• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic

Origineel gepost door Corsa1.4I

Origineel gepost door bbg_gendt

Origineel gepost door Corsa1.4I

Origineel gepost door bbg_gendt

Dus m-tech is handiger;)

Omdat ??

de Mtech set is toch precies hetzelfde, ook de 2 liter aandrijfassen met wielnaven enz ?

Alleen duurder.

wat een sjappies dan, doe het dan compleet:hmmz

Mtech is 699 euro

Chris is 425 euro

sorry, ik dacht dat m-tech de kineten erbij leverde;)

np :)

Is gewoon ter referentie. De eigenaar van die blauwe Corsa heeft hetzelfde gedaan als dat jij nu wilt doen. En wel op een nette manier mag ik zeggen.

Heb daar geen extra platen........

Heee, hebben jullie ook zo'n last dat je uitlaatrubbers om de haverklap doorsmelten????:hmmz

Nu als de 2e keer in een half jaar vernieuwd!!!

Heb er nu maar wat extra zilvertape omheen gedaan voor de hitte/stralingswarmte...:angel

Originally posted by Saiko

ps. op novatuning staat welliswaar niets over het verstevigen van je chassis op bepaalde punten. Maar dat onderdeel van de ombouw is zeer belangrijk, en mag je niet overslaan! De platen daarvoor ook verkrijgbaar bij bijv. Chris.

http://www.opeltuningteam.nl/forum/...mp;postdays=0&postorder=asc&start=750

ben ik niet helemaal met je eens..

ik heb ze er niet inzitten, en zo zijn er velen met mij..

Het scheuren treedt naar mijn idee op wanneer een auto altijd in weer en wind staat. achter de orginele platen treed dan roest op en hierdoor is er kans op scheuren.

Die verstevegingsplaten zijn zelf klepper dik. een x aantal mm. dit ga je vast lassen op je chassis.. het plaatwerk erom heen is maar 1-1,5mm dik.. dus het zal wel iets helpen maar dat het niet meer kan scheuren, dat vraag ik mij af.. ja op dat punt niet meer maar dan gaat ie ergens anders wel..

ik heb wel meer uit mijn front weg geslepen en kan nou niet zeggen dat die hoeken bij mij er slecht uitzien..

dus tja het word door een aantal mensen geadviseerd.

Origineel gepost door corsaboy

ps. op novatuning staat welliswaar niets over het verstevigen van je chassis op bepaalde punten. Maar dat onderdeel van de ombouw is zeer belangrijk, en mag je niet overslaan! De platen daarvoor ook verkrijgbaar bij bijv. Chris.

http://www.opeltuningteam.nl/forum/...mp;postdays=0&postorder=asc&start=750

ben ik niet helemaal met je eens..

ik heb ze er niet inzitten, en zo zijn er velen met mij..

Het scheuren treedt naar mijn idee op wanneer een auto altijd in weer en wind staat. achter de orginele platen treed dan roest op en hierdoor is er kans op scheuren.

Die verstevegingsplaten zijn zelf klepper dik. een x aantal mm. dit ga je vast lassen op je chassis.. het plaatwerk erom heen is maar 1-1,5mm dik.. dus het zal wel iets helpen maar dat het niet meer kan scheuren, dat vraag ik mij af.. ja op dat punt niet meer maar dan gaat ie ergens anders wel..

ik heb wel meer uit mijn front weg geslepen en kan nou niet zeggen dat die hoeken bij mij er slecht uitzien..

dus tja het word door een aantal mensen geadviseerd.

Helemaal mee eens eindelijk iemand die dat ook ziet,dik aan dun lassen is niks!

Ik had ze eerst bij mtech gehaald en toen ook weer teruggebracht.

Daar verschillen wij van mening. Als je je auto voorbereid op een zwaardere motor dan kies je een aantal maatregelen uit die ervoor moeten zorgen dat je zo veilig mogelijk kunt rondrijden. Het verstevigen van je chassis op bepaalde stresspunten is een van die maatregelen in mijn boekje. Bij jullie niet, en kennelijk kun je ook prima zonder.

Misschien hoeft het niet, maar het is maar wat jij nodig acht. Je kunt natuurlijk niet voorspellen wat er gaat gebeuren, maar ik denk dat het een stap is die je niet moet overslaan. Bovendien ... als je enginebay toch kaal is, kun je net zo goed een plan maken om op een goede manier die stresspunten te verstevigen. Zoveel moeite is dat laswerk ook weer niet, en het is alleen maar toegevoegde waarde, kan geen kwaad dus.

Voor de kosten hoef je het ook niet te laten. En als je de mogelijkheid hebt kun je het beste zelf platen maken, voor twee zijden van je chassis. Mocht je in de toekomst nog funky gaan doen met een LET, dan heb je al wat voorbereidend werk.

Dat verstevigen kun je trouwens op meerdere manieren en op meerdere plaatsen doen.

Kan mij verder niet voorstellen dat iedereen een droge stalplaats heeft voor zijn auto, dus het risico op roesten is bij velen toch aanwezig denk ik. Daarmee reageer ik op onderstaande uitspraak van Marcel:

"Het scheuren treedt naar mijn idee op wanneer een auto altijd in weer en wind staat. achter de orginele platen treed dan roest op en hierdoor is er kans op scheuren."

Het komt er op neer dat iedereen zijn eigen afwegingen maakt bij een ombouw. Mijn advies blijft dus staan wat het verstevigen betreft.

ja maar dat verstevigen is wel goed,alleen die set deugt niet!!

Ik heb bij die tigra mijn eigen set gemaakt ik zal wel eens kijken voor die tekeningen

Die opmerking maakte de man die voor mij lastte ook. Hij vond het niet afdoende en legde ook uit waarom. Ik ben geen expert, maar zijn uitleg klonk wel logisch. En dus groen licht gegeven voor het laswerk.

Maar vertel eens ... Tigra? :)

Kan mij verder niet voorstellen dat iedereen een droge stalplaats heeft voor zijn auto, dus het risico op roesten is bij velen toch aanwezig denk ik. Daarmee reageer ik op onderstaande uitspraak van Marcel:

"Het scheuren treedt naar mijn idee op wanneer een auto altijd in weer en wind staat. achter de orginele platen treed dan roest op en hierdoor is er kans op scheuren."

Die uitspraak doe ik ook alleen maar dat er kans op bestaat. zodat ze nooit kunnen zeggen dat ik gezegd heb dat het niet kan scheuren. Wij hebben toen die platen ook wel in een corsa b gelast.. en toen zag ik een beetje roest achter de orginele platen zitten. Maar dit was in mijn ogen nog lang geen gevaar en deze auto stond altijd buiten..

Maar zoals je zegt iedereen denkt er anders over..

WIl er ook geen discussie van maken. Ik ben alleen van mening dat het niets toevoegd aan een veilige ombouw voor de do it your self 'ers onder ons. want als je daar zelf met je hobby lasapparaat gaat lassen vraag ik mij ook weer af wat er gebeurd met dat dunne plaatstaal.. :vertag:vertag

Ik begrijp je helemaal. Het is juist heel goed om ervaringen en meningen te wisselen, dat zijn discussie's die we denk ik juist wel willen.

Vruchtbare discussie's moet je nooit uit de weg gaan.

Heb jij trouwens zelf het materiaal gemaakt die je gelast hebt of heb je ze kant en klaar gekocht?

Ik begrijp je helemaal. Het is juist heel goed om ervaringen en meningen te wisselen, dat zijn discussie's die we denk ik juist wel willen.

Vruchtbare discussie's moet je nooit uit de weg gaan.

Heb jij trouwens zelf het materiaal gemaakt die je gelast hebt of heb je ze kant en klaar gekocht?

nee was een gekocht setje.

heb ze zelf ook niet aangeschaft. deze hebben wij op wens erin gezet.. vandaar dat ik absoluut niet gecharmeerd was van de set.. :D:D

geef je wel gelijk dat bepaalde discussies ok zijn maar het moet wel zo blijven dat we elkaar niet scheef gaan aankijken.

:thumbup:thumbup:thumbup

Ok duidelijk bro.

Geert: ben benieuwd hoe jij het opgelost hebt, mocht je die tekeningen vinden zou ik ze graag bekijken.

hoe hebben jullie het gedaan met de uitlaat?? ik heb dus de spruitstuk van een c20xe... hebben jullie dan de flens van een kadett genomen???Dus na de spruitstukk een flens van een kadett nemen en dan lassen?

Terug
Naar boven