Aangezien ik nog weinig fotos ben tegen gekomen van hoe mensen hun uitlaat aan lieten sluiten op de bestaande uitlaat vd corsa, heb ik hier een paar fotos van hoe ik het zelf opgelost heb. Let niet op de laskwaliteit

Het was nog niet af.
Ik ben begonnen met het standaard c20ne uitlaatspruitstuk en downpipe uit 2 delen aan de motor te hangen.
Auto heeft toch een cat nodig bij keuring. Dus Gehele stuk uitlaat met catalysator onder de corsa vandaan gehaald en de buizen precies bij de cat afgeslepen.
Daarvan gebruik ik het achterste stukje wat naar de rest vd corsa gaat. Dat met de kleine bocht. Daaraan heb ik een stuk buis gemaakt om de cat te vervangen.
Daaraan heb ik de standaard schouder/kom en 2 geveerde bouten aansluiting van de kadett gelast.
Kan bijna niet fout gaan als je de knik in de buis en de driehoek goed waterpas houdt ten opzichte van de voorbuis die naar de rechterkant vd auto wijst.
alleen de lengte is dan nog belangrijk. Paar keer passen en wat puntlastjes en het zo in elkaar.
En je hebt meteen katvervanger. Wat bij de c20ne best lekker is.
Makkelijkere manier is om de driehoek aan de downpipe zelf te lassen en daarmee meteen op maat in te korten. Dan past het meteen en ben je klaar.
Maar het leek me dat dat snel zou breken omdat het niet wat kan bewegen zoals bij het origineel.
Ben nu bezig een origineel c20xe spaghetti spruitstuk op maat te maken voor de 8v kop en corsa.
Is eigenlijk ook niet echt heel veel werk om hem aan de kop te krijgen. Ik heb gewoon de pakking nagemaakt van ijzer. Die las je aan de buizen en klaar.
Als je maar langzaam en kruiselings last om het recht te houden.