• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic

Hacula: bij een corsa A zijn de buitenste homokineten en naven gelijk bij ieder type. Dus A-GSI homokineten passen in iedere corsa A naaf. Of dat bij een corsa B ook zo is weet ik niet, maar verwacht dat het gewoon het zelfde is. speur anders een beetje op Hbase, kun je een homokineet opzoeken en dan kijken op welke modellen die past. Database klopt niet 100% maar is wel redelijk betrouwbaar.

heb na mijn ongeluk met mijn calibra c20xe 170pk

(geflowde coscastkop en gereviseerd, mtech sfi vervanger, k&n filter met kunstof inlaatbuis, en gechipt.)

de motor afgestaan aan een maatje van mij en we hebben deze vervolgens in een corsa a van voor de facelift getast. hij heeft er al een rondje op assen mee gevlamt en haalde 190 op dat korte rechte stukje.

ik moet zeggen het is wel ff wat werk zeker als je het gelijk goed aanpakt en de remmen en vering en roest en versevegingen aan het chassis ook gelijk meepakt. maar als je er eenmaal mee mag rijden is het wel machtig mooi werk....:wors:thumbup

Ook ik begin op zeer korte termijn aan een Corsa B 2.0 16v project , van oorsprong een 1.4 , dus niks GSi , word ook verstevigd aan het front , zal kijken of ik hier foto's van kan maken , want al het laswerk word verricht door een goede lasser , dit gebeurd overdag als ik aan het werk ben ( lekker als het voor je gedaan word :D ) , maar komt wel in orde ( gebeurd overigens met een M-Tech setje ) !

origineel gepost door corsaboy

tja over die versteviging heb ik al vaker mijn mening gegeven...

Heb ik over het hoofd gezien , denk ik..

Wat was je mening erover dan , sta er graag voor open namelijk. !

ik wil eigenlijk een nieuw project beginnen

corsa B 1.6 gsi swappen naar een c20xe

reden dat ik een corsa B gsi wil gebruiken is omdat ik wel de luxe binnen wil (lees elektrische ramen stuurbekrachtiging enz. )

nou heb ik al heel wat research gedaan over de swap maar het is beter om met jullie een lijstje op te stellen wat ik nou allemaal precies nodig heb voor de swap..

de bedoeling is het motorruim zo clean mogelijk wordt (wire tuck, trottle bodies enz.)

ik wil gewoon eens weten wat heb ik puur nodig om zo'n swap te doen. vanuitgaande dat ik een mtech kit wil gebruiken.

verder heb ik als donor een d kadett met dus de c20xe en een volledig E kadett GSi onderstel met remmen., digidash.

wie kan mij helpen om het lijstje te gaan maken zodat ik een begin aan dit project kan gaan beginnen.

ervaring met swappen in het algemeen heb ik wel.

o.a me andere project auto s13 200sx met 1.8 turbo geswapt naar een r33 skyline motor.

wie o wie is zo aardig mij t helpen met me winterproject? :P

Ik denk als je dit topic eens doorspit dat je alles weet wat je moet weten,.....en nog een heleboel meer.

Niet dat ik je niet wil helpen, maar beetje zoeken kan geen kwaad, alles staat in dit topic wel beschreven.

En deze site helpt je ook heeeel veel: http://corsa-novatuning.nl/

En over je M-tech setje... ze zijn vrij prijzig..(en dan heb je nog een losse steun nodig voor de stuurbekrachtigingspomp a 90euro)

kijk eens op de site van bijv. chris astley (engeland)

astley spul heb ik ook goeie kwaliteit stuenen lekker dik materiaal:P

sla alleen de homokineten maar over die daar vandaan komen

dat zijn goedkope repo,s die had ik binnen en week lek op de velsrand en bij het uit elkaar halen van de assen trok ik het hele binnen werk eruit

heb ze terug gebracht maar tot op heden nog geen reactie:jerry

origineel gepost door dabok

origineel gepost door corsaboy

tja over die versteviging heb ik al vaker mijn mening gegeven...

Heb ik over het hoofd gezien , denk ik..

Wat was je mening erover dan , sta er graag voor open namelijk. !

Kijk maar eens op pagina 43.

Een C20NE heeft verschillende draadbomen en dus ook verschillende sensoren en verschillende ECU's

Daarbij heb je nog verschillen in distributie en V-snaar of multi riem.

Als er vragen zijn, dan horen we het wel.

Ik heb een vraagje over de corsa A motorsteun rechtsvoor van corsanovatuning.

Die laat ik op me werk maken van 4mm staal dat 90graden koud gebogen word.

Maar bij de corsa B zie ik dat er haaks op het gebogen deel een verstevigingstuk op wordt gelast, is dit ook nodig bij de steun voor de A?

Kon zo snel geen foto vinden van afgemaakte A motorsteun.

is dit dan een goede lengte en goede plaats om niet in de problemen te komen kwa bouten en ruimte?

Foto-R6IBQVUK.jpg

(is me eerste motorombouw, en weet niet precies hoe alles uitkomt)

pak dan een kadett steun als dit je eerste ombouw wordt...

Met de kadett steun hoef je nix te hobbyen en blijft het iig heel...

dat steuntje maken is het probleem niet hoor, ze maken het op me werk voor me en dat stukje kan ik of zelf lassen of hun kunnen het voor me doen.

Hier op de sloperij valt nooit wat te vinden als je wat nodig heb, dus daar kom ik niet graag:(.

Zal er helaas wel heen moeten voor aandrijfassen:P

Originally posted by CorsaTR

dat steuntje maken is het probleem niet hoor, ze maken het op me werk voor me en dat stukje kan ik of zelf lassen of hun kunnen het voor me doen.

Hier op de sloperij valt nooit wat te vinden als je wat nodig heb, dus daar kom ik niet graag:(.

Zal er helaas wel heen moeten voor aandrijfassen:P

steun is nog wel een keer te vinden..

anders hier op het forum...

En met welke assen wil je gaan rijden??

Want jij wilt assen op de sloop vinden..

Denk eerder dat je die steun hebt dan die assen hahahah

ja voor een f16 versnellingsbak, maar die ga ik wel via marktplaats, CorsaAforum of hier zoeken dan heb je meestal ook de juiste homokeneten erbij

Originally posted by CorsaTR

ja voor een f16 versnellingsbak, maar die ga ik wel via marktplaats, CorsaAforum of hier zoeken dan heb je meestal ook de juiste homokeneten erbij

ff bij het begin..

je wilt een 2.0 inbouwen.

zelf de steun maken.

ok kan ik nog in komen,

maar welke assen wil je nu gaan gebruiken???

en heb je de site http://www.corsa-novatuning.nl GOED doorgelezen..

Want er is maar 1 type as van de a corsa zelf die past mits je de juiste homokineten hebt..

Deze assen beginnen onderhand zeldzaam te worden...

Wat een optie is is dikke assen bestellen uit the UK.

Ik ga binnenkort ook nog wat bestellen dus als je dat als optie ziet mag je het ook aangeven..

dan plaatst je andere naven en neem je dikke assen zodat het spul ook nog wat kan hebben..

En kun je gewoon een setje kadett 2.0 homokineten pakken en klaar ben je..

Geld trouwens voor iedereen..

Zoek je nog dikke assen of naven voor nette prijzen..

laat maar horen, per u2u of mail of msn of sms..

Ik binnenkort weer bestellen en waarschijnlijk vaker bij deze gasten... Vanwege de goeie prijzen die we nu al krijgen :vertag

ja waar kan ik de prijzen daarvan vinden?

En is de versteviging zoals ik hem getekend heb voldoende of moeten er 2 op zoals bij de corsa b steun die jij gepost hebt op pagina 65?

Terug
Naar boven