• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic

hmmmm :hmmz iz misschien ook wel een oplossing..... ik heb nog een mogelijkheid dus daar ga ik eerst nog even achteraan, daar laat ik nog wel meer van hooren als dat idd gaat lukken ;)

Die diesel homokineten zijn nog wel te vinden alleen wordt het zoeken.

Metelli en een merk uit Spanje is wel wat van te krijgen , maar het wordt minder.

Origineel gepost door robbyrood

Die diesel homokineten zijn nog wel te vinden alleen wordt het zoeken.

Metelli en een merk uit Spanje is wel wat van te krijgen , maar het wordt minder.

ik heb de laatste spidan nog steeds nieuw in doos:P

Denk dat er bepaalde mensen steeds meer een "hekel" aan het forum krijgen...............ivm met de " financïele belangen"........:angel

sinister, ik zag zojuist een Engelsman die mogelijk zijn Nova uit elkaar gaat halen. Hij heeft kennelijk nog een reserveset asjes liggen, en nog ander moois, wellicht interessant:

Hoi, ik wil in mijn corsa b een c20ne hangen met f13 bak, nu weet ik dat dat niet past met het vliegwiel,drukgroep en koppeling. Dus ik zou mijn vliegwiel aan moeten passen en een koppelingset van een corsa 16 16v moeten monteren? Want ik las ook ergens dat dat je een vliegwiel van een 17D met komplete koppeling zou kunnen monteren, dan zou ik dus het vliegwiel niet aan hoeven te passen. Iemand hier ervaring mee want ik heb het hier nog nie eerder gelezen.

Ik heb het ook nog niet eerder gehoord, maar het klinkt wel geloof waardig.

Je zou dus moeten kijken of de aansluiting op de krukas gelijk is, want een 1.7D is een Isuzu motor.

en volgens mij heb je gelijk dat daar een F13 achter hangt, er zullen vast wel meer mensen iets vanaf weten.

Even kijken of je vliegwiel bouten even groot zijn. de 2.0 had een andere M dan mijn corsa A vliegwiel. (weet niet of de B andere bouten heeft tegenover de A)

En je moet de diesel startmotor gebruiken/pas maken op het 2.0 onderblok want die heeft een andere vertanding.

De starterkrans op je vliegwiel moet op precies dezelfde plek zitten(dus de vliegwielen moeten even groot zijn). Als het maar een centimeter scheelt dan start hij niet meer.

en een stukje lichter maken dat diesel vliegwiel,maar het past zo!:thumbup

Ik weet wel dat het van een 1700 diesel moet zijn maar of dat nou een isuzu is weet ik niet

Moet jij toch weten freek je hebt van iemand verloren die heeft die setup in zijn auto:P

Origineel gepost door geert666

en een stukje lichter maken dat diesel vliegwiel,maar het past zo!:thumbup

Ik weet wel dat het van een 1700 diesel moet zijn maar of dat nou een isuzu is weet ik niet

Moet jij toch weten freek je hebt van iemand verloren die heeft die setup in zijn auto:P

Hmm als ik het diesel vliegwiel nog af moet draaien kan ik beter een f16 bak eraan hangen met diesel homokineten. Van welke diesel komen die homokineten af dan kan ik eens gaan zoeken hier.

mvg Erwin

Terug
Naar boven