• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

corsa 1.5 diesel

Hallo,

Ik ben vanplan om een corsa a 1.5 diesel te kopen.

maar nu heb ik een volgende vraag.

Wat is er allemaal nodig om daar een 1.7 turbo diesel in te leggen?

En dan kan ik denk ik het beste een x17dt pakken toch?

Heeft dit al iemand eens gedaan?

gr Geert

Word wel wat klussen denk ik zo, maar zou dan gelijk een corsa 1.7DT kopen.

Goed blok wat voorlopig nog mee gaat.

Rij zelf ook dat type dieselblok 475.000km :thumb

je hebt zowiezo geen Corsa-A en/of B met 1.7 Turbodiesel motor.

X17DT vanuit een Vectra-A / Astra-F is nog de makkelijkste optie qua ombouwen, omdat dat eveneens een Isuzu diesel is.

> Let op, In de astra-F is ook een OPEL 1.7 Turbo Diesel motor geleverd, dit is de X17DTL motor... (68pk)

Willem

volgens mij is dat geen 1-1 ombouw.. je meot een aantal delen van je 1.5 blijven gebruiken dacht ik ergens gelezen te hebben

ik heb bij mijn d kadett (origineel een benzine) een stuk chassisbalk moeten uitslijpen, en in die plaats een astra f steun gelast.

omdat het blok gewoon te breed was, en de bevestiging van zoon isuzu gewoon niet bestond.

geen idee hoe dat bij een corsa a zit, als daar al een 1.5 isuzu in zit, en als dat hetzelfde gietsel is, dan moet dat gewoon passen lijkt me.

et rijd wel geniaal met de turbo druk op 1.1~1.2 bar, en de pomp begrenzing eruit ;)

Terug
Naar boven