• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Corsa b 1.4 16v ('96) Loopt heel onregelmatig en valt uit

Paperclip geeft 1405

Maar reed vannochtend een stukje en werd meteen heel heet en verwarming kwam geen koude lucht uit.. koelvloeistof stond ineens heel laag. Komt bij gasgeven ook witte rook uit de uitlaat..

Ben bang voor een lekke koppakking. Kan dat komen door de egr of komt de foutmelding egr door lekker koppakking?

Net met paperclip foutcode uitgelezen en deze geeft 1405 wat egr zou betekenen.

Echter, zoals gezegd ging hij in t rood vannochtend en starte met goede pluk witte rook.. wat er nu ook met flink gassen uitkomt. verwarming deed het niet en bij een blik op de koelvloeistof stond deze onder t reservoir.. gister had ik er nog een beetje bij gedaan, dus verbruikt echt koelvloeistof..

Ben toch bang voor een lekke koppakking :cry zou dat gekomen kunnen zijn door egr of is de egr een gevolg vd koppakking?

Heb niet het idee dat hij voor gister koelvloeistof verbruikte, (gisterochtend nog gecheckt) en hij bleef ook op goede temperatuur. Vannochtend dook hij opeens in het rood...

Koppakking is mij boven mn pet, iemand tips voor een betaalbare garage omgeving Amsterdam of zelf op zoek naar een zakcentje

Check even de 7e post van wim-v6

viewtopic.php?f=8&t=177716

Lekkage van koelvloeistof is namelijk niet altijd de kop...

En nee een kapotte egr doet inderdaad niks met je koppakking of andersom voor zo ver ik weet.

@koeienlap wrote:Nieuwe update, net stukje gereden en hij werd ook vrij snel te heet.. tot het rood

Verwarming aan, maar gaf geen warmte....

Koelvloeistof reservoir is gevuld en bouwd gewoon druk op.

Het wordt steeds vreemder.... :wtf

Gisteravond naar huis merkte ik dat als ik langzaam/lage toeren reed en hij haperde hij warm werd, hogere toeren koelde hij weer. Dat werkte nu niet en hij loopt ook weer slechter..

Iemand enig idee. Zou het onstekingslek zijn, egt of koppaking/klep(heb niet zitten scheuren afgelopen tijd)

Ik heb je een pb gestuurd, wil je graag helpen.

Je zegt zelf dat de startmotor m niet meer rond kreeg, en vervolgens wel start met n pluim witte rook

Nou, dan ligt je koppakking er gewoon uit ( helemaal gezien je koelvloeistofverlies zonder lekkage te zien )

Laat s n compressie of lektest doen

Terug
Naar boven