• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Corsa A C20LET plannen

Zal me eerst ff voorstellen

Ik ben Tom uit Tilburg

22 jaar jong

En rij een Corsa A3 van '92 inmiddels voorzien van een C18NZ opgeknapt door een maatje van me rens_corsa.

Trekt lekker alleen heb nu plannen om een C20LET in te gaan bouwen...

Heb een C20LET aangeschaft, die moet ik over een weekje gaan halen...

Zal binnekort is wat foto's opzoeken van de auto.

Zoals hij was en zoals hij nu is...:afro

Hier had ik hem toen die tijd net verlaagd 60mm rondom

Veren zitten inmiddels onder die van rens_corsa

Heb nu schroefset ---> foto volgt

Ook hier nog een foto-tje van toen ik met Tigra wielen reed en met standaard voor bumper

Heb nu een Gsi voorbumper in de kleur en stalen wielen onder de Corsa zitten ---> foto volgt

Hier nog foto's van het opknappen C18NZ motor

Motordelen laten stralen

Laklaagje zwart

Nokkenashuis gespoten rood

Motor

nou om eerlijk te zijn moet ik alles nog uitzoeken... dus als jij er meer over weet... advies is altijd welkom

en qua planning heb ik niet. ik doe het gewoon op me gemak en niks overhaasten moet natuurlijk wel top worden. :D

hahaha nou ik hou eerlijk gezegd wel van een uitdaging en om eerlijk te zijn achter een stuur en op 4 wielen ben ik nergens meer bang voor... lijkt me echt vet... maar ik neem wel een gewone c20let ga hem verder NOG niet opfokken hahaha maar sw16v ik zal er inderdaad erg voorzichtig mee moeten doen :D maar iig erg bedankt voor het advies

Een foto van een tijdje geleden bij me oude club... inmiddels ben ik club loos, want ben ermee gestopt... gaf niks meer om een club

tja advies..

kweet niet of het je dagenlijkse auto wordt?

zoals sw zecht is het een onderhouds gevoelige moter.

om gezeur te voorkomen zou ik hem ff uit elkaar trekken en overal nieuwe lagertjes en pakkingen in knallen. en als je dan toch bezig bent, geert666 drijfstangen.

heeft een vriend van mij ook gedaan en die kan er nu weer tijdje tegen aan.

een andere vriend van me heeft dat met zijn c20let niet gedaan en hij mag hem nu binnen een jaar voor de 3de keer uit elkaar gaan trekken om hem te repareren. / reviceren.

hmmm ja ga er dagelijks mee rijden.

dan is het denk ik wel de moeite omdat te doen maarja

bedankt voor je advies jonge!

ik kom zo steeds een stuk verder

origineel gepost door t0m_0x

hahaha nou ik hou eerlijk gezegd wel van een uitdaging en om eerlijk te zijn achter een stuur en op 4 wielen ben ik nergens meer bang voor... lijkt me echt vet... maar ik neem wel een gewone c20let ga hem verder NOG niet opfokken hahaha maar sw16v ik zal er inderdaad erg voorzichtig mee moeten doen :D maar iig erg bedankt voor het advies

Ik wil je niet op je pik trappen.....

maar nergens bang voor op 4 wielen...........

dan stap maar eens in een a corsa met licht gekietelde xe....dan piep je wel anders.

het weggedrag van en a corsa is verreweg van subliem te noemen.

en om je LET straks als betrouwbaar te hebben, moet je er flink wat duiten tegenaan gooien.

En dan zou ik persoonlijk meteen wat extra dingetjes erop/erin zetten(spaart kosten voor later)

en in de tussentijd zou ik dan een xe in je corsa hangen.

dan ben je zo een jaar verder voor je LET erin hangt, en dan heb je al meer ervaring met een kanonnetje.

En zoals SW al zegt, ook ik heb al vaker met het zweet tussen de naad in de auto gezeten, dat het maar net goed ging:agent

Jaja Tommy, ik zal de meningen van deze jongens ook maar is serieus nemen :) denk ook echt dat je in het begin geregeld op een dag van onderbroek kunt wisselen...

hahaha ach ja ik neem deze jongens ook zeker serieus!!!

en vind het ook tof wat ze allemaal zeggen en dat ze me toch goed vooruit helpen...

maarja een beetje sensatie in het leven mag wel he :P

gewoon rustig aan en niks doen als je het niet zeker weet hahaha

maar hoe dan ook die LET komt erin :D

dus gas op die zuigers :P

FF niet teveel gas op de zuigers in het begin motje,je weet nog helemaal niet wat je mee gaat maken,mocht je LET straks lopen....

Weet je wat.... Rij van de week maar een keer in de mijne :thumbup (wel op een groot industrieterrein) :hmmz voordat ik straks opnieuw kan beginnen :)

zoals er al verteld is... rij nou eerst eens c20xe corsa A... een let is machtig speelgoed, maar ik denk niet dat rens zin heeft in een vrije dag met gratis koffie en cake...

de 1ste avond dat ik c20xe corsa A reed vond ik mezelf HET mannetje, maar binnen 6 bochten bijna 7 keer in de sloot liggen hoorde daar ook by...

origineel gepost door mayhem

zoals er al verteld is... rij nou eerst eens c20xe corsa A... een let is machtig speelgoed, maar ik denk niet dat rens zin heeft in een vrije dag met gratis koffie en cake...

de 1ste avond dat ik c20xe corsa A reed vond ik mezelf HET mannetje, maar binnen 6 bochten bijna 7 keer in de sloot liggen hoorde daar ook by...

Idd, daar heb ik nie zoveel zin in...

nou koffie en cake wordt het sowieso al niet maar wel bier en friet ofnie rens :P

nee maar ik heb gelukkig ook de discipline om gewoon rustig te rijden, want ik rij er dagelijks mee en eigenlijk rij ik meestal wel rustig... soms als ik zin heb dan gas ik wel is...

zoals laatst tegen die sierra met zijn rose neon he rens whahaha

maar ik vind het echt tof al die reacties

er zijn ook mensen geweest die weer terug gingen van let naar xe omdat er gewoon weg bijna niet mee te rijden viel.

gewoon weg teveel vermogen voor zo'n klein autotje.

maar succes met je ombouw :thumbup

hahaha 200 pk klinkt inderdaad weinig. maar het is veel vooral op dat gewicht.

ik ben al ooit bij een meisje ingestapt met een let motor en ja het is gewoon ziek machine!!! echt!!!

maarja we zien wel waar het schip strand!

en ikhou jullie op de hoogte met foto's

Terug
Naar boven