• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Corsa A afgekeurd. Na opknappen weer goedgekeurd!!! :)

Of zwarte bitumen kit van shell in een gele bus. Als je siliconen hebt liggen zou ik het daarmee doen, scheelt weer geld.

Cool! :) dan gebruik ik die silicone wel. Die heb ik nog in een spuit liggen.

Ja die dus :) De c14nz.

Pm me anders even wat je er voor wilt hebben en waar ie ligt!

Succes, wel even goed ontvetten. Weet je in ieder geval zeker dat (mocht het blijven lekken) het niet aan de kitnaad ligt.

Als het goed is is de lamp verder heel. Glas is niet kapot en de spiegel is nog perfect. Het was vrij duidelijk dat het de kitrand was. Er zat ergens ook modder tussen de kit.

Vandaag tussen de buien door de voorkant helemaal weggeslepen waar nodig. En redelijk geprepareerd voor lassen. De balk valt mij erg mee.. Zou natuurlijk netter zijn om in 1 keer te vervangen maar goed. Dat wordt het niet.

IMAG0022.jpg

De rest van het kaalmaken voor lassen komt wel als ik het echt ga doen..

Ook het linker achterscherm meteen maar weggeslepen.. Was erg weinig van over.

zoals hier op de foto te zien is:

IMAG0249.jpg

ziet er nu zo uit:

IMAG0023.jpg

check de bonk plamuur op de grond...

IMAG0024.jpg

Maar ja, toen begon het weer te hozen als een malle.

Ik ben doorgegaan tot ik zeiknat was maar toen heb ik die zooi onder de auto geflikkerd en ben naar binnen gegaan. En zit nu weer eens achter die pc te grommen op het weer..

Damn waarom heb ik niet eerst die carport gebouwd.. :argue

Omdat daar dan toch alleen mn bmw en mercedes onder hadden gestaan., Oh ja. Daarom :P

Cool! :) dan gebruik ik die silicone wel. Die heb ik nog in een spuit liggen.

Ja die dus :) De c14nz.

Pm me anders even wat je er voor wilt hebben en waar ie ligt!

Wat een takkeweer... :fy1 :fy1 :fy1

Kan niks doen.. Nah ja niks.. Heb de koplamp maar goed ontkit en ontvet. Die kit zat goed vast heeeeee :P Behalve op 1 plek. dat was duidelijk het lek :)

IMAG0026.jpg

Zo ligt ie er nu bij met nieuwe kit ertussen. Dacht eigenlijk dat ik doorzichtige kit had, maar was nog van de wastafel, dus int wit.

Nah ja...

Succes, wel even goed ontvetten. Weet je in ieder geval zeker dat (mocht het blijven lekken) het niet aan de kitnaad ligt.

Goed bezig! Ik zal zsm even kijken naar die kat voor je, moet buiten sleutelen en het is behoorlijk kutweer de laatste tijd :P Weet niet hoeveel haast je er mee hebt?

Als het goed is is de lamp verder heel. Glas is niet kapot en de spiegel is nog perfect. Het was vrij duidelijk dat het de kitrand was. Er zat ergens ook modder tussen de kit.

Vandaag tussen de buien door de voorkant helemaal weggeslepen waar nodig. En redelijk geprepareerd voor lassen. De balk valt mij erg mee.. Zou natuurlijk netter zijn om in 1 keer te vervangen maar goed. Dat wordt het niet.

IMAG0022.jpg

De rest van het kaalmaken voor lassen komt wel als ik het echt ga doen..

Ook het linker achterscherm meteen maar weggeslepen.. Was erg weinig van over.

zoals hier op de foto te zien is:

IMAG0249.jpg

ziet er nu zo uit:

IMAG0023.jpg

check de bonk plamuur op de grond...

IMAG0024.jpg

Maar ja, toen begon het weer te hozen als een malle.

Ik ben doorgegaan tot ik zeiknat was maar toen heb ik die zooi onder de auto geflikkerd en ben naar binnen gegaan. En zit nu weer eens achter die pc te grommen op het weer..

Damn waarom heb ik niet eerst die carport gebouwd.. :argue

Omdat daar dan toch alleen mn bmw en mercedes onder hadden gestaan., Oh ja. Daarom :P

Ik heb er niet zoooveel haast mee hoor. ;) Maar ik hoor het graag!

Vandaag het linker voorscherm geplamuurd en ga het zo even netjes schuren. Dan dik tectiel erover en weer verder met de rest. Achter heb ik maar wat verder geopend om boven de dorpel achter het zijscherm ook maar netjes te maken. als je toch bezig bent... ;)

Ook gister 2 complete aandrijfassen gescored voor 3 tientjes. Ik had al een tijd gezeik met de linker.

Heb hem er net meteen maar even onder gezet. Hoop dat dat probleem nu ook verholpen is

Nah. ik ga verder het lasapparaat repareren... De draad was weer eens aan het mondje vast gesmolten en zit zo vast als wat.. Goedkoop rotding met gas in draad! :P

Wat een takkeweer... :fy1 :fy1 :fy1

Kan niks doen.. Nah ja niks.. Heb de koplamp maar goed ontkit en ontvet. Die kit zat goed vast heeeeee :P Behalve op 1 plek. dat was duidelijk het lek :)

IMAG0026.jpg

Zo ligt ie er nu bij met nieuwe kit ertussen. Dacht eigenlijk dat ik doorzichtige kit had, maar was nog van de wastafel, dus int wit.

Nah ja...

die voorste balk moet je even goed controleren want die is erg belangrijk , onderschat dat niet :???:

zitten wel je stabilisatiestangen aan vast en ik heb die balk ook verrot gehad en ik denk dat ik een engel op mijn schouder had dat ik de auto , mijn vriendin en mijn leven nog heb .

bij mij brak met 140 km /u de stabi stang los van de frontbalk en ik had het geluk dat de auto rechtdoor bleef rijden en niet meteen linksaf de vangrail in dook .

ik was voor 100 euro klaar , voor dat geld had ik een nieuwe frontbalk en een nieuwe keienvanger ;)

Goed bezig! Ik zal zsm even kijken naar die kat voor je, moet buiten sleutelen en het is behoorlijk kutweer de laatste tijd :P Weet niet hoeveel haast je er mee hebt?

Dat achterspatbord irriteert me hard! :P

Je ziet geen bal met laskap en je hoofd in het spatbord. Laat staan dan ook nog lassen.

Om maar niet te spreken van alle vonken op je schoot..

Maar goed.

IMAG0150.jpg

De driehoek naar achter ontroest en met dikke plaat verstevigd. En dik in de antiroest meuk gezet. met primer erover heen. jammer genoeg geen foto van gemaakt.. En toen deze rand eraan gebakken als spatbord rand.

IMAG0151.jpg

:P Ik zeg het nog maar eens.. Echt mooi gaat het niet worden. Maar sterk wel. De achterkant vd plaat is trouwens niet zo roestig ;)

En toen ging het regenen.. En was ik het ook heel erg zat... :D

Ik heb er niet zoooveel haast mee hoor. ;) Maar ik hoor het graag!

Vandaag het linker voorscherm geplamuurd en ga het zo even netjes schuren. Dan dik tectiel erover en weer verder met de rest. Achter heb ik maar wat verder geopend om boven de dorpel achter het zijscherm ook maar netjes te maken. als je toch bezig bent... ;)

Ook gister 2 complete aandrijfassen gescored voor 3 tientjes. Ik had al een tijd gezeik met de linker.

Heb hem er net meteen maar even onder gezet. Hoop dat dat probleem nu ook verholpen is

Nah. ik ga verder het lasapparaat repareren... De draad was weer eens aan het mondje vast gesmolten en zit zo vast als wat.. Goedkoop rotding met gas in draad! :P

die voorste balk moet je even goed controleren want die is erg belangrijk , onderschat dat niet :???:

zitten wel je stabilisatiestangen aan vast en ik heb die balk ook verrot gehad en ik denk dat ik een engel op mijn schouder had dat ik de auto , mijn vriendin en mijn leven nog heb .

bij mij brak met 140 km /u de stabi stang los van de frontbalk en ik had het geluk dat de auto rechtdoor bleef rijden en niet meteen linksaf de vangrail in dook .

ik was voor 100 euro klaar , voor dat geld had ik een nieuwe frontbalk en een nieuwe keienvanger ;)

Ja je hebt wel gelijk.. Het is een erg belangrijk stuk. Ik moet er ook niet aan denken dat die eraf komt zetten nee...

Maar zoals je misschien nog net ziet op 1 vd eerste fotoos is het alleen de voorkant net achter de keienvanger wat verrot was vd balk. Waar de stabilisatorstang aan vast zit is nog goed hard.

Ik heb net aan die voorkant een stuk vrij dik plaatstaal in 3 delen gelast en 2 X omgevouwen zoals ie origineel ook is.

Het is niet perse mooi... ;) Maar wel stevig. Nog even netjes maken en dan goed in iets roestwerends en dan tectiel erover.

IMAG0117.jpg

Nu nog een keienvanger maken van hetzelfde spul en aan de onderkant ook weer omvouwen en aan de balk lassen. Wordt denk ik steviger als normaal met die paar puntlassen.

Heerlijk weer vandaag trouwens om te lassen! :)

Vooral boven mn hoofd lassen wordt ik altijd ongelofelijk vrolijk van!

En stug in je tshirt en joggingbroek doen hè... tsss.. Tegen iemand anders zou ik zeggen dat ie gek was. :D

Maar goed. ik ga weer verder. Er is nog genoeg te lassen.

Dat achterspatbord irriteert me hard! :P

Je ziet geen bal met laskap en je hoofd in het spatbord. Laat staan dan ook nog lassen.

Om maar niet te spreken van alle vonken op je schoot..

Maar goed.

IMAG0150.jpg

De driehoek naar achter ontroest en met dikke plaat verstevigd. En dik in de antiroest meuk gezet. met primer erover heen. jammer genoeg geen foto van gemaakt.. En toen deze rand eraan gebakken als spatbord rand.

IMAG0151.jpg

:P Ik zeg het nog maar eens.. Echt mooi gaat het niet worden. Maar sterk wel. De achterkant vd plaat is trouwens niet zo roestig ;)

En toen ging het regenen.. En was ik het ook heel erg zat... :D

Terug
Naar boven