• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Corsa A afgekeurd. Na opknappen weer goedgekeurd!!! :)

Ja je hebt wel gelijk.. Het is een erg belangrijk stuk. Ik moet er ook niet aan denken dat die eraf komt zetten nee...

Maar zoals je misschien nog net ziet op 1 vd eerste fotoos is het alleen de voorkant net achter de keienvanger wat verrot was vd balk. Waar de stabilisatorstang aan vast zit is nog goed hard.

Ik heb net aan die voorkant een stuk vrij dik plaatstaal in 3 delen gelast en 2 X omgevouwen zoals ie origineel ook is.

Het is niet perse mooi... ;) Maar wel stevig. Nog even netjes maken en dan goed in iets roestwerends en dan tectiel erover.

IMAG0117.jpg

Nu nog een keienvanger maken van hetzelfde spul en aan de onderkant ook weer omvouwen en aan de balk lassen. Wordt denk ik steviger als normaal met die paar puntlassen.

Heerlijk weer vandaag trouwens om te lassen! :)

Vooral boven mn hoofd lassen wordt ik altijd ongelofelijk vrolijk van!

En stug in je tshirt en joggingbroek doen hè... tsss.. Tegen iemand anders zou ik zeggen dat ie gek was. :D

Maar goed. ik ga weer verder. Er is nog genoeg te lassen.

IMAG0138.jpg

IMAG0140.jpg

IMAG0141.jpg

IMAG0143.jpg

IMAG0145.jpg

Nu nog in de tectiel en dan zie je al een stuk minder dat niet origineel is. :P

Ach.. Het is sowieso steviger als origineel..

Morgen verder met de driehoek wielrand/dorpel achter.

IMAG0138.jpg

IMAG0140.jpg

IMAG0141.jpg

IMAG0143.jpg

IMAG0145.jpg

Nu nog in de tectiel en dan zie je al een stuk minder dat niet origineel is. :P

Ach.. Het is sowieso steviger als origineel..

Morgen verder met de driehoek wielrand/dorpel achter.

:) Ja ik ben er eigenlijk zelf ook wel blij mee! Hahaha.. :D Geeft toch een goed gevoel om je auto zo op de weg te houden. En een andere Corsa in die prijsklasse zou ook weer zn rottigheid hebben gehad ;)

Ik had ook allemaal van die brillen en een kleinere kap, en een normale electroden lasser maar dat is allemaal met mn pa mee naar Hongarije verhuisd naar ons vakantiehuis. Daar wordt ook veel gelast. We bouwen en maken daar echt alles zelf.

Ik heb gister nog een andere lambda gescored, erin gezet en vandaag uitgemeten.

Deed het zoals het hoort en ik ben dus maar meteen naar Soest naar mn vaste dhz garage gereden.

Daar auto op de brug en keuren maar.

De apk meester was blij dat ie weer eens een ouwe auto kon keuren, want al die nieuwe bakken hadden altijd wel wat en hadden voor apk allemaal nieuwe moeilijke zeik regeltjes. :P

Hij vroeg meteen of ik het allemaal zelf had gelast en wanneer. Hij vond de lassen erg degelijk :P En fijn dat ik het niet vol had gebaggerd met iets om het te camoufleren. Dat sprak wel van vertrouwen in je werk, zei ie.

Ook de bodem en de rest zat goed in de tectiel. Eigenlijk was het enige probleem een schroef in de lv-band.

Nadat we hem eruit haalden bleek ie, getest met wat spuug en remreiniger, gelukkig niet te lekken. Scheelt ook weer :)

Co was ook dik in orde.

Dus weer nieuwe apk tot 28-09-2012!!

Scheelde weer op politie letten op de terugweg ;) Nog een leuk snel ritje achter een open gele MG aan.

Mooie dag! :thumbup

:) Ja ik ben er eigenlijk zelf ook wel blij mee! Hahaha.. :D Geeft toch een goed gevoel om je auto zo op de weg te houden. En een andere Corsa in die prijsklasse zou ook weer zn rottigheid hebben gehad ;)

Ik had ook allemaal van die brillen en een kleinere kap, en een normale electroden lasser maar dat is allemaal met mn pa mee naar Hongarije verhuisd naar ons vakantiehuis. Daar wordt ook veel gelast. We bouwen en maken daar echt alles zelf.

Ik heb gister nog een andere lambda gescored, erin gezet en vandaag uitgemeten.

Deed het zoals het hoort en ik ben dus maar meteen naar Soest naar mn vaste dhz garage gereden.

Daar auto op de brug en keuren maar.

De apk meester was blij dat ie weer eens een ouwe auto kon keuren, want al die nieuwe bakken hadden altijd wel wat en hadden voor apk allemaal nieuwe moeilijke zeik regeltjes. :P

Hij vroeg meteen of ik het allemaal zelf had gelast en wanneer. Hij vond de lassen erg degelijk :P En fijn dat ik het niet vol had gebaggerd met iets om het te camoufleren. Dat sprak wel van vertrouwen in je werk, zei ie.

Ook de bodem en de rest zat goed in de tectiel. Eigenlijk was het enige probleem een schroef in de lv-band.

Nadat we hem eruit haalden bleek ie, getest met wat spuug en remreiniger, gelukkig niet te lekken. Scheelt ook weer :)

Co was ook dik in orde.

Dus weer nieuwe apk tot 28-09-2012!!

Scheelde weer op politie letten op de terugweg ;) Nog een leuk snel ritje achter een open gele MG aan.

Mooie dag! :thumbup

Terug
Naar boven