• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

corsa a c20xe naar c20let

hallo opel liefhebbers ik ben nieuw hier en ik rij al een tijd met mijn corsa a 2.0 16v c20xe rond hij heeft nu 170 pk maar wil meer nu wil ik een c20let in gaan bouwen nu kan ik een complete c20let motor kopen zonder bak ik weet inmidels dat de orginele f20 bak achter de c20let past alleen moet je er wel andere koppelingsplaten van een f28 inzetten maar hoe zit het me de steunen kan ik die gebruiken van de c20xe ombouwset of moet ik een complete c20let ombouwset kopen wie ow wie kan mij helpen met deze vraag ik hoop graag van jullie te horen mvg michael

Welkom op het forum

gebruik eerst eens leestekens..

dus meer enters endergelijke

Dat leest een stuk gemakkelijker..

Verder, een F20 bak pastgewoon achter de c20let.

Let wel, is niet gegarandeert dat de bak het houdt..

Is namelijk ontworpen voor de c20xe.

Voor de C20let is destijds de f28 ontworpen.

ALs je er een f20 achter gooit

zou ik een versterkte drukgroep en andere koppelingsplaat van sachs halen voor de c20xe

icm een platt vliegwiel van de c20xe...

Werkt super dan

Welkom op het forum

gebruik eerst eens leestekens..

dus meer enters endergelijke

Dat leest een stuk gemakkelijker..

Verder, een F20 bak pastgewoon achter de c20let.

Let wel, is niet gegarandeert dat de bak het houdt..

Is namelijk ontworpen voor de c20xe.

Voor de C20let is destijds de f28 ontworpen.

zou ik een versterkte drukgroep en andere koppelingsplaat van sachs halen voor de c20xe

Werkt super dan

ow sorry zou ik voortaan doen, maar hoe zit het dan met de motorophanging?? kan ik de orginele van de c20xe gebruiken, of moet ik een complete ombouwset kopen van m tech, speciaal voor een c20let, mvg michael

ow sorry zou ik voortaan doen, maar hoe zit het dan met de motorophanging?? kan ik de orginele van de c20xe gebruiken, of moet ik een complete ombouwset kopen van m tech, speciaal voor een c20let, mvg michael

ok dat is mooi, en hoeveel vermogen zou ik eruit kunnen halen zodat ik nog wel lekker op de weg kan rijden, zonder alleen maar burnouts met optrekken bij de stoplichten?? mvg michael

ok dat is mooi, en hoeveel vermogen zou ik eruit kunnen halen zodat ik nog wel lekker op de weg kan rijden, zonder alleen maar burnouts met optrekken bij de stoplichten?? mvg michael

:vertag Inmiddels dus nog niet voorgesteld. Wil je zonder wielspin weg kunnen rijden dan zou ik een fatsoenlijke set banden aanschaffen en niet gaan chippen ofzo, momenteel heb ik, als ik met vochtig weer, in de 3 op het gas ga met 80km/u nog wielspin all the way

:vertag Inmiddels dus nog niet voorgesteld. Wil je zonder wielspin weg kunnen rijden dan zou ik een fatsoenlijke set banden aanschaffen en niet gaan chippen ofzo, momenteel heb ik, als ik met vochtig weer, in de 3 op het gas ga met 80km/u nog wielspin all the way

origineel gepost door corsaboy

Werkt super dan

Uit eigen ervaring zou ik dit ook adviseren. Zet er sowieso geen standaard koppeling achter. Met een standaard c20let werkt dat wel, maar als je gaat chippen dan gaat deze het niet trekken.

Maar naast het feit dat je de motorsteunen weer kunt gebruiken, komt er nog wel wat meer bij kijken hoor. Je radiateur moet naar voren, intercooler monteren, inlaatslang tussen de luchtfilter en de turbo is ook een drama en je uitlaat moet je aanpassen.

origineel gepost door corsaboy

Werkt super dan

Uit eigen ervaring zou ik dit ook adviseren. Zet er sowieso geen standaard koppeling achter. Met een standaard c20let werkt dat wel, maar als je gaat chippen dan gaat deze het niet trekken.

Maar naast het feit dat je de motorsteunen weer kunt gebruiken, komt er nog wel wat meer bij kijken hoor. Je radiateur moet naar voren, intercooler monteren, inlaatslang tussen de luchtfilter en de turbo is ook een drama en je uitlaat moet je aanpassen.

origineel gepost door OrangeArrow

allereerst welkom op het forum!! Als je de F20 bak blijft gebruiken, kan je gewoon je huidige setje behouden... De (kale) motor is van buiten exact hetzelfde, alleen inwendig zijn er aanpassingen gemaakt..

uhm... niet helemaal mee eens....

De LET is toch voorzien van een multiriem die via spanrol etc. naar de dynamo gaat.

Deze spanrol zit aan de steun bevestigt die zou komen te vervallen alks je hem inbouwt als XE... hoe los je dit dan op?..... :vertag

XE is zover ik weet voorzien van Vriem en de poulie aan de krukas heeft dan maar 4 boutjes ipv 6 zoals bij de LET

origineel gepost door OrangeArrow

allereerst welkom op het forum!! Als je de F20 bak blijft gebruiken, kan je gewoon je huidige setje behouden... De (kale) motor is van buiten exact hetzelfde, alleen inwendig zijn er aanpassingen gemaakt..

uhm... niet helemaal mee eens....

De LET is toch voorzien van een multiriem die via spanrol etc. naar de dynamo gaat.

Deze spanrol zit aan de steun bevestigt die zou komen te vervallen alks je hem inbouwt als XE... hoe los je dit dan op?..... :vertag

XE is zover ik weet voorzien van Vriem en de poulie aan de krukas heeft dan maar 4 boutjes ipv 6 zoals bij de LET

alle xe motoren hebben een 6 gaats poelie..

dis multieriem of vsnaar is altijd om te wisselen en mag geen issue zijn

Terug
Naar boven