• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Corsa A voorkant stijver maken.

@kaneelschep wrote:das best een leuk pdfje! :)

Die verstevigingsplaten die er aan de voorkant gelast kunnen worden zien er niet heel moeilijk te maken uit.

idd leuke PDF! Ik heb evt nog wel zo'n verstevigingssetje liggen. Het zijn die kleine delen dus niet die grote delen.

Ik heb onder mijn corsa een heel verstevigings gedeelte zitten er zit extra stabilisatiebalk gelast. Als je in de buurt bent moet je maar eens kijken. Dit is wel custommade door de vorige eigenaar. king: Maar als je echt hard door de bocht wil kan ik ook een sper aanraden. :angel

Mocht je interesse hebben in dat setje mail me even dan stuur ik je ff een fototje. :-)

Ik heb de Caster laten aanpassen, hierdoor komt het stuur beter terug naar het midden bij het uit accelereren van een bocht.

Wollig stuur gedrag...... welke banden gebruik je?

Ik rij al 10 jaar corsa A, maar heb geen wollig gevoel als ik met 4 wielen door een bocht glij :jerry

Rij ook al jaren met de A op de Nurburgring en heb nog nooit een wollig stuur gedrag ervaren.

Juist redelijk direct en dat met diverse merken / typen banden.

Stabilisatorstangen helpt inderdaad.:)

Op mijn GSi (B) zitten stabilisatorstangen voor boven en onder en ook achterin, daarbij nog een volledige rolkooi en schroefset -95mm. Dat met dikke 14inch wielen maakt de Corsa dat hij rijdt als een kart.

Hij gedraagt zich ook zeer goed op circuits. Ik heb er zowel op Assen als op Zandvoort mee gereden.

wollig stuurgedrag kan komen door speling.

rubbers zijn ook 20 jaar oud... roest in de frontbalk geeft ook leuke stuur effecten (je krijgt dan speling op je trekstangen)

dus ipv investeren.. eerst controleren

Terug
Naar boven