• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Contactslot Vectra B 1.8 xe

@D.J.R. wrote:Dat probleem heb ik ook gehad.

Bij mij was het dat ik de sleutel wel/niet kon om draaien en op een dag dat het helemaal niet meer kon draaien.

Heb toen voor 107 euro een nieuw cilinder besteld bij de VOD en er in gezet.

Voor dat je hem er in zet goed schoonmaken van binnen.

In het begin ging het niet helemaal soepel maar nu loopt het perfect.

Dus alleen cilinder bestellen.

Dirkjan

Hoi Dirkjan,

ik heb exact hetzelfde probleem, zojuist ANWB erbij gehad, die heeft m nu weer ff om kunnen draaien.. Nu moet ik dus ergens een nieuwe cilinder vandaan halen. Heb je een adres voor mij waar ik die kan bestellen?

Alvast bedankt!

Ik heb dit ook gehad, Op me werk, wilde naar huis om 17:30, buiten 30 graden (door de warmte zit deze nu vast namelijk, ieder jaar bij de eerste GOED warme dag krijg je ieder jaar weer dezelfde berichten), ik heb m echt VERZOPEN in de WD40, Slot heeft het nog probleemloos 5jaar uitgehouden..

Ofterwijl, het toen vastzittende slot, heeft nu dus de auto overleefd.

Willem

Ik heb dit ook gehad, Op me werk, wilde naar huis om 17:30, buiten 30 graden (door de warmte zit deze nu vast namelijk, ieder jaar bij de eerste GOED warme dag krijg je ieder jaar weer dezelfde berichten), ik heb m echt VERZOPEN in de WD40, Slot heeft het nog probleemloos 5jaar uitgehouden..

Ofterwijl, het toen vastzittende slot, heeft nu dus de auto overleefd.

Willem

Opel garage adviseerde me idd ook om het slot te koelen (freeze-spray, gelukkig bij de hand) maar dit heeft helaas niet gewerkt.. ook liters WD40 hielpen mij niet. met veel geweld heeft de ANWB de sleutel nog eens om kunnen draaien, maar adviseerde me de sleutel er niet uit te halen.. NU kan ik er nog mee rijden, dat wil ik even zo houden tot ik een vervangende cilinder heb gevonden.. dus nu durf ik m niet echt meer te verwijderen.. sleutel vertoond wel wat slijtage (bladert iets af zeg maar).. eigenlijk wil ik m er wel even uithalen, maar het risico..... HELP

Opel garage adviseerde me idd ook om het slot te koelen (freeze-spray, gelukkig bij de hand) maar dit heeft helaas niet gewerkt.. ook liters WD40 hielpen mij niet. met veel geweld heeft de ANWB de sleutel nog eens om kunnen draaien, maar adviseerde me de sleutel er niet uit te halen.. NU kan ik er nog mee rijden, dat wil ik even zo houden tot ik een vervangende cilinder heb gevonden.. dus nu durf ik m niet echt meer te verwijderen.. sleutel vertoond wel wat slijtage (bladert iets af zeg maar).. eigenlijk wil ik m er wel even uithalen, maar het risico..... HELP

sleutel idd niet terug draaien naar de 0 stand, dan kan je het vergeten, dan kom je het hele contacthuis ook aan het vervangen, ik heb de sleutel ook erop gelaten en een ander sloten setje kunnen bemachtigen, en toen de cillinder over gezet, en mijn eigen transponder mee over gezet in de sleutel, en die van mij werkt weer 100% ;)

sleutel idd niet terug draaien naar de 0 stand, dan kan je het vergeten, dan kom je het hele contacthuis ook aan het vervangen, ik heb de sleutel ook erop gelaten en een ander sloten setje kunnen bemachtigen, en toen de cillinder over gezet, en mijn eigen transponder mee over gezet in de sleutel, en die van mij werkt weer 100% ;)

@Andreas.Berger wrote:sleutel idd niet terug draaien naar de 0 stand, dan kan je het vergeten, dan kom je het hele contacthuis ook aan het vervangen, ik heb de sleutel ook erop gelaten en een ander sloten setje kunnen bemachtigen, en toen de cillinder over gezet, en mijn eigen transponder mee over gezet in de sleutel, en die van mij werkt weer 100% ;)

Een goede en snelle reactie.. Dit ga ik dan ook maar proberen.. Heb 2 opel dealers gebeld, maar die leveren geen losse cilinders meer, alleen complete contacthuis, wat natuurlijk veel gaat kosten.. Dus maar even op de sloop kijken, denk ik.. (vandaar ook de vraag naar het adres van de leverancier die Dirkjan heeft gebruikt)..

@Andreas.Berger wrote:sleutel idd niet terug draaien naar de 0 stand, dan kan je het vergeten, dan kom je het hele contacthuis ook aan het vervangen, ik heb de sleutel ook erop gelaten en een ander sloten setje kunnen bemachtigen, en toen de cillinder over gezet, en mijn eigen transponder mee over gezet in de sleutel, en die van mij werkt weer 100% ;)

Een goede en snelle reactie.. Dit ga ik dan ook maar proberen.. Heb 2 opel dealers gebeld, maar die leveren geen losse cilinders meer, alleen complete contacthuis, wat natuurlijk veel gaat kosten.. Dus maar even op de sloop kijken, denk ik.. (vandaar ook de vraag naar het adres van de leverancier die Dirkjan heeft gebruikt)..

@BenKuiper wrote:@Andreas.Berger wrote:sleutel idd niet terug draaien naar de 0 stand, dan kan je het vergeten, dan kom je het hele contacthuis ook aan het vervangen, ik heb de sleutel ook erop gelaten en een ander sloten setje kunnen bemachtigen, en toen de cillinder over gezet, en mijn eigen transponder mee over gezet in de sleutel, en die van mij werkt weer 100% ;)

Gewoon bij de opel dealer in Wageningen besteld.

Ik snap niet dat een opel dealer bij jou in de beurt geen cilinder kan bestellen?

Waar kom je vandaan?

Geef mij anders wat info over de sleutel dan wil ik wel eens kijken bij de VOD.

Dirkjan

@BenKuiper wrote:@Andreas.Berger wrote:sleutel idd niet terug draaien naar de 0 stand, dan kan je het vergeten, dan kom je het hele contacthuis ook aan het vervangen, ik heb de sleutel ook erop gelaten en een ander sloten setje kunnen bemachtigen, en toen de cillinder over gezet, en mijn eigen transponder mee over gezet in de sleutel, en die van mij werkt weer 100% ;)

Gewoon bij de opel dealer in Wageningen besteld.

Ik snap niet dat een opel dealer bij jou in de beurt geen cilinder kan bestellen?

Waar kom je vandaan?

Geef mij anders wat info over de sleutel dan wil ik wel eens kijken bij de VOD.

Dirkjan

Ik heb het toen via een vriend kunnen regelen, ik heb toen 50 euro ervoor betaald, zat alleen geen achterklep slot bij, dus dat heb ik maar gelaten ,die werkt toch op de cv.

Ik heb het toen via een vriend kunnen regelen, ik heb toen 50 euro ervoor betaald, zat alleen geen achterklep slot bij, dus dat heb ik maar gelaten ,die werkt toch op de cv.

Dirkjan: PM

achterklep slot vind ik ook niet heel erg belangrijk, idd cv. mocht ik nergens een nieuwe vinden, zoek ik wel op de sloop en tsjah dan maar meteen goed, alle sloten vervangen..

Dirkjan: PM

achterklep slot vind ik ook niet heel erg belangrijk, idd cv. mocht ik nergens een nieuwe vinden, zoek ik wel op de sloop en tsjah dan maar meteen goed, alle sloten vervangen..

Edit, Airbag losgekregen, stuur niet.. maarrrrr: het is me heel erg goed gelukt zonder het stuur te verwijderen..

Voor Dirkjan: in plaats van die spijker heb ik een stuk 2.5mm2 installatiedraad (gestript) gebruikt.. wanneer de zwarte kappen zijn verwijderd, kun je er net bij met het koperdraad.. heel misschien dat je de draad, wanneer ie deels in het unlock-gat zit, iets bijbuigen met een lang smal tangetje, en de draad dan iets verder doordrukken.. toen kwam de cilinder er zo uit knallen.. daarna heb ik met een schroevendraaier de stuurblokkering ontgrendeld (gewoon in het gat waar de nieuwe cilinder hierna inkomt, het palletje volledig naar beneden drukken, goed zichtbaar. Nieuwe cilinder erin, en WOOHOO het is gelukt..

maar het was me noooooit gelukt zonder de HowTo van Dirkjan,, KLASSE king: :wors

Geweldig forum dit.. Mocht iemand in Twente nou eens hetzelfde probleem hebben, wil ik graag helpen mocht het diegene niet lukken.. btje als dank voor de informatie op dit forum!

Terug
Naar boven