• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Corsa A1 - C20NE project

Goedenmorgen,

Aangezien ik al een tijdje bezig ben met een Corsa A1 projectje, leek het me aardig om het hier ook eens te delen.

Deze Corsa heb ik zo'n twee maanden geleden opgehaald en het is de hardste Corsa die ik ooit heb gehad king:

10 Oktober

148hp90.jpg

2uxzaeh.jpg

2h2i5on.jpg

Accubak was behandeld maar is blijkbaar wel verrot, maar verder (nog) nergens roestplekken tegengekomen :-D

Komende tijd maar eens helemaal nalopen, wat schade wegwerken en accubak opnieuw maken. Verder waarschijnlijk verlagen, dikke wielen en misschien 'n ombouw naar 2 liter o.i.d.

18 Oktober

Van de week maar meteen aan de slag gegaan met de auto en begonnen bij de accubak.

Accubak in z'n oude staat:

71h2ex.jpg

Verder nog vrij hard:

1z5ksue.jpg

dllwjo.jpg

Beugeltjes voor de accu moeten ook origineel blijven :-D :

vzxao.jpg

20j6cls.jpg

Aankomende week is het de bedoeling om de nieuwe accubak in te lassen en af te werken.

3 November

Na veel passen en meten is het gelukt om de nieuwe accubak passend te krijgen en er in te lassen. Ga nu alles in de epoxy zetten, plamuren, kitten en dan kan de kleur er overheen.

2mcsg2a.jpg

wqu9g7.jpg

20 November

Ondertussen is de accubak zo goed als af. Alleen nog netjes schuren, in kleur spuiten en afwerken met nadenkit:

2w36bv4.jpg

Verder heb ik de bodem aan de bestuurderskant ook roestvrij gemaakt:

nnaa9h.jpg

208v81x.jpg

En de motor er uit gehaald:

2s8gy7p.jpg

Nu de motor er uit is kan ik de motorruimte goed schoon maken en de accubak dichtmaken met nadenkit. Verder zitten er hier en daar nog wat kleine roest plekjes die ik weg ga halen.

Zat ook nog wat roest bij de linker koplamp:

qnqmvc.jpg

vcw3yf.jpg

Gisteren ook wat roestige plekjes bij het deurrubber/dorpel ontdekt waar ik aan begonnen ben.

Meer foto's staan op onze Facebook pagina.

Terug
Naar boven