• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

corsa a andere remmen

De rembekrachtiger van een Opel Omega B (2.0 16V) lijkt wel een dubbele.

Is deze ook te monteren op de A corsa? of is dat overdone?

Welke hoofdremcilinder kan ik hier voor pakken?

Of kan ik er beter 1 pakken van een Kadett GSI of Vectra A bv?

Wou dit in combinatie doen met Kadett GSI voorremmen en Corsa GSI achteras?

gr,

John

PS: volgens mij was er nog een topic over remmen, maar kon m niet meer vinden

Vectra-B 2.0 2.2 en V6 heeft ook een dubbele bekrachtiger.

is deze niet makkelijker te passen??

Willem

origineel gepost door wim-v6

Vectra-B 2.0 2.2 en V6 heeft ook een dubbele bekrachtiger.

is deze niet makkelijker te passen??

Willem

geen idee, hoezo?

't ook maar net wat je voor handen hebt.

Deze ligt hier namelijk op de sloop vandaar.

Is deze passing lastig dan?

DSC04050.jpg

Deze past er nog maar net in, ik moest er wel even wat voor weg vijlen, en een klein stukje blik indeuken.

de 4 tap einden passen er zo in.

Deze is van een Senator 3000 d8 ik, ik weet het al niet meer.

ja en als je dan nog een dubbele hoofdremcylinder pakt van een omega van 99 heb je ook geen remdrukbegrenzers nodig

Daar zit een cylinder van 25 en van 20 zit je precies goed

origineel gepost door geert666

ja en als je dan nog een dubbele hoofdremcylinder pakt van een omega van 99 heb je ook geen remdrukbegrenzers nodig

Daar zit een cylinder van 25 en van 20 zit je precies goed

begrijp ik het goed dat je dan schijven achter kunt monteren?

ikkeook

Ik heb de complete set, voor+achter schijven girlings etc remdrukbegrenzers en rembekrachtiger en remcylinder 500euro alles samen,zo overzetten

Misschien stom vraagje, maar er wordt beetje geheimzinnig gedaan over de schijven achter! :D Wat is er nou precies zo levensgevaarlijk?

Ik wil namelijk na lange tijd mn kadett roestvrij gemaakt te hebben eindelijk de kadett 16v-as op mn 8v kadett overzetten.

Heb me voor de rest dacht ik redelijk ingelezen. Ik wil die ferodo ds blokken plaatsen met goede schijven.

Schijven heb ik alleen nog geen aanrader voor gezien behalve een ferodo schijf.

Is die set blokken trouwens ook voor achter of alleen voor?

Bedankt!!

een corsa is eigenlijk te licht voor shijven achter en zeker als je de verkeerde remdrukbegrenzers monteerd wordt het levensgevaarlijk omdat hij dan achter overberemd is en als je eens een keer hard moet remmen sta je achterstevoren....

als je bij je kadett allemaal originele kadett onderdelen gebruikt is er niks aan de hand!!

idd een corsa is lichter dan een kadett, dus als je op de kadett alles origineel monteert is er niets aan de hand.

Ik heb met mijn witte corsa A C20XE een keer met 220 km/h bijna achterste voren over de snelweg gevlogen.

Dit kwam door het geringe gewicht ( de corsa was met 1 hand van de grond te tillen aan de achterkant )

En een achter as met schijven is ongeveer 10 kg zwaarder, en door deze combinatie heb ik toen besloten de achteras met schijven er weer onder weg te halen. ( ik heb er nog geen moment spijt van gehad )

komt nog wel een keer als je tegen een boom aan zit

Als die trommels goed genoeg zijn rij je niet hard genoeg

Liever boem boem in de auto dan goede remmen!!

Ok! Het gewicht ging het toch gewoon om.

ik schrok al!

Leek me ook met standaard spul niet anders dan goed komen met een kadett die er ook als 16v mee verkocht is.

Nee... Komen dus de typische vectra/calibra/kadett/astra 16v klauwen voorop en achter een 16v as en al.

Met stel ferodo DS blokken oid wat de schijf niet opvreet en misschien wat betere schijven dan de standaard grote die er al op zitten.

Bedankt!

ik heb onder mn a corsa vectra v6 remmen voorkant (zelfde als turbo)

en achter trommels... dit remt goed hoor

maar, als geert dat complete setje nog heeft liggen, stap ik zo over op schijfjes aan de achterkant

Terug
Naar boven