origineel gepost door NoToRiOuS19
Hallo mensen van het goede leven

,
Ik kan dit weekend een mooie c20xe gaan aanschaffen, maar tegelijkertijd heeft dit me ook aan het denken gezet, ja leuk een motor denk je dan maar nu de ombouw, ikzelf heb dit dus nog nooit gedaan gezien en dit gaat me dus ook zeker niet in me eentje lukken, ik zie bij veel mensen die de ombouw gedaan hebben dat ze geholpen zijn door vrienden of kenissen enz.
Maar dit zijn dan toch mensen die al 1 x of vaker een ombouw gedaan hebben of een opleiding volgens als monteur, ikzelf heb in me vriendekring niemand die dit doet en allemaal hebben ze de balle verstand van motors enz.
Zoals ik al zei dit weekend kan ik dus een motor gaan kopen maar zijn er hier dus mensen die aan liefdadigheids werk doen

:wub.
Ik ben geen leek ofzo maar een ombouw heb ik nog nooit gedaan en ik weet dus niet precies wat ik kan verwachten.
Ik woon zelf vlak bij rotterdam ('s-gravendeel) en heb een ruime garage tot me beschikking (net 2 weken verhuisd

)
Ik ga zowieso eerst de motor reviseren en alles bij elkaar rapen dus de ombouw zal toch pas rond mei gedaan worden, maar mochten mensen hier zich al aangesproken voelen of denken ik help die arme jongen hoor ik het graag

.
Ik ben gewoon realistisch, ik wil het graag maar in me eentje lukt het me niet.
Alvast bedankt
Ron
ps
Wat een verhaal he
Hey Ron,
Leuk om te zien dat er weer iemand is die een ombouwtje wil gaan doen. Voor iemand die het traject doorlopen heeft kan ik je zeggen dat het zeker zelf te doen is. Natuurlijk is het goed als je iemand erbij hebt die het vaker gedaan heeft. Maar het grootste deel kun je ook heel goed zelf doen. Voor een ombouw is er wat mij betreft een diamanten-regel:
- een goede voorbereiding is het halve werk
Corsa-Novatuning is je gids, maak daar gebruik van. Je doet er goed aan om de ombouw in fasen te verdelen. Inventariseer de benodigdheden en zet alles overzichtelijk op een rij. Als je over iets twijfelt, vraag het dan bijv. hier op het forum. Je zult zeker een reactie krijgen waar je iets aan hebt.
Wat jij wilt is al vaak gedaan dus je staat er niet alleen voor. Begin lekker met een uitgebreide voorbereiding. Lees lekker het ombouwdocument van novatuning door. En wat ik altijd zeg ... als je hem hebt gelezen, lees hem dan nog een keer, en daarna nog een paar keer.
Veel succes en vooral ..... veel plezier!