• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Corsa B 1.000cc 3 cil 40 kw start plots niet meer!

Bedankt al voor de hulp!

Probleem is dat het de auto van mijn dochter is en ze waarschijnlijk volgend jaar een auto van haar werk zal krijgen dus probeer ik het zo goedkoop mogelijk inorde te krijgen

Dat van die luchtmassameter had ik niet gelezen dus even kijken of ik die originele ergens voor minder dan 235 euro kan vinden dus als jullie een linkje moesten hebben waar ik hem kan bestellen hoor ik het graag.

Gisteren is de GOEDE ;) luchtmassameter toegekomen en heb ik hem geplaatst! Hij rijdt terug prima maar blijft wel eerst onder de 500 tr zakken als je stopt en dan dus na een paar seconde gaat hij naar omhoog maar draaid nu wel mooi stabiel. Als je gewoon in versnelling het gaspedaal lost gaat ook het motorstoringslamje af en toe branden dus dat is ook niet helemaal goed? :( Misschien eens de batterij ontkoppelen om te resetten?

Ik zit zo te denken dat misschien de EGR klep vol smeerlapperij zal hangen van al die maanden met die slechte luchtmassameter te rijden. Het is trouwens een nieuwe EGK klep die er op zit want die had de vorige eigenaar op 100.000 km laten vervangen en hij heeft er nu 114.000 dus zal ik die ook eens proper maken en kijken wat er dan gebeurd.

Moesten jullie nog aan iets anders denken hoor ik het graag.

Dat autoke begint zo langzaamaan wel een beetje op mijn systeem te werken! :hmmz

Ik was daarjuist begonnen om de EGR klep even te demonteren maar dat blijkt niet zo simpel?

Heb de juiste sleutels en doppen maar één van de bouten zit achter de steun v/d oliefilter en kan ik onmogelijk los krijgen? Moet die oliefiltersteun echt losgemaakt worden v/d motor om deze bout los te krijgen?

Terug
Naar boven