• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

corsa A 1.0 loopt slecht

ik reed toen strax normaal door het dorp en toen begon hij ineens in te houden.. hij loopt wel gewoon stationair en kan gewoon toeren maken maar als hij belast word (in de versnelling) houd hij in het is een 1.0 met carbrateur en hand choke van 1983 ik ben op school in harderwijk en moet eind van de week terug richting eindhoven.

hebbe jullie enkele tips waar ik het eerst naar moet kijken ?

alvast bedankt ;)

lijkt het alsof ie op 3 cilinders loopt? Even de bougiekabels nalopen. Daarna even je verdelerkap eraf halen en je contactpuntjes controleren of deze nog open gaan. Check ook even je rotor en je contactjes in de verdelerkap en schuur deze even mooi blank weer. Het lijkt me dat het ergens in het elektrische circuit zit namelijk.

lijkt het alsof ie op 3 cilinders loopt? Even de bougiekabels nalopen. Daarna even je verdelerkap eraf halen en je contactpuntjes controleren of deze nog open gaan. Check ook even je rotor en je contactjes in de verdelerkap en schuur deze even mooi blank weer. Het lijkt me dat het ergens in het elektrische circuit zit namelijk.

[rquote=1850779&tid=141247&author=dookie]ik ken um jah :P met de fendt maar ik sta hier nou met un probleempje haha :P [/rquote]

met technise probolemen moet ge ni bij mij zijn xD

@Jurgen een 1.0 is een 3cil :jerry

[rquote=1850779&tid=141247&author=dookie]ik ken um jah :P met de fendt maar ik sta hier nou met un probleempje haha :P [/rquote]

@Jurgen een 1.0 is een 3cil :jerry

[rquote=1850838&tid=141247&author=BlackSapphire][rquote=1850779&tid=141247&author=dookie]ik ken um jah :P met de fendt maar ik sta hier nou met un probleempje haha :P [/rquote]

@Jurgen een 1.0 is een 3cil :jerry[/rquote]

Een 1.0 blokje in een corsa a een 3 cilinder??? is toch gewoon een OHV blokje?

[rquote=1850838&tid=141247&author=BlackSapphire][rquote=1850779&tid=141247&author=dookie]ik ken um jah :P met de fendt maar ik sta hier nou met un probleempje haha :P [/rquote]

Een 1.0 blokje in een corsa a een 3 cilinder??? is toch gewoon een OHV blokje?

[rquote=1850845&tid=141247&author=*Jurgen*][rquote=1850838&tid=141247&author=BlackSapphire][rquote=1850779&tid=141247&author=dookie]ik ken um jah :P met de fendt maar ik sta hier nou met un probleempje haha :P [/rquote]

Een 1.0 blokje in een corsa a een 3 cilinder??? is toch gewoon een OHV blokje?[/rquote]

In een B Corsa van 1999 of later kan het wel ;) 1.0 12v 3pitter. X10XE als motorcode geloof ik.

Terug
Naar boven