• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic

Kijk dat wist ik dus niet dacht altijd dat de brandstofpomp een paar tellen mee draaide als je het contact aan zette

maar ik heb binnen in de auto nog een zwart draad over van de motor boom die ik niet op de corsa boom kan vinden

Iemand een idee waar die naar toe moet en nog een dunne rood blauwe kabel op de corsa boom over

mvg

Ik kom uit utrecht

Ik ben gister nog een dag bezig geweest ,startmotor doet het en de motor draaid eindelijk rond maar krijg geen brandstof en heb geen vonk

Denk dat het toch of een constant+ of geschakelde + verhaal is

ik heb onder de motorkap als het goed is een geschakelde + bij de dinamo stekker en die heb ik aangesloten op een losse zwarte stekker op de motor kabelboom vlak bij de ontsteking klop dit?

Nou heb ik binnen in de auto bij de ecu alles kleur op kleur bde dike rode zit op de rode van de motor kabelboom met een exstra + van de accu is dit goed?

Nu heb ik bij de ecu een zwarte draad over op de

motorboom

Waar moet deze naar toe want de zwarte draad zit niet op de corsa steker bij de ecu terwijl ze in de handleiding van mtech zeggen dat ie er zitten moet

Ik ben teneinde raad en zou graag wilen rijden

Is er iemand met de oplosing mvg niels

Volgens mij ga je daar de mist in.

Je hebt de geschakelde plus op het moment niet goed aangesloten.

Het feit dat je geen vonk en geen benzinedruk hebt komt doordat je brandstofpomprelais niet goed aangesloten zit (of kapot is..)

Die geschakelde plus zou je kunnen meten, daar moet met het contact uit niets op staan en moet schakelen naar +-12V als je de sleutel omdraait (gewoon 1 pin op massa en 1 pin op de draad). Ik vermoed dat jij een verkeerde aansluiting heb gebruik, want er komt van de rechterkant in je motorruimte ergens een zwarte stekker uit de corsa (vanuit het dashboard). Dat is de aansturing van de geschakelde plus, die moet op de draad van je motorkabelboom komen.

Bij de dynamo komen 2 draden vandaan 1 dikke constante plus die je accu laad en een dunne blauw witte draad die voor de aansturing van je dashboardlampje zorgt (accuspanning te hoog of te laag). Ik denk dat je die per ongeluk aangezien hebt voor een constante plus..

Hier ligt je probleem. Eigenlijk is het niet meer dan het brandstofpomprelais wat moet schakelen en een constante plus moet krijgen en alles goed aan de massa. Maar check eerst die constante plus maar eens.

de dike rode zit op de rode van de motor kabelboom met een exstra + van de accu is dit goed?

Alleen dit snap ik niet...

Bedankt voor de snelle reaktie

Wat ik bedoel met de + is dat ik binnen in de corsa bij de ecu een dike rode draad op de corsa plug heb aan gesloten op de dike rode kabel van de motor kabelboom met daar nog eens een exstra kabel vanaf de + van de accu naar deze dike rode draaden dit heb ik me namelijk laten vertelen

dit is blijkbaar niet goed ?

De geschakelde + daar heb ik de stekker van gebruikt die ook aangegeven is op novatuning site

En die schakeld ook goed met het contackt

Moet deze nou onder de motorkap aangesloten worden of moet deze binnen in de auto naar de ecu gebracht worden gekke is dat het relair wel klikt hoor het graag mvg

Dikke extra + was tip van mij, weet je zeker dat alles onder spanning staat en kun je verder zoeken. Wat was trouwens de originele motor die in deze Corsa zat?

Die geschakelde plus: verleng je gewoon van je motorkabelboom naar de Corsa kabelboom?

Het oude blok was een x16xe

Ik heb op de constante + 12v

Op de geschakelde+ ook als ik het contakt aan zet

Ik zal zo eerst de geschakelde + vanaf me motorruimte naar de ecu brengen en de zwarte draad van de motor boom er op aan zetten

Maar waar moet dat zwarte draad van de motorboom onder de motorkap dan naar toe

Zat een enkele steker aan als ik er 12v opzet gaan de injetoren lopen opdeze zat eerst me geschakelde +

geschakelde + vanaf de corsa boom komt vanaf de kant van t expansievat en is n 2 polige stekker waar er maar 1 in zit

geschakelde + vanaf de motor boom is n enkele zwarte draad met n ronde stekker

brand je MM lampje eigenlijk wel?

krukassensor ook aangesloten?

Wie had er ook alweer die plaatjes op maat gemaakt die je aan de onderkant van de ophangarmen last? Om ze sterker te maken zeg maar. Ik heb wel interesse namelijk.

Ik ga binnenkort de boel toch los halen om nieuwe veren, schokdempers en powerflex bussen te monteren...

Kan ik net zo goed die plaatjes er meteen even op lassen.

En is dit is toch de motorsteun die je van de kadett motor in de corsa gebruikt? Bij die van mij is het rubber namelijk totaal verdwenen :)

image.php

dus je gebruikt gewoon t rubber van de corsa? :) ok! beter.

dit is degene aan passagierkant toch? oftewel de rechter motorsteun. ;)

zou je een kapot rubber ook vol kunnen donderen met kit ofzo? ik heb een pakje van dat 2 componenten spul daarvoor. maar ja... omdat het ding geen rubber meer heeft dacht ik nieuwe steun te halen.

ja kun je gewoon voldrukken ;) Zolang je dat metalen deel maar recht erin hebt zitten nog en alle losse rubber stukken eruit snijdt.

@Dr.Ed wrote:Hoe staat het er nu voor, scheurneus?

*MODS* Graag weer sticky maken van dit topic :thumb .....

Ben gister middag nog bezig geweest aan de corsa

Maar de moet zakt aardig in me schoenen :hmmz

Krijg hem nog niet gestart

Ik heb 12v op de ecu en op de geschakelde + als ik het contackt aan zeten klikt het relair 1x

Als ik de motor start klikt het relair voor de 2x

En heb ik wel vonk maar nog steeds geen brandstof

Maar nou komt het normaal als ik een + op de brandstofpomp zette dee die het gewoon en nu ook niet meer

Als ik de pomp er uithaal en +- aansluit doet hij het goed

Ben weer gaan meten en kom er achter dat als ik de motor starten wil ik geen 12v op de geschakelde+ krijg en ook niet op de constante+ van de ecu maar gaat van 11v naar 8v 6v tot niks de start motor draait wel en heb vonk

Nu is de accu inmidels al overleden nieuwe accu gehaald zelfde verhaal

Iemand nog een idee ik weet het niet meer en kan geen multimeter of draad meer zien :)

Als je startmotor rondtrekt, en je hebt vonk en compressie, en brandstof zou het moeten werken. Brandstofleidingen niet verkeerd om? En al een poging gedaan om wat brandstof in de inlaat te spuiten en dan te startten?

denk dat het lek boven is.

waarschijnlijk heeft er vroeger geen injectie motor in gelegen.

en heb je nu de oude bobine draad te pakken.

Die geeft niet genoeg spanning.

maak anders een tijdelijke schakelaar van af de accu pool om te testen.

Theun

Elke corsa b is std met injectie geleverd dus dat geintje gaat niet op

Ik weet niet waar degene met de problemen woont maar er is vast wel iemand in zn buurt die m wil helpen...

Zet eens een startkabel van de min van de accu naar de carroserie.

Als je startmotor wel rond blijft draaien, maar de spanning zakt weg in de auto, dan klinkt het voor mij als slechte massa naar de carroserie.

Als je wel vonk hebt, maar de motor slaat niet aan, spuit dan eens remmenreiniger in de inlaat.

Ik ben gister even bij Niels wezen kijken. Blok ligt er mooi in..

Probleem van de spanningsval is opgelost. Connectors van de stekker op de brandstofpomp bleken niet naar behoren te werken. Daar een massa naar accu en op de plus een rechtstreekse verbinding naar de dikke rood-blauwe op het brandstofpomp relais. Pomp krijgt nu genoeg spanning en draait tijdens het starten.

Vanuit het brandstofpomprelais komt 1 heel dik rood-blauwe draad van de motorkabelboom. Die vinden we niet terug in de motorruimte, waar loopt deze heen?

De meest dunne roodblauwe draad is niet aangesloten maar hij heeft geen elektronische kilometerteller.

Hij vonkt goed, de brandstofpomp werkt maar wat nu rest zijn het toerenteller signaal en de injectoren. De injectoren hoor je tijdens het starten niet schakelen en de toerenteller beweegt tijdens het starten niet. Brandstofleidingen had die al omgedraaid.

Niels heeft al een andere brandstofpomprelais en krukassensor geprobeerd, dat mocht niet baten. We vermoeden dat het aan de ecu ligt dus daar gaat die nu eerst naar op zoek.

Remmenreiniger hadden we niet dus hebben we niet kunnen testen helaas. extra massa tussen blok-frame-accu maakten niet uit. Meet ook niets tussen frame en de min van de accu.

Terug
Naar boven