• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic

Origineel gepost door freek corsa

nieuw uit de UK zijn ze er nog wel :D

klopt, kwam ik uiteraard pas achter toen ik hier al 1 nieuwe had gekocht...

en voor t geld wat ik er hier voor betaald heb.. heb je er 2 incl verzenden vanuit de uk:swear

Origineel gepost door geert666

Origineel gepost door sw16v

ik denk een maasje ;)

:thumbup:thumbup:thumbup:thumbup

ooh ja klopt hij reed met een F13 :thumbup

theorethisch wel, maar in de praktijk zul je zien dat als een steun goed op een C20NE past dat hij dan op een C20XE niet lekker gaat passen.

Reden: een C20XE heeft een veel grotere kop en dus zitten de inlaat en uitlaat verder naar voren en achteren.

hopelijk is dit duidelijk genoeg.

ahaa dus voor het mooie moet ik ff een steun van een c20xe zoeken... Dus wie er toevallig nog 1tje heeft leggen , hoor iik het wel

Heb ik deze steun nodig?? Dit is de rubbere steun

Inbouwplaats rechts voor, voor voertuigen met airco, rubber/metaal

106280.JPG

of

Inbouwplaats links voor, rubber/metaal

104360.JPG

volgens mij begrijp ik je verkeerd, ik denk aan een A corsa met C20XE.

kijk anders even op corsa-novatuning.nl

of zoek even verder in dit ombouw topic.

der staat op corsa-nova tuning dat ik de orginele kadett steunen moet gebruiken met een spacer ertussen..

kijk ik op de site van brezan, bij kadett c20xe krijg ik deze steunen te zien... maar ik moet duss de steun hebben die jij laat zien robbyrood.. waar kan je die halen??? De ijzeren heb ik leggen, moet enkelt de rubber nog hebben.

Voor het kantelen van het blok??

Heb ik geen last van maar ik sprint dan ook niet ....

En dat rubber wat ik aan geef??? Gewoon FEBI-Bilstein zo te bestellen gewoon leverbaar, iets van 27 euro, rubber rechts van een Kadett Gsi/Corsa A.

En Tim19 , die middelste steun om die op de bak te monteren: Corsa steun pakken en op staande rand van de steun ter hoogte van de middelste bout even wegslijpen, die bout is niet nodig, en als de stuen vlak aan ligt kun je de boel zo vast zetten!!.

Origineel gepost door Tim19

der staat op corsa-nova tuning dat ik de orginele kadett steunen moet gebruiken met een spacer ertussen..

kijk ik op de site van brezan, bij kadett c20xe krijg ik deze steunen te zien... maar ik moet duss de steun hebben die jij laat zien robbyrood.. waar kan je die halen??? De ijzeren heb ik leggen, moet enkelt de rubber nog hebben.

de motorsteun die ze op corsa-novatuning bedoelen is het gedeelte tussen de motor en het motorsteunrubber. Die moet je in combinatie met een corsa A motorsteunrubber gebruiken en een 40x40 blokje.

Dus niet het motorsteunrubber wat jij laat zien gebruiken

nu ff iets anders dan de motorsteunen :oking:

ik heb zelf nu een c20xe in de corsa zitten en ben bezig met een groep a systeem 63.5 mm met 1 middendemper en 1 einddemper. aangezien hy in oktober gekeurd moet zijn moet er een katalysator onder (die moet ik nog ff zien te vinden ;))

nu is me vraag komt hy gewoon door de keuring heen dus kat + groep A systeem of moet ik nog wat aanpassen of hoe ervaren jullie dat?

Greetzz..

Als je uitlaatgas waarden bij de 4 gas test, wel met Kat, voldoen, moeten ze hem goed keuren.

Ik rij ook met een zelfbouw pijp , 63,5 mm met een Calibra turbo katalisator.Doet het goed , ook voor de Apk , gaat om je uitstoot bij 3000tpm.

Ik rijd ook met een groep A i.c.m. een Volvo Kat, keuring zonder problemen doorstaan. Zelfde auto en zelfde blok.

Terug
Naar boven