• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Corsa A 1.7TD Gevonden: 21-01-'10

Ja psies, maar dat punt zijn we dus al voorbij... Hij is al getest, en mobo is stuk (omdat het een interne netwerkkaart is). Alleen netwerkkaart heeft een tik gehad, want als deze uitgeschakelt was deed de pc 't perfect. Maar voor de verzekering moet je e.e.a. door erkent bedrijf laten taxeren... En nu deed-ie helemaal nix meer. :swear

Dus maar teruggebracht met de mededeling dat ik de pc in dezelfde staat terug wil als ik em gebracht heb.

Maar je weet wel hoe dat gaat met dat soort accefietjes... DUUURT! :swear

Wat ik altijd doe is blijven bellen lastige klant spele :P het is jou pc, jij hebt ervoor betaalt een technishe desk hoort er gewoon meteen naar te kijken en geen lul verhaal op zetten en dan erom heen draaien. Want zo ben je 4weken kwijt? of langer door deze onzin? (weet niet waar je hem heb gehaalt kant en klaar/of samen gesteld hebt)

Hij is weer terug, nu nog fixen...

Dus niet meer -offtopic!

Net ff stukje door 't donker gereden, zit weer in de nachtdienst, maar wat een licht die xenon!! :wors

Beide kuipstoelen zitten er ook in!

Was wat werk, maar het is gelukt ze te plaatsen op de originele stoelrails.

Zal vandaag of morgen even foto's maken van de stoelen en de xenon!

Gister ook contact gehad met een vorige eigenaar! Ben al weer een stukje dichterbij met mijn zoektocht naar de juiste kleurcode! Het is een kleur die geleverd is op een Audi A3, dus ik kom in de buurt!

Ok...

Foto's!!

Stoeltjes (op originele rails):

Foto-DOKCMP4F.jpg

Foto-NDAB8V3E.jpg

Xenon (bij daglicht... en let niet op de vogelschijt... :P)

Foto-KNVUSCRT.jpg

Foto-KSG7QRB4.jpg

Die stoelen zijn z.g.a.n.

Waren van een maatje, had ze gekocht voor z'n buggy, maar dat paste niet.

Lagen al een tijdje op zolder, dus heb ik ze overgenomen.

hoe heb je die xenon gemaakt?

gewoon h4 met ballasten gekocht?

di egeven een mooie schijn, maar soms geen foto van 's nachts?

Xenon is gewoon H4 Bi-xenon setje... Gewoon plug en play met ballasten idd... 's nachts (nog) geen foto's gemaakt, wel gereden uiteraard, en het lichtbeeld is wel 10x beter dan standaard zou ik zeggen! :jerry

bi xenon is groot en dim licht zeker?

maar in nederland mag dat allemaal hé

in belgie moet je dan ook auto hoogteregeling hebben en koplampsproeiers

is dat gemakkelijk in en uit te bouwen?

als het dan keuring is kan ik het er eventueel uit halen

zou je een foto kunnen maken van bevestigingen van de lampen en ballasten en foto in the dark?

@ Dirk: 6000K

@ Brecht: Zit allemaal op originele stekkers, en lampen zelf zitten ook met stekkers, dus kun je voor de keuring zo omgooien! Foto's zal ik m'n best voor doen!

@ Mayhem: Nope, ik zou haast zeggen dat het lichtbeeld strakker is dan origineel (ik heb dan ook bi-xenon, dus groot en dimlicht. gewone h4 xenon hebben nog aparte halogeen gloeidraad voor grootlicht waardoor het lichtbeeld idd vaak slechter wordt. Bij bi-xenon is er maar 1 lampje, wat door een electromagneet heen en weer geschoven wordt zodat je dim- en grootlicht hebt!)

Ow jah, nog upje!

Waaiervelgen gaan eronder uit, komen tijdelijk 6x15" et 38 stalen corsa D velgen onder! Past maar nauwelijks... LOL :jerry (is ter voorbereiding op 8x14" verbreed GT staal...)

Ow jah, nog een upje...

Weitec Hicon tx setje gekocht.... hoogte en hardheid verstelbaar, voor én achter! :wub

Zooo...

Vandaag met paps ff een kleine 400km gereden,

met dit als resultaat:

schroe04.jpg

(setje ziet er niet helemaal zo uit, zo was ie nieuw, nu minimale gebruikssproren...)

:wub

Volgens de TüV vóór 30-60mm, achter 30-50mm... Volgens de vorige eigenaar een stuk lager :P

En ja, ik ga nog helemaal plat, maar rij nu op 6x15" et 38 met 195/50/15 banden, 6cm verlaagd, en dan gaat eigenlijk al niet (aanlopen)...

Maar in de toekomst komt er een setje verbreed staal onder in 14" met 195/45/14 of 195/40/14 maar dan moet ik eerst de wielkasten 'iets' aanpassen :D

foto van vorige eigenaar met 14" en 195/45/14...

schroef3.jpg

400km?

nouja is t wel waard, goed bezig :)

origineel gepost door Jambonfoto van vorige eigenaar met 14" en 195/45/15...

14 of 15 ?:jerry

Terug
Naar boven