• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Corsa A c20let komt niet hoger dan 0,5 bar

Hallo mensen

Ik zit met een probleem mijn turbodruk wil niet hoger dan 0,5 bar komen en ik heb ook geen oververboost.

De slang heb ik ook even van de actuator gehad en blijft 0,5 bar aangeven .

Turbo maakt verder geen rare geluiden en rookt ook niet en blaast ook goed af.

Wie weet wat dit kan zijn .

Gr Patrick

Het gaat om een standaard let moter en is net ingebouwd en ik heb ook geen storingen.

Wat ik nog vergeet te vertellen ik had eerst maar een druk van 0,2 bar met standaard afstelling 12mm schroefdraad tot aan de moer daarna wat op gedraaid en toen had ik 0,5 toen weer terug gedraaid en een veertje er tussen en nog steeds 0,5

Gr Patrick

Zal idd wel versnellingsherkenning/ achteruitherkenning zijn of de 2 slangen van actuator en dumpvalve omgedraaid zitten

Ik ga er nog steeds vanuit dat het bij mij de koppeling of de actuator is (0,5 bar constant met 0,9 als de actuatorslang er af gaat dus turbo is voor zover ik kan oordelen in orde), maar ga dit topic met interesse volgen. Moet namelijk nog heel even wachten tot de auto weer de weg op kan :angel

Als ik de slang van mijn actuator af haal ( met mn evo 310chip ) gaat de turbodruk gewoon naar 1,5 bar...

En dan zou niet anders mogen zijn met n std chip

@tuner wrote:Slangen amalvalve zijn goed aangesloten

En 1e versnellingskerkenning door gelust rij met een f16 bak

Beetje wilde gok hoor maar nu ik er zo over nadenk zit hier zeer waarschijnlijk je probleem.

Wat ik mij er van herinner werkte gewoon doorlussen dus idd niet... Moet echt uit de chip geschreven worden volgens mij.

Maar wat otdh zegt klopt, zonder de slang naar de actuator moet de druk wel hoger komen als 0,5 bar... :???:

doorlussen werkt idd niet

moet echt n chip in ( waarom t niet werkt, geen idee ik had de stekker altijd loshangen icm een f18 )

Ik had gewoon zo'n sensor op de stekker geklikt los liggen toen ik nog met de 5bak reed, zonder extra chip.

En dat werkte ook gewoon.

@Corsa_GSi wrote:Ik had gewoon zo'n sensor op de stekker geklikt los liggen toen ik nog met de 5bak reed, zonder extra chip.

En dat werkte ook gewoon.

Dit lijkt me een werkbare oplossing idd.

Eerste versnellingsherkenning is het niet draait nu gewoon 0,6 bar constant in de 4e versnelling alleen nog zonder overboost

Waar we wel achter zijn gekomen is dat er een flinke speling in het asje van de wasgateklep zit zou deze daardoor niet open blijven staan?

Weet iemand waar ik deze wasgateklep met as los kan kopen ?

Je wilt juist dat e wastegate dicht blijft... ;)

De wastegate gaat open om uitlaatgassen uit het spruitstuk langs het turbinewiel te voeren om er zo voor te zorgen dat het niet meer toeren gaat maken en dus mer druk gaat leveren. Als je de wastegateslang eraf haalt gaat de wastegate niet open en zou de druk op moeten lopen.

Terug
Naar boven