• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic

kadettvscorsa3.jpg

kadettvscorsa2.jpg

kadettvscorsa1.jpg

Coclusie, de borg groef is niet te verplaatsen.

Conclusie is , het gaat wel , ik heb er zelf mee gereden!!!

Je moet je niet alleen daar op fixeren maar ook hoeveel je verlengingsverschil heb bij in en uitveren!!!

Kijk maar eens hoeveel de binnen homokineet verplaatsen kan!!!

dat is zat tov de aslengte.

Je hoeft het niet te doen, maakt mij niet uit maar ik reed er zo mee zonder dat er lagers of wat dan ook aan ging of dat ie het blok naar rechts zou duwen!!!

Verder is het jullie keuze!

Kijk wat je over houdt: 2cm??? dat vangt die binnen echt wel op , mits die echt goed in de 2e groef zit!!!!

homokinetenenaspa2.jpg

Misschien dat het bij een Corsa A anders is. Maar de methode die Robby aankaart kan wel degelijk. Ik rijd nu heerlijk rond met een, op die manier, aangepaste as. (corsa b)

Diverse dappere zielen hebben al pak slaag gekregen :)

Uhhh Geert.........................ja........je weet , voor het geval het originele spul het begeeft.

Maar Saiko , je had de groef nog iets verder kunnen doen, ik weet dan is ie niet diep maar hij houd hem echt wel op zijn plek.In feite gewoon de ene kant van de insteek beitel aan het eind van de vertanding.

ik heb nog een setje DIESEL homokineten liggen, voor het gebruik op gsi assen.

kijk bij het verkoop gedeelte, motoren en toebehoren

Origineel gepost door robbyrood

Okee 2 ik heb 2 dingen:

Foto steun

steunrechts2.jpg

Schets maten steun,

steunrechts.JPG

Homokineten bak 22 tanden Inwendig 34 uitwendig.

Verkrijgbaar van Metelli Cifam eventueel bij EMWE-Naarden of Motorparts Etten-Leur of Doyen uit Brussel, schijnt hier in Nederlan ook te zitten.

Of laatste oplossing Ouinton Hazell levert Friesen delen nummer QVJ 756.

Foto's doen niet meer heb je ze nog?

er word beweerd dat de orginele assen 300 pk kunnen hebben.

dus als je van plan bent wat ik denk dat je wil, dan hebben jullie straks een extreem snelle corsa :thumbup

Originally posted by bbg_gendt

Wel eens een aandrijfas van een Vr6 gezien? Die is dubbel zo dik

En het blijft vw..

wij hebben ze al getest met ongeveer 280 pk.. C20let phase 2.. En met een kompressor motor met 175 pk lachgas.. Dus 300 PK + (tegen de 350 pk)

Dus tja ze kunnen best wat hebben...

Terug
Naar boven