• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic

Ik heb een corsa gsi 2.0 8v uit een astra gsi, maar wil toch wat meer snelheid.

Nu heb ik een opel calibra 16V erbij gekocht met abs en boordcomputer.

nu wil ik de blokken omruilen en de calibra weer doorverkopen met een 8V erin.

Calibra is nog in zeer nette staat en vind het zonde om dan te slopen.

Zijn er nog dingen waar ik rekening moet houden met omzetten?

:hmmz

De motoren verwisselen?

Je haalt je veel werk aan, en ik denk dat niemand een calibra van je wilt kopen die als 16v op kenten staat met een 8v.....

dr zyn mensen die een auto nodig hebben voor hun werk, en niet de beschikking hebben over een auto van de zaak . . . dus!!

logisch dat men over gas gaat denken, persoonlyk ben ik ook zeer nieuwsgierig naar gas op een c20xe, in het c20xe gedeelte is hier al een topic over volgens my. .

eerst de auto op gas laten keuren met origineel blok en dan een 2 liter erin, is iets waar ik over loop te denken voor mn D kadett. .

Aandrijfassen van een tigra zijn die het zelfde als een corsa?

Zit er nog verschil in de assen bij een 1.4 en een 1.6 16v?

Zover ik weet kun je alleen de assen van een Corsa B GSI gebruiken voor het overzetten van homokineten.

Die assen passen dan ook in een Tigra.

Ze passen zoiezo in de versnellingsbak.

Denk dat het wel passen gaat, zullen we vanaaf zien. Zo niet dan heb ik een set 1.4 tigra assen te koop met abs ring om de homo's :P

Motor hangt er half in op het moment...helaas weer niet zoals ik gepland heb.

Ik heb ruimte over tussen de baksteun en het ophangrubber van de bak.

Daarbij komt ook nog is dat het rubber lager zit als de baksteun.

Afb030.jpg

Links bij het A corsa rubber heb ik dus 2 12mm spacers (ivm f13)

Afb031.jpg

Onderop heb ik de baksteun gewoon in het rubber.....en wat schets mijn verbazing.....Het schakelmechanisme heeel dicht op het stuurhuis (nou kan dat komen omdat de motor nog neit goed hangt maar toch...)

Afb032.jpg

Wat heb ik verkeerd gedaan?

Ik heb van de sloop een baksteun van een Corsa afgetrokken (weet niet wat voor motor dat was)

De onderste steun had ik nog van het Corsa A projectje....

Verder vind ik het blok nog vrij hoog hangen....Wat ik dus ook bij de a Corsa had...Dat had ik verholpen door de koker ipv 40/40.... 60/40 te maken

Wie helpt :P:D

Ik denk zelf dat de baksteun verkeerd is.

Heb even op de sloop gekeken. Ik heb deze van een auto gehaald met een normaal motortje.

Dat was geen Gsi-tje, daarbij zitten de rubbers voor de versnellingsbak op een ander punt.

de versnellinghendel moet je ombuigen denk ik.

Ik heb een een B stuurhuis in mijn A zitten en heb het iets moeten verbuigen.

En je hebt de verkeerde motorsteun te pakken. (bij thermostaat)

er zijn 2 versies: 1 die wat jij hebt,

en de ander steekt een stukkie uit ongeveer 11cm meen ik dat het was.

en die moet je hebben. hoef je die ringen niet te gebruiken.

en zo komt er ook wat minder kracht op die bouten te staan als het direct op elkaar aansluit.

:hmmz

Ik heb een Gsi koets he...daarbij moet ik dus dit gebruiken.

De gsitjes hebben de baksteunrubber onder de carroserie hangen, terwijl de normale corsatjes deze op de balk hebben net zoals de motorsteun hangt.

Dus ga ik ervan uit dat de baksteun zelf zoiezo afwijkt ;)

Alleen de dombo bij de dealer zegt dat dit niet zo is...Terwijl ik toch zelf duidelijk verschil zie met deze koets en de originele modellen.

Die motorsteun kan ik later nog aanpassen (las er een 12mm blok aan met de gaten er in.)

Ga nu de baksteun vastzetten met een beunkoker.....zodat het blok iig in de rubbers hangt...dan kan de auto van de oprit af.

Zow...ff een beunoplossing gemaakt.

Nu hangt het blok in alle rubbers.

Hier kan je goed zien dat het rubber voor de bak, onder de carroseriebalk hangt...Waar die baksteun af komt...had dat rubber op de balk.....als dat bij mij ook zo was kwam dat wel uit :P

Afb033.jpg

Blok hangt aan de linkerkant nog ietsje te ver naar boven, op het oog....Dat zou ik kunnen oplossen door het rubber wat te laten zakken

Afb034.jpg

Totaalfoto....mit der ubermachien auf der achtergrund!!!!:agent

Afb035.jpg

Op de bak steun na lijkt het mij allemaal te kloppen verder.

dit is absoluut de verkeerde baksteun dennie..

haha maar daar waren we al achter..

Zal morgen wel ff loeren,

en ja je schakelmechanisme komt erg dicht op je stuuurhuis..

Soms past het wel soms moet je je schakelmechanisme aanpassen.. beetje bij buigen..

Blok lijkt nu schuin te hangen idd.. maar ff juiste baksteun scoren en dan kijken want bij mij kwam die ook wel boven de slotplaat..

:thumbup

Alles komt goed...en met dat mechanisme buigen bedoelen jullie het ronde gedeelte.?..want die staat het dichtste op het stuurhuisje.

.....................dit klopt niet...

Ik had links nergens last van steun van een Kadett Gsi en achter de bak Corsa B gsi steun.

......blok moet ook meer voorover kantelen.

@edit, denk dat je rechts opnieuw moet maken en die eerst los laten , links en achter vast en dan blok afstellen,steun rechts vast hechten en aflassen!!

toch is die motorsteun de verkeerde....:angel

heeft niks te maken met een gsi koets of niet.

Als je namelijk de andere pakt, zit je niet met die opvulringen aka spacers te knommelen.

Ik zal wel een foto schieten van wat ik bedoel.

en dennie zijn blok moet 12mm naar links hé vanwege de f13/15 bak...

Dus er moeten wel spacers tussen het rubber en de steun als je de gaten in je motorsteun niet hebt aangepast..

heb ik ook tijden gehad.. no worry's werkt perfect

Terug
Naar boven