Te laat die discussie is er nu al
Mijn probleem is opgelost. Als de pomp geen spanning krijgt en het relais en kabeltjes zijn goed, dan is de computer kapot.
Had zelfs nog mijn probleem met overremmen achter opgelost.
Mijn corsa haalde de 100 in ongeveer 6sec. Andere doen het iets sneller of iets langzamer. Dat haalt ie vanwege zijn lage gewicht.
Een carrera 4 haalt de 100 in 5,5 dat doet hij met heel veel grip door zijn 4wd.
Je verwacht niet echt van een corsa dat hij hard trekt, dus als hij niet eerst toeren maakt voor hij wegtrekt dan valt ie hartstikke dood en is het nog maar 7 naar de 100.
Dan lig je gelijk 2 of 3 wagenlengtes voor. Als je dan ophoudt dan ben je sneller.
Maar naar mijn ervaring houden sprintjes nooit op bij de 100 en als je langer door gaat kun je die porsche niet meer voorblijven, boven de 100 heb je steeds minder voordeel van je lage gewicht en ga je merken dat je "maar" 150pk hebt.
Met de corsa van 100-200 duurde zo'n 23seconden en dat is dus niet meer snel. die carrera 4 doet dat in 17seconden. oftewel bij de 160 haalt ie je weer in en gaat hij hard aan het uitlopen.
De corsa heeft een goede pk/gewichtverhouding maar kan hem niet gebruiken.
Je kunt met de corsa bij wegtrekken maar half gas geven en dan heb je 50pk op 800kg terwijl een carrera4 met zijn 4wd al zijn vermogen kan gebruiken.
Zodra je met de corsa hoge toeren rijdt in zijn 2 en hij zijn vermogen kan gaan gebruiken dan rijdt je op een snelheid waar laag gewicht al een stuk minder uitmaakt als wegtrekken vanaf stilstand.
Een carrera 4 bij een stoplicht eruit trekken heb je leuk gedaan.
Maar voor blijven? dat klinkt als "ik had nog gas over" en "hij ging nog harder" :jerry