• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic

een zwarte rubberen.....;)

nee grapje

, je kachel radiateur aan sluitingen zitten toch achter op je blok op die zwarte plastic buis?

vooraan rechts, zit alleen aansluiting voor reservoir en de grote voor naar je gewone radiateur.

Origineel gepost door sjoerdps

een zwarte rubberen.....;)

nee grapje

, je kachel radiateur aan sluitingen zitten toch achter op je blok op die zwarte plastic buis?

vooraan rechts, zit alleen aansluiting voor reservoir en de grote voor naar je gewone radiateur.

dan stroomt jou koelvloeistof wel heel raar ;)

Ik heb er een zelf bouw slang opgemaakt bij mijn A corsa

Origineel gepost door mtem1985

volgens hbase heeft mijn corsatje ook 22 tanden :P

moet gewoon een keer eraf halen en telle, zal et dan wel poste :)

indd. schynt een fout in hbase te zijn. maar wie weet:thumbup

ik hoop het zou de ombouw stuk makkelijker maken.

wil na de zomer EINDELIJK beginnen met de ombouw, krijg nu echt genoeg van dat 1.4tje, kon laatst een avensis d4d ofzow geeneens eruit trekke :P

is toch geen vreemd verschijnsel? volges mij vrij gewoon dat er bij de corsa GSI 2 varianten zijn in de steek asjes... (ik weet niet beter) mijn ouwe GSI (die nu van mayhem) had ook de fijne vertanding...

Hoi hier nog even een vraagje van mijn kant, waar kan ik assen vinden die te gebruiken zijn in corsa-A met F28? ik ben zelf niet zo'n held met de draaibank en zou het liefst een betrouwbare kant en klare oplossing hebben (M-tech leverd ze niet meer)

laat even wat weten greetz

Origineel gepost door sw16v

kan je gewoon de corsa 2.0 assen voor gebruiken!!! zijn evenlang zelfde vertanding e.d.

jah dat klopt, maar het gaat me ook even in het speciaal om de stevigheid :angel (F28 wordt doorgaans alleen icm LET gemonteerd ;) )

greetz

M.b.t. de ombouw van x16xe naar een c20xe in een Corsa B het de volgende vragen:

- Kun je de benzineleidingen vervangen vanaf benzinetank tot aan het blok?

- Wat is een goed adres die deze leidingen levert, op DTP na?

Denk dan bijv. aan het type leidingen die je op de volgende site vindt:

m tech heeft ze al lang weer

""

Vanaf heden zijn er weer nieuwe aandrijfassen leverbaar voor Corsa-A 2.0L ombouw! Nu nog betere kwaliteit! En goedkoper dan voorheen.

Ombouwsets kompleet met Assen, motorsteunen, luchtfilter, stabilisatorbevestigingen en inbouwbeschrijving voor C20XE of C20NE motor nu voor slechts 495,- Euro!"""""

Waarom wil je die benzine leidingen vervangen??

Gaat wel, kun je bij elke hydraulica winkel kopen of laten maken

steel braided hoses

Ik heb gezien dat ze bij de aansluitingen onder de auto, er niet meer zo netjes uitzien. Laten we het een preventieve actie noemen.

Heb begrepen dat je voor € 50,- klaar zou kunnen zijn. Brezan zou dit soort dingen ook leveren.

Die staal omvlochten leidingen(die zou ik kopen) kosten hier 7 euro pm

Dus die 50 euro zal wel kloppen

Die russel is duurder

Terug
Naar boven