dirkjan,

ik heb exact hetzelfde probleem, zojuist ANWB erbij gehad, die heeft m nu weer ff om kunnen draaien.. Nu moet ik dus ergens een nieuwe cilinder vandaan halen. Heb je een adres voor mij waar ik die kan bestellen?

Alvast bedankt!

Terug
Naar boven