• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic

Ja die :kewlpics hoop ik volgende week te kunnen posten.... als het goed is van de week of volgende week mn blok ophalen....

enige zal de bedrading zijn maar dat is vrij goed uit te zoeken... ik kan redelijk solderen :P

ze noemen het een small-block maar dat is toch 125 pk :angel

Inmiddels is er een en ander veranderd.... het is een C20NE geworden :P

de 1.8 was nix.

Nu een goede NE gevonden waar nog een en ander aan gedaan wordt alvorens hij de corsa in gaat :angel

De 1.4 is er inmiddels uit en de motorruimte ben ik aan het opknappen....

Greetz

Originally posted by sinister

Inmiddels is er een en ander veranderd.... het is een C20NE geworden :P

de 1.8 was nix.

Nu een goede NE gevonden waar nog een en ander aan gedaan wordt alvorens hij de corsa in gaat :angel

De 1.4 is er inmiddels uit en de motorruimte ben ik aan het opknappen....

Greetz

is ook leuk speelgoed. en goed betaalbaar te tunen..

:vertagking:

Succes met de ombouw

zie ook mijn reply.

ik heb er over getwijveld, beetje werk is altijd geen probleem, maar tis wel vreemd binnen zeer korte tijd weer tekoop!

ik zou zeggen neem eens contact op met de verkoper, voor meer specificaties!

zet ze hier neer meerdere mensen kunnen dan beter oordelen!!! dit is een opel forem niet voor niets voor!;)

Ik heb ook even een vraagje...

heb namelijk ook een c20xe 2.8 M in de corsa b met om en na bij +- 170Pk, nu wil binnenkort met velgen 8 + 9 J velgen in de verkoop zetten en misschien (is nog niet zeker) wil ik voor Porsche C2`s gaan.

nu is me vraag ik wil waarschijnlijk 6 + 7 J nemen aangezien we nogal veel gezeik hebben met oom agent over uitstekende wielen. maar is 6J voor niet te smal voor me vermogen die ik op me banden krijg... daarbedoel ik tractie etc.. Of is het gewoon gaanbaar

als jullie er een antwoord op hebben graag anders zoek ik nog ff door met de velgen king:

hoe breed wil je op de 6J's leggen? 195/45 past hier mooi op maar zal denk ik niet zo stabiel zijn als 205 op een 8j.

theoretisch kan het kwa vermogen prima want je hebt meer kg/mm2 dus dat is meer grip per mm2 :swear

en met 6j kun je lekker ver inveren voor het betere rally en scheurwerk :thumbup

zelf heb ik ook nog een paar vraagjes,

1. rijd er hier iemand met LPG (g3) op zijn C20XE of X20XEV (heb heb std LPG op de X12XE en wat kan ik nog gebruiken?)

2. Ik heb std ook airco, past het blok C20XE of X20XEV met aircocompressor in de corsa B?

3. std ook elektrsche stuurbekrachtiging, kan die gewoon blijven zitten?

Thnx!

ik denk zelf dat 195-45-16 net niet lekker getrokken staat op een 6 J dacht eerder aan 185 maar of ze die maat ook in 16 inch hebben is nog maar de vraag....

helaas heb ik geen antwoord op je 3 vragen aangezien ik daar nooit mee te maken heb gehad :)

Originally posted by ErwinP

1. rijd er hier iemand met LPG (g3) op zijn C20XE of X20XEV (heb heb std LPG op de X12XE en wat kan ik nog gebruiken?)

2. Ik heb std ook airco, past het blok C20XE of X20XEV met aircocompressor in de corsa B?

Thnx!

1 gas is om op te koken, :vertag denk niet dat je hie rmensen vind die lpg of een G3 installatie hebben ingebouwd op hun c20xe in een corsa vanwege de motorswap en herkeuring rdw gedoe..

2 nee airco past niet meer.

3 ik weet niet hoeveel die stuurhuizen afwijken van een normaal stuurhuis. maar volgens mij paste dat wel

succes :afro

origineel gepost door corsaboy

Originally posted by ErwinP

Thnx!

1 gas is om op te koken, :vertag denk niet dat je hie rmensen vind die lpg of een G3 installatie hebben ingebouwd op hun c20xe in een corsa vanwege de motorswap en herkeuring rdw gedoe..

2 nee airco past niet meer.

3 ik weet niet hoeveel die stuurhuizen afwijken van een normaal stuurhuis. maar volgens mij paste dat wel

succes :afro

herkeuren moet altijd (eigenlijk) maar ik rij al LPG g3 op kenteken dus gas keuren hoeft niet.

ik werd bij een lpg-inbouwer al geadviseerd om in plaats van G3 gewoon met zon Mixer op het inlaatspruiktstuk te gaan rijden, voordeel is wel dat als je dit goed doet er meer vermogen uit te halen is dan een ongechipte benzine.

origineel gepost door Corsa_Lunatic

ik denk zelf dat 195-45-16 net niet lekker getrokken staat op een 6 J dacht eerder aan 185 maar of ze die maat ook in 16 inch hebben is nog maar de vraag....

helaas heb ik geen antwoord op je 3 vragen aangezien ik daar nooit mee te maken heb gehad :)

Bij mij om de hoek staat vaak een Golf III met c2's met 165/40/16... Is wel erg smal naar mijn zin, maar staat wel mooi getrokken, ziet er strak uit!!

Das lelijk joh! ik heb het een keer gezien 165 op een brede velg...

wel getrokken idd maar als je dan op het profiel kijkt.......ziet er niet uit!

origineel gepost door Jambon

origineel gepost door Corsa_Lunatic

Bij mij om de hoek staat vaak een Golf III met c2's met 165/40/16... Is wel erg smal naar mijn zin, maar staat wel mooi getrokken, ziet er strak uit!!

ja 165 word echt te smal... ik ga vanavond even 6J + 8J c2 `s even passen kijken hoe ver het uitsteekt etc... dan kan ik gaan oordelen of het 7J wordt toch wa anders...

alleen tja... twyfel nog over me loopvlak van die 6 j velg voor aangezien die best smal is....:vertag:hmmz

origineel gepost door freek corsa

Vanavond rijdt er weer een extra Corsa A met C20NE op de weg :D

En hij rijdt, alleen de versnellingen moeten nog ff beter afgesteld worden. king:

en nu gaan we eerst ff blokje om, even de motor laten voelen hoe hij de komende jaren behandeld gaat worden :P

Koelprobleem? vraagje

Ik heb sinds een tijdje een c20ne in me corsa A.

Nu valt het me op dat als me motor loopt er constant water uit het retour-slangentje van de radiateur blijft lopen.

En als ik gas geef er zelfs meer uit dat slangentje komt spuiten.

Plaatje (rode pijltje dat slangentje)

retourslanggo9.jpg

Hoort dit ? want bij me 1.6 blokkie had ik hier geen last van?

Of zit misschien de radiateur verstopt?

(De radiateur van me 1.6 zit er nog op)

Voorderest koelt hij wel redelijk goed, en de tempratuur sensor werkt ook.

@Spijkcity,

die staat voor de 2e keer n korte tijd te koop. Ik ben er weesten kijken bij verkoper 1, en heb hem laten staan. was nog best wat aan te doen, en de eigenaar destijds was een vw man b had de corsa voor het " rijden"

Terug
Naar boven